Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 08:00
  #61
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En till.
Ja, vad är diskussionsunderlaget?

Finns det SD-are som inte är rasister eller antisemiter, trots ledningens bedyrande att, det inte är så nuförtiden?

Hon är ingen antisemit. Hon kan ju fan inte hjälpa att George Soros är jude?
Att hon använder en jargong som inte kommer från en politisk broilerskola mänskligt form av prat ser jag verkligen inga problem med.
Hon har dessutom postat under sitt egna namn och bild.

Jag är inte Sverigedemokrat, men måste erkänna att jag har förbannat svårt för SD numera när de helt och totalt låter sig styras av vad massmedia säger och såna vidriga torra journalister som de där på "VLT".

Jag känner inte henne, men hade lite kontakt med henne nu i samband med detta och kan lätt säga att hon är en politiker som jag hade litat på, som verkar ha skinn på näsan, ärlighet och ptja.. vad mer kan man begära av en politiker utan att de blir en politisk broiler i Moderaterna eller Socialdemokraterna?

Dessutom, massmedias jakt på vanligt folk gör mig fan så lakk, och jag blir inte ofta arg men tycker detta är så sinnesjukt vidrigt.
Undersök de topp-politikerna som sitter i EU-Parlamentet och George Soros anser som "Godkända" för hans vidriga "design" av samhället.

En judisk multimiljonär som samarbetade med nazisterna som ung och plundrade sitt eget folk, som har noll och ingen empati och ligger bakom så otroligt mycket lidande. Hatgrupper som Black Lives Matter som är 1000 ggr mer rasister än Katarina Boman.

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Är det någon som har hittat olämpliga kommentarer av henne? Jag tog en snabb titt på hennes Twitter-konto, men det var så många inlägg, varav de flesta retweetade, att jag inte kunde hitta något olämpligt.

De som ansågs olämpliga var typ: OBS: Ej ordagrant!
"Muslimer förlorar sitt sinne för humor vid omskärelsen"
"Skulle inte säga att Sverige är ockuperat av Zigenare men de är alldeles för många"
"George Soros ligger bakom flyktingkrisen och har många svenska politiker med sig"
"Muslimer är nazister som vill döda judar"

Jag vet inte hur exakt jag var nu, men fan så mycket hellre en Boman än en torr och Politiskt Korrekt helt tom människa som säger massa ord som ska låta fint och saknar all mänsklighet.
Hon är ingen "ÖööÖÖHhh!!! Gasa alla Judar!1111" iallafall. Hon verkade inte ens veta Soros är jude.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-11-20 kl. 08:05.
Citera
2016-11-20, 08:01
  #62
Medlem
Pljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Att Zlatan inte är svensk.

I vilken värld skulle det kunna tänkas vara kontroversiellt att säga att en Kroat-Bosnier inte är svensk?
Citera
2016-11-20, 08:14
  #63
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är det ingen som funderar på om det var rätt att sparka henne.
Ska SD bli stort så kräver det sådana offer.
Allt för att få ett rumsrent parti

Det vara fel därför att Broman tycker det som alla sverigedemokrater tycker. Vad hjälper att sparka sd-politiker i oändligheten när det bara kommer nya rasister hela tiden?
Bättre om sd behöll rasisterna för dom kan aldrig ändra sig.

/SS
Citera
2016-11-20, 08:25
  #64
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystva
Fast nu är det iofs så att alla med slutledningsförmåga över en amöbas kan bestämma sig för vad Jörgen gjort och inte gjort. Jag antar också att det är därför han inte synts till på Twitter den senaste månaden. Svårt att bedriva propaganda när alla vet vad han tycker egentligen.

Med "slutledningsförmåga över en amöbas" antar jag att du menar "lagom stort önsketänkande".

Saken är den att visst, Jörgen kan ha skrivit inläggen som man vill lasta honom för, men det kan även vara någon annan som gjort det. Så vitt jag vet är det någon vänsterblogg som påstår att de kopplat Jörgen till ett konto här på Flashback. Problemet är dock att de vägrar att uppge sin källa, som förstås i sin tur kan ha kopplat ihop fel användare med fel e-post, fabulerat fritt, eller hittat på något helt annat.

Vidare är det lite intressant att sådana "scoop" som MSM tycks släppa, förmodligen eftersom de är svåra att leda i bevis och därför aningen riskfyllda, tenderar att "rinna ner" till mindre nogräknade bloggar på vänsterkanten.

