2016-11-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Av nån totalt outgrundlig anledning verkar en del vilja ha honom till oss.
Rent kvalitetsmässigt kan han vara fyra men det vore så jävla dumt att lägga pengar på honom att jag blir trött bara av tanken.
Boman är en hyfsad spelare men ingen stjärna direkt och Hyséns utförsbacke ser brant ut. Jag tror nog att Jordan hade tagit en tröja hos er men om ni har råd eller om det är värt pengarna är en annan fråga. Jag hade gissat på AIK om han stannar inom Sverige men det finns nog en rad holländska och skotska skitklubbar som är villiga att chansa på honom.
2016-11-20, 17:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Va? Jordan platsar inte i mff. MFF borde plocka Haksabanovich nu på en gång tycker jag.
De kan ju signa honom och låt honom spela nästa säsong i HBK.
2016-11-20, 19:25
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De kan ju signa honom och låt honom spela nästa säsong i HBK.

Absolut. Han har bara ett år kvar på kontraktet så det ligger nog i HBK:s intresse också.
2016-11-20, 19:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Boman är en hyfsad spelare men ingen stjärna direkt och Hyséns utförsbacke ser brant ut. Jag tror nog att Jordan hade tagit en tröja hos er men om ni har råd eller om det är värt pengarna är en annan fråga. Jag hade gissat på AIK om han stannar inom Sverige men det finns nog en rad holländska och skotska skitklubbar som är villiga att chansa på honom.
Vet inte det..Tror Blåvitt är en rätt trolig adress i Sverige. Stor klubb och hyfsat nära hem till Skåne. Stor chans till speltid. Kan knappast vara omänskligt dyr heller. Ytterst tveksamt om han vill drunkna långt borta i Stockholm där AIK redan har flera bra forwards av hög klass.
2016-11-20, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vet inte det..Tror Blåvitt är en rätt trolig adress i Sverige. Stor klubb och hyfsat nära hem till Skåne. Stor chans till speltid. Kan knappast vara omänskligt dyr heller. Ytterst tveksamt om han vill drunkna långt borta i Stockholm där AIK redan har flera bra forwards av hög klass.

Jordan har kontrakt t.o.m 2018. Kommer nog att kosta lite flis för vem som än vill köpa honom.
2016-11-20, 19:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jordan har kontrakt t.o.m 2018. Kommer nog att kosta lite flis för vem som än vill köpa honom.
Tja..Förhandlingspositionen är ju inte den bästa heller för HIF..Men det är nog större chans att han hamnar i någon skitklubb utomlands.
2016-11-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, gå klart skolan är alltid bra.
Det finns ytterst få goda exempel på spelare som lämnat för främst utlandet riktigt tidigt som sedan lyckats.

haha var det inte någon på årsmötet som typ klagade på att grabbarna sticker utomlands så tidigt och jag citerar "sedan kommer hem som analfabeter"
2016-11-20, 20:17
Medlem
Citat:
AIK lär sälja sin juvel i vinter och fyrtornen som blir kvar skulle jag inte kalla forwards av hög klass, hyfsade men inte mer.
2016-11-20, 20:41
Medlem
junazs avatar
Vore jag Mats Ola Schulze hade jag kontaktat Nanne Bergstrand på en gång. Känns som att om HeIF ska lyckas bygga en stabil grund för att sedan ta steget tillbaka upp igen behöver de en rutinerad, kunnig och erfaren tränare som varit med förr och vet vad som krävs. Borde inte finnas på kartan att de låter Henke vara kvar?

Men så igen, jag kommer aldrig att förstå mig på Helsingborgs IF...
2016-11-20, 20:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vore jag Mats Ola Schulze hade jag kontaktat Nanne Bergstrand på en gång. Känns som att om HeIF ska lyckas bygga en stabil grund för att sedan ta steget tillbaka upp igen behöver de en rutinerad, kunnig och erfaren tränare som varit med förr och vet vad som krävs. Borde inte finnas på kartan att de låter Henke vara kvar?

Men så igen, jag kommer aldrig att förstå mig på Helsingborgs IF...
Jo. Lite så jag tänker med. Nanne har ju dessutom varit i klubben tidigare, tagit dom till CL, osv. Nanne kanske också skulle tycka det vore skönt att ha nära hem till Markaryd på lite äldre dar, och få lugn och ro med ett nytt projekt.
2016-11-20, 21:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Jo. Lite så jag tänker med. Nanne har ju dessutom varit i klubben tidigare, tagit dom till CL, osv. Nanne kanske också skulle tycka det vore skönt att ha nära hem till Markaryd på lite äldre dar, och få lugn och ro med ett nytt projekt.
Ja, jag tror det vore ganska optimalt för alla parter att få honom att hjälpa till att bygga upp HeIF igen.
2016-11-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, jag tror det vore ganska optimalt för alla parter att få honom att hjälpa till att bygga upp HeIF igen.

Äh - det är som det är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in