2016-11-21, 21:58
Medlem
Grumpe0000s avatar
I förhör med Peo så säger han att vid händelsen rökte som borstspindel. Det var ett nytt uttryck. Jösses vilka stjärnor alltså.
Citera
2016-11-21, 22:00
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt var detta ett ovanligt rått mord?

Hur kan de farligaste människorna vara de som tittar på samtidigt som de bara är nästan värre än de som begår brottet?

Varför frågar du om på vilket sätt detta var ett ovanligt rått mord?

Nu är det nog mest eftersnack av denna Peo men om det vore sanning skulle jag personligen (om jag vore offret) bli mest förbannad på de som inte gjorde ett skit för att hjälpa mig när jag blev mördad. För att citera Einstein; "The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.”
Citera
2016-11-21, 22:01
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fanns ju en person i bilen som faktiskt ville hoppa av, i någon mån ett tecken på ånger. Hon som satt i knäet i baksätet, dock så gjorde hon inget för att stoppa kvävningen, kanske på grund av grupptryck eller så var hon också för snäll liksom 45 åringen.

Eller så vågade hon helt enkelt inte, AL med 170 cl i storlek på kläderna, mot MB med XXL, bara det säger en hel del tycker jag. Hon bör dock fortfarande dömas som de andra. Den som hade ångrat sig hade lagt bener på ryggen så fort bilen stod still....
Citera
2016-11-21, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Eller så vågade hon helt enkelt inte, AL med 170 cl i storlek på kläderna, mot MB med XXL, bara det säger en hel del tycker jag. Hon bör dock fortfarande dömas som de andra. Den som hade ångrat sig hade lagt bener på ryggen så fort bilen stod still....
De hade antagligen beslutsångest hela bunten, dubbel cheese på donken och en ny locktång eller fly fältet, vi vet ju vad som prioriterades.

Har media sökt anhöriga till mördarligan för kommentarer, någon som sett något uttalande i media?

-Omöjligt, hen skulle aldrig göra något sådant, eller -Det trodde jag inte om hen.
Citera
2016-11-21, 22:08
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Offret fick en kompiskram av någon under grillfesten enligt media, hur empatiskt som helst att ge en styrkekram innan avlivningen. Synd bara att vederbörande inte passade på att varna M genom en viskning direkt i örat, japp, kramaren var lika likgiltig som alla andra, står utom allt rimligt tvivel.

Det kanske var dalmasarnas version på "the-kiss-of-death"?

Ärligt talat, dessa urmongon verkar ju vara så pinsamt bakom flötet att jag är förvånad att dom klarade av att mörda rätt person och inte dödade någon av sig själva i farten. Typ ifall det blivit lite oordning i bilen efter att Madde hoppat ur för en pisstund, hon satte sig på "fel" plats efter och tex Benita hamnade i mitten i bak...
Senast redigerad av Vasectomater 2016-11-21 kl. 22:16.
Citera
2016-11-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning

Ja, en egen utredning på det, tack!!!
vet du jag önskar att anhöriga yrkar på -skyhöga skadestånd- och att det beviljas.
Allt hemskt som finns med i detta- redan långt innan mordet-
hot mot offret-stölder både före och efter mordet, grymheten i mordet, griftefrids-brott borde också tas med- högt skadeståndet i detta fall.
Citera
2016-11-21, 22:31
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt var detta ett ovanligt rått mord?Hur kan de farligaste människorna vara de som tittar på samtidigt som de bara är nästan värre än de som begår brottet?

Haha, förstår din irritation. Lite för många niondeklassare från Långshyttan här i tråden?

Ont: Hoppas hela högen åker dit så det stänker om det. Mord eller medhjälp. Samhället får visst betala för dem, oavsett. Tyvärr.
Citera
2016-11-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilperon
Finns det någon referens till det om sinnesundersökningar?
Görs de innan TR-förhandling?

Edit: Eller är det en utredning som inte beställts för rättegångens räkning?
Det kommer att användas och tas hänsyn till inför domslut.
Sju har genomgått utredningen- sex lider av psyk-störning !
Citera
2016-11-21, 22:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Varför frågar du om på vilket sätt detta var ett ovanligt rått mord?

Nu är det nog mest eftersnack av denna Peo men om det vore sanning skulle jag personligen (om jag vore offret) bli mest förbannad på de som inte gjorde ett skit för att hjälpa mig när jag blev mördad. För att citera Einstein; "The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.”

Men Einstein säger ju inte att de likgiltiga/passiva är farligare än de onda. Utan att världen är farligare, presumtivt för att de passiva är fler än de farliga, onda människorna.
Citera
2016-11-21, 22:35
Medlem
meas19s avatar
MGM

https://badoo.com/zh-Hant/0139803976/photos
Citera
2016-11-21, 22:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
De hade antagligen beslutsångest hela bunten, dubbel cheese på donken och en ny locktång eller fly fältet, vi vet ju vad som prioriterades.

Har media sökt anhöriga till mördarligan för kommentarer, någon som sett något uttalande i media?

-Omöjligt, hen skulle aldrig göra något sådant, eller -Det trodde jag inte om hen.

Nä inte vad jag sett, tack och lov. Det vore väl smaklöst om man skulle gjort det i detta fallet när det oftast inte görs beträffande vuxna GM.
Citera
2016-11-21, 22:40
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej- detta var illa- och vem är barnets far-

Men det hör väl inte till saken?

Varför sabba för detta barnet och antagligen pappan till det? Om det finns en känd fader?
Ge det lilla livet en chans. Märk väl att jag utgår från att AL inte skulle få behålla vårdnad.
Senast redigerad av TbbW 2016-11-21 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in