Citat:
Ursprungligen postat av
RonnyRask
Är inte alls lika övertygad om att han led av vanföreställningar. För om så var fallet har jag svårt att se hur han skulle gå från fullt normal till att kuta ut från flygplatsen. Personer som t.ex gått på tjack flera dagar i rad kan ibland bli totalt paranoida, men det är inte någonting som slår över på en sekund. Man brukar kunna se det på dem ganska omgående att något är snett, och alla iakttagelser av Lars före flykten vittnar om att han var helt normal.
Om man kollar på videon från flygplatsen ser man hur hans tempo går ner avsevärt efter att han lämnat dörrarna. Han verkar stanna upp för att tänka ut snabbaste vägen mot stan. En person i fullständig psykos med hallucinationer skulle ha fortsatt att tokspringa.
Min teori är fortfarande att väl hos läkaren på flygplatsen inser Lars att han glömt något. En sak, eller kanske en person han måste träffa. Vad det än är så är det väldigt viktigt för honom, och därför väljer han att lämna väskan börjar springa. Vad som hände efter kameran tappat honom är oklart, men jag tror inte heller att han är vid liv.
Ett verkligen märkligt försvinnande. Här finns saker som tyder på vanföreställningar likaväl som det inte gör det.
Mittank började redan då han och hans båda reskamrater befann sig vid Goldstrand att uppföra sig märkligt.
Natten innan hemresan var han på Hotel Color. Även där beter han sig mycket märkligt och försvinner därifrån mitt i natten. Han verkar även här paranoid.
När Mittank med full fart springer ut från flygplatsbyggnaden så verkar han fly i panik. Väl strax utanför lugnar han ner sig, stoppar sin vänstra hand i vänster byxficka precis som han kände efter något och därefter fortsätter han joggande bort från den byggnad som han i rasande fart precis hade lämnat.
Jag anser att efter att han hade besökt flygplatsläkaren och i rasande fart springer iväg så gör han detta i panik. Åtminstone ser det ut på det sättet när man tittar på övervakningsfilmerna. Dessutom lämnade han kvar både sin ryggsäck och bagen/väskan som han bar i sin högra hand.
Precis tvärtom är han när han ankommer 46 minuter innan. Han går då lugnt med sitt bagage, frågar en anställd kvinna antagligen var flygplatsläkaren håller till och går vidare.
Har du några teorier vad det var som han ev. hade glömt.