Hur som helst så vet jag inte vad Jörgen har skrivit eller inte har skrivit, men jag förmodar att anledningen till att han sitter säkert medan Broman får gå har att göra med att det inte råder några tvivel om kopplingen mellan den senares inlägg och hennes person.
Citera
2016-11-20, 09:27
  #65
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En till.
Ja, vad är diskussionsunderlaget?

Finns det SD-are som inte är rasister eller antisemiter, trots ledningens bedyrande att, det inte är så nuförtiden?

I dagens politiska kontext är du rasist om du inte är för fri invandring, för mångkultur samt delar den gemensamma värdegrunden. Så, alla som är med i SD, röstat på, eller tänker rösta på är fördärvade rasister. Allihop - punkt slut!
Citera
2016-11-20, 09:54
  #66
Medlem
"Rasist" är ett tramsigt och i offentliga sammanhang ytterst godtyckligt begrepp som till stor del spelat ut sin roll och förlorat det mesta av sin effekt i smutskastnings-sammanhang. Titta bara på det amerikanska presidentvalet där mainstream-ljugmedia ylade hysteriskt non-stop i flera månader om vilken hemsk "rasist" Donald Trump var. Hälften av väljarna sket i detta och röstade på honom i alla fall eftersom de har egna hjärnor att tänka med.

I Storbritannien ylade mainstream-ljugmedia att man är en "rasist" om man röstar för Brexit. Över hälften av befolkningen gjorde detta i alla fall.

Ska jag vara ärlig så skiter jag i om någon är "rasist". I dagsläget skulle jag inte kunna tänka mig att rösta på ett parti som inte är "rasistiskt".
Citera
2016-11-20, 09:58
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
varför ska jag bevisa något som redan har skett? SD kickade ju ut henne, som vanligt.
Varför är du ens i tråden från början? När man be er PK-folket stå för det ni skriver, då backar ni alltid. Är inte förvånad det minsta. Sedan tror jag inte hon är utkickad ännu. Så även där har du fel. Tja det är svårt att ha mera fel än du har, kanske man kan säga.
Citera
2016-11-20, 10:03
  #68
Medlem
SvenskOppositions avatar
Antisemitism är vackert, och något som är helt väsentligt om vita människors länder och civilisationer ska kunna överleva. Det är såklart något som regimen vet, och därför är också attackerna mot dem som ens antyder den minsta insikt om judiskt inflytande stenhårda.
Citera
2016-11-20, 10:11
  #69
Medlem
RadioDDR1s avatar
Man kan skönja en allt mer tilltagande spricka mellan alternativmedier och SD. På sikt kan det få ödesdigra konsekvenser för Sverigedemokraterna. Det är inget bra tecken att de redan nu börjar visa upp samma typ av nonchalans som det vänsterliberala etablissemanget. Frågan är om SD egentligen är en börda då deras existens förhindrar en verklig gräsrotsrörelse som vill och kan hota etablissemanget på allvar. Jag ser samma värdegrundspolitik inom SD som i övriga partier. Respekten för fri åsiktsbildning finns helt enkelt inte där. Lagen bör vara vägledande för vad man får säga inom alla partier som vill kalla sig demokratiska. Jag skulle faktiskt hellre leva i en diktatur med yttrandefrihet än i en så kallad demokrati med politiskt korrekthet och olika värdegrunder som förhindrar yttrandefriheten. Även en diktatur är ju måna om att befolkningen ska trivas men hur kan man veta hur det står till om man inget får säga?
Citera
2016-11-20, 10:36
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Att Zlatan inte är svensk.

Enligt media (och MP) är man svensk om man bor i Sverige. Med samma bevekelsegrund bör Zlatan, som flyttade från Sverige när han var 18 varit holländare, italienare, spanjor, italienare igen, fransman och nu engelsman.
Citera
2016-11-20, 10:43
  #71
Medlem
"Muslimer förlorar sitt sinne för humor vi omskärelsen" .. det kan ju faktiskt vara en ganska bra teori.. judar är ju också skapligt lättkränkta typer.. dessutom är feminister extremt lättkränkta och de har oftast ingen förhud heller..
Hon verkar vara något på spåren här.. med rätt regering skulle hon kanske kunna forska på detta vid.. säg.. Högertörns högskola.

Mvh
Citera
2016-11-20, 11:06
  #72
Medlem
santos_devilles avatar
Orkade bara scrolla igenom en liten del av hennes tweets och 99% handlade om hennes kärleksförklaring till den orangea flufftuppen i USA och re-tweets av andras inlägg.

Men att hon är plump och rak på sak märker man direkt.

En sak är säker, det är skönt att SD försöker ta bort folk som försöker få Sverige att bli USA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback