Citat:
Ursprungligen postat av
har-analys
Hur kan du av övervakningsfilmen göra den bedömningen att Lars inte är narkotikapaverkad? Visar filmen nagra bilder av hans pupiller? Eller nagra närbilder överhuvudtaget?
Jag är ingen expert, men jag har kollat flera gånger på filmen och försökt analysera den, jag har studerat hur Lars rör sig, hans beteende och hans kroppsrörelser.
När man ser på övervakningsfilmen så ser man att Lars går i lugn takt när han ankommer till flygplatsen, den gångstilen han har där verkar fullständigt normal, jag kan inte se några som helst tecken på att Lars skulle vara påverkad av något preparat på den bildsekvensen.
I det andra videoklippet, där han flyr ut i full panik så tycker jag att det ser ut som han flyr av ren skär rädsla och inget annat.
När han kommit ut så lugnar han ju ner sig rejält och börjar sedan småjogga bort från flygplatsen.
Min uppfattning är att personer som är narkotikapåverkade beter sig annorlunda.
Tänk själv när du möter någon narkotikapåverkad person på stan, det går inte att ta miste på, du märker direkt att personen är "hög".
Men här på övervakningsfilmen så tycker jag inte alls att man ser några sådana tendenser.