• 1
  • 2
2015-12-23, 13:29
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Slarvigt formulerat eller vadå? Isis har förlorat möjligheten att fritt färdas mellan sina viktigare städer.
Vad är det du inte förstår? Daesh' huvudsakliga intresse under de senaste åren har handlat om att skära av huvuden. Det var både roligt och osmakligt formulerat.
Citera
2015-12-24, 14:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Vad är det du inte förstår? Daesh' huvudsakliga intresse under de senaste åren har handlat om att skära av huvuden. Det var både roligt och osmakligt formulerat.
Det var en neutral och normal användning av ordet skära, förekommer i all litteratur om krigföring.

Jag är inte ens övertygad om att is brukar skära av huvuden.
Citera
2015-12-24, 20:46
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det var en neutral och normal användning av ordet skära, förekommer i all litteratur om krigföring.
Jag är inte ens övertygad om att is brukar skära av huvuden.
Tack, jag är inte helt dum i huvudet. För sakens skull kan vi förutsätta att de skärt av huvuden på löpande band i ca 5 år (vilket den här sortens media är fullt medvetna om). Förstår du att formuleringen "skar av en huvudväg" i en artikel om den här saken då kan anses osmaklig och/eller rolig?

Jag tyckte att det var lite roligt... och jag kan knappast vara ensam om det.
Senast redigerad av retrospective 2015-12-24 kl. 20:49.
Citera
2016-08-14, 03:37
Medlem
Hörde i dag SR spela en raplåt där de sa "fuck Donald Trump" upprepade gånger. Ska/får de verkligen spela politisk musik?

Det är tragiskt hur lågt public service sjunkit i det här landet. Det är skamligt att de i princip bara anställer en massa vänstertomtar och till och med extremister. Någon borde styra upp det där stället rejält.
Citera
2016-11-03, 08:28
Medlem
Stones avatar
I P1-morgon var det ett reportage om vikten att nyanlända kommer i arbete. De intervjuvade en nyanländ mamma "hemma" med föräldrarpenning. Reportern summerade med att "hur skulle inte ett arbete förrändra dagen? Barnen som stolta ser när mamma går till jobbet och tjänar pengar till familjen, och hur mamman kan bli en del i samhället". Tidigare intervjun frågade reportern om mamman arbetade i Afghanistan... "nej" blev svaret. Dessa har ju inte den kulturen att mamman jobbar. Vad är grejen med reportern?
Citera
2016-11-03, 14:58
Medlem
vegeges avatar
Sveriges vitalaste propagandakanal. Ett tillhåll för kommunister och annat pack! Hur klarar folk av att lyssna utan att vilja slita av sig håret? Det är inte bra för blodtrycket. Jag vill se förändring, en stor jävla utrensning av alla antidemokrater som jobbar där.

Jag vet inte om man vill provocera med flit eller vad det är frågan om. Men den här "objektiviteten" är genomusel. Den existerar ej.
Senast redigerad av vegege 2016-11-03 kl. 15:26.
Citera
2016-11-21, 19:43
Medlem
elbels avatar
Vad heter kvinnan som brukar prata med täppas och göra sig lustiga över nyheter?
Citera
2016-11-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vad heter kvinnan som brukar prata med täppas och göra sig lustiga över nyheter?

Täppas har väl ingen bisittare. Om han ens har kvar tid på något kontrakt med SR. Tänker du möjligen på Louise Epstein? Hon som ifrågasätter saker i P1 med Thomas Nordegren.
Citera
2022-09-21, 14:21
Medlem
Glorkass avatar
Tänkte på en grej.

För ett par år sedan så sände p4 direkt från alla Allsvenska matcher i fotboll, i appen var det bara att välja en match i listan. Tror att de hade SHL i ishockey också.

En riktigt bra service för de medborgare som inte har tillgång till de dyra betalkanaler som äger tv-rättigheterna.

Numera har detta upphört, och frågan är om detta är en av baksidorna med SVT:s uttalade mål att hårdbevaka damfotboll och damhockey. Det vill säga, när SR behandlar sporterna lika trots den ENORMA skillnaden i allmänintresse, så kunde de inte fortsätta skicka reportrar till alla allsvenska arenor eftersom de då också måste skicka till alla damallsvenska arenor, och det hade varit helt orimligt att sätta två kommentatorer i en direktsändning av en ointressant match med 130 åskådare.

Om min teori stämmer så är detta ett ganska bra exempel på hur den hårt dopade bevakningen av tex damfotboll faktiskt har skadat den vanliga fotbollen.
Citera
2024-07-19, 11:39
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Spets-inkompetensen inom statsstyrda Sveriges Radio SR synes vet inga gränser.

Idag sände P1 ut programpunkterna Tolvslaget och Dagens Dikt redan straxt efter kl. 11.00 på förmiddagen.

När vi inte längre kan lita på att det är High Noon när Tolvslaget sänds av SR, då är bot'en nådd.

En bot som heter SR.

Samhällsfara.

Lägg ner.

Lägg ner.

Lägg ner Publick Service.
Citera
2025-03-10, 19:45
Medlem
KringExs avatar
Jag skickade ett mejl till pk-fittorna om att dom ska ge fan i att spela Sabaton om dom inte kan spela Ultima Thule också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in