2016-11-21, 08:17
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja men kan ni säga vilken sida/sidor det är?
Miljöbilderna+toalett på sid 208-210 i protokollbilaga_beslag rekommenderas varmt.
Trots tomma rullar överallt och nytt papper på golvet framför stolen har ingen orkat byta rulle, hållaren är tom.
Senast redigerad av ztella 2016-11-21 kl. 08:20.
Citera
2016-11-21, 08:35
Medlem
Ett riktigt grisigt brott. Hoppas dom inblandade får långa straff!
Citera
2016-11-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Miljöbilderna+toalett på sid 208-210 i protokollbilaga_beslag rekommenderas varmt.
Trots tomma rullar överallt och nytt papper på golvet framför stolen har ingen orkat byta rulle, hållaren är tom.

Toaletten från helvetet. Extremt motbjudande.

Vem fan har en Sverigeflagga uppspänd över halva vardagsrummet? Så han inte skulle glömma var han befinner sig?
Senast redigerad av Betydelsen 2016-11-21 kl. 08:46.
Citera
2016-11-21, 08:48
Medlem
Julgodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Toaletten från helvetet. Extremt motbjudande.

Vem fan har en Sverigeflagga uppspänd över halva vardagsrummet? Så han inte skulle glömma var han befinner sig?

Och har de inte lärt sig att spola?
Citera
2016-11-21, 08:48
Medlem
yoloswagetcs avatar
Någon med stor insikt i det juridiska arbetet kring ett så här omfattande mål med så många åtalade har säkerligen koll: Jag tänker mig att det måste vara ett svårarbetat fall, främst för försvaret. Just det faktum att det är många individers intressen som skall tas hänsyn till. Blir även spännande att se ifall de åtalade börjar skylla ifrån sig på varandra.

Förväntar mig stor komik ifrån rättssalen...
Citera
2016-11-21, 08:59
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Är det någon från tråden som kommer filma rättegången?
Du menar väl inte själva rättegången, va? Det får ju inte filmas
Citera
2016-11-21, 09:04
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Ursäkta mig, men jag har väl rätt att ha en teori?

Ojoj...

I bilen sitter PH fram på passagerarplatsen och håller för öronen när MH stryps.

När dom stannat hugger JH Madde i huvud axlar och hals...

Bilder finns som sagt i fup. Maddes klänning...
Citera
2016-11-21, 09:04
Medlem
whaks avatar
Ingen ljudupptagning från rättegången?
Citera
2016-11-21, 09:12
Medlem
Förhör kommer att hållas med Benita imorgon tillsammans med de fem mordåtalade männen.
Citera
2016-11-21, 09:15
Medlem
yoloswagetcs avatar
Enligt DTs liverapportering nekar de alla till mord. Men gissar att de erkänner dråp? Merparten har i förhör berättat hur det gått till.
Citera
2016-11-21, 09:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Någon med stor insikt i det juridiska arbetet kring ett så här omfattande mål med så många åtalade har säkerligen koll: Jag tänker mig att det måste vara ett svårarbetat fall, främst för försvaret. Just det faktum att det är många individers intressen som skall tas hänsyn till. Blir även spännande att se ifall de åtalade börjar skylla ifrån sig på varandra.

Förväntar mig stor komik ifrån rättssalen...

Nu har jag kanske inte stor insikt men jag svarar utifrån hur jag tror det går till. För försvarets del är det rätt så "enkelt". Varje tilltalad har en egen försvarare som naturligtvis endast har till uppdrag att se till sin klients bästa. Eftersom alla har pratat rätt friskt i förhör är dock chanserna att kunna måla upp "skylla-på-andra"-strategier ganska små. Som spekulerats i här är en möjlighet för advokaterna att trycka hårt på att dödandet utfördes av en enda person vilket också är utrett (åtminstone genom gärningsmännens vittnesmål) vilket skulle innebära att övriga inte ska dömas för mord.

Själva rättegångsprocessen går nog till så att idag, första dagen, ägnas åt sakframställan. Åklagaren kommer att dra hela historian på en övergripande nivå, med händelseförloppsanalysen i tilläggsprotokollet som utgångspunkt. Sen kommer man att olika dagar fokusera på respektive persons inblandning och ansvar, därav att det förväntas ta upp emot 20 dagar att gå igenom detta.
Citera
2016-11-21, 09:17
Medlem
Rättens ordförande är domare Lars Bergström.
Här är också åklagaren Johan Knies, som har åklagaren Olle Sohlberg till sin hjälp.
De tilltalade sitter tillsammans med sina försvarare i rättssalen.

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ingen ljudupptagning från rättegången?
Jo. Men kommer sannolikt inte att live-streamas på internet.
Senast redigerad av iconicatab 2016-11-21 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in