2016-11-20, 15:15
Avslutad
Amatörer alla vet att det är bäst att klaga på nomineringen på väg till provet som jag gjorde, därför kommer UHR vara extra snälla med min normering
Citera
2016-11-20, 15:54
Medlem
Har gjort ett interaktivt prov på Studera . nu idag. (fyi så var det första gången någonsin jag såg ett högskoleprov)

Stod att jag klarade 68 av 160 frågor. Även en tabell med lite tydligare information angående mina svar och rätt på respektive del.

MIN FRÅGA: Hur jämför jag mitt resultat med nomineringstabellen? behöver inte vara exakt, men skulle vilja veta om jag ligger under 0.4 liksom eller över 1.3. Bara ett ungefär.

Stort tack på förhand!
Citera
2016-11-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloeverasmiskareN
Har gjort ett interaktivt prov på Studera . nu idag. (fyi så var det första gången någonsin jag såg ett högskoleprov)

Stod att jag klarade 68 av 160 frågor. Även en tabell med lite tydligare information angående mina svar och rätt på respektive del.

MIN FRÅGA: Hur jämför jag mitt resultat med nomineringstabellen? behöver inte vara exakt, men skulle vilja veta om jag ligger under 0.4 liksom eller över 1.3. Bara ett ungefär.

Stort tack på förhand!

(hoppas det är okej att citera sig själv såhär)

Stämmer det att om jag räknar ut mina rätta svar för verbal del och jämför med nomineringen (0.7) och sedan kvant delen (0.6) och sedan tar dessa två adderat med varandra dividerat på 2? får då 0.65. är detta mitt reslutat?
Citera
Medlem
Citat:

Stort tack på förhand!
Googla på normeringstabell för den version som du gjorde.

68 bör vara runt 0.5 tror jag?
Citera
Medlem
Samizdats avatar
Citat:

Stort tack på förhand!
1. Det heter normeringstabeller.

2. Normeringstabeller finns på studera.nu. De går också att hitta via Google eller någon annan sökmotor.
Citat:
Stämmer det att om jag räknar ut mina rätta svar för verbal del och jämför med nomineringen (0.7) och sedan kvant delen (0.6) och sedan tar dessa två adderat med varandra dividerat på 2? får då 0.65. är detta mitt reslutat?
Ja.

Återigen, det heter normering.
Citera
2016-11-20, 17:35
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
1. Det heter normeringstabeller.

Återigen, det heter normering.
Haha! Tycker den vidspridda hopblandningen av "normering" och "nominering" både är underhållande och tragisk på samma gång. Provkonstruktörerna borde ta med den ena eller den andra (alt. båda) på nån kommande ORD-del bara för att slå folk på fingrarna
Citera
2016-11-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Haha! Tycker den vidspridda hopblandningen av "normering" och "nominering" både är underhållande och tragisk på samma gång. Provkonstruktörerna borde ta med den ena eller den andra (alt. båda) på nån kommande ORD-del bara för att slå folk på fingrarna

Det där hade nog fungerat. Denna dök väl upp för ett tag sedan - någon hp-veteran som minns?

Eftersom alla provresultat är giltiga i fem år måste råpoängen (0-160) omvandlas till ____ poäng (0,00-2,00) så att man kan jämföra resultat från olika provtillfällen.

A nominerad
B nominaliserad
C normaliserad
D normerad
Citera
2016-11-21, 02:50
Avslutad
Så går det när man skriver i telefonen, man skriver normering och den ändrar till nominering

Ont: 68 poäng landar på ca 0.5 som CopyP säger, och det räcker inte långt alls. Börjar du plugga nu så kan du ju få över 1.5 om du pluggar smart.
Citera
2016-11-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoji
Det där hade nog fungerat. Denna dök väl upp för ett tag sedan - någon hp-veteran som minns?

Eftersom alla provresultat är giltiga i fem år måste råpoängen (0-160) omvandlas till ____ poäng (0,00-2,00) så att man kan jämföra resultat från olika provtillfällen.

A nominerad
B nominaliserad
C normaliserad
D normerad

Jag brukar får bra på MEK. Svaret är A.
Citera
2016-11-21, 13:18
Medlem
Någon som vet när på onsdag man får sitt resultat?
Citera
2016-11-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderat4Life
Någon som vet när på onsdag man får sitt resultat?

Det är endast nomineringen som kommer på onsdag, inte ditt resultat.

Normaliseringen borde komma runt eftermiddagen.

Citera
2016-11-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Det är endast nomineringen som kommer på onsdag, inte ditt resultat.

Normaliseringen borde komma runt eftermiddagen.

När får man sitt resultat då? Hur kan det dröja så lång tid att få resultatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in