Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-19, 23:25
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis beror det på att Jörgen nekar till att han skulle ha skrivit inläggen. Partier kan inte gärna avskeda folk enbart för att någon annan påstår att en av deras företrädare har skrivit något.

När det gäller denna Broman har hon väl å sin sida varit helt öppen med att det är hon som stått för skriverierna.

Har vi för övrigt presenterats några konkreta citat utöver det om muslimer och omskärelse?

Fast nu är det iofs så att alla med slutledningsförmåga över en amöbas kan bestämma sig för vad Jörgen gjort och inte gjort. Jag antar också att det är därför han inte synts till på Twitter den senaste månaden. Svårt att bedriva propaganda när alla vet vad han tycker egentligen.
__________________
Senast redigerad av tystva 2016-11-19 kl. 23:28.
Citera
2016-11-20, 00:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Fullständigt avskyvärt att attackera en enskild kvinna för att hon säger som det är. Katarina har mitt fulla stöd.
Fint att du ger henne ditt fulla stöd. Hoppas att hon uppskattar det. Risken är att hon betraktar dig som humorlös eftersom hon nu menar att hon har skämtat för det mesta, förutom när det gäller Soros. Vad har stackars Soros gjort för att bli hela SD:s hatobjekt nummer ett?
Citera
2016-11-20, 01:38
  #51
Medlem
Katarina vem? Vilken betydelse har hon haft för fosterlandet? Att det flyger spån när man hyvlar är självklart.

F.ö borde SD endast ställa upp i Riksdagsvalet. Frågor om parkbänkar och stödstrumpor kan med glädje överlämnas åt andra partier. Kommun- och landstingspolitiker skapar generellt mer problem än de löser.
Citera
2016-11-20, 01:53
  #52
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du pratar lite ytligt om obevisade saker. Inser att jag får förklara sambanden mellan Clinton och Soros.
Jo, så Soros är den som ligger bakom Clinton, samt alla andra kampanjer som BLM eller annat vänstervåld. Sambandet mellan detta topic och Soros är ett tweet om honom som de nu kallar "emot judar".
Först får du ta och bevisa var näthatet finns, så kan vi ta det från där. Det är också ganska motsägelsefullt eller ovanligt att personer hatar både muslimer och judar, då det normala i världen är att man är på någon av dessa sidor.
Men kom med lite smaskiga citat, för jag har inga sett som kan kallas hatiska.


varför ska jag bevisa något som redan har skett? SD kickade ju ut henne, som vanligt.
Citera
2016-11-20, 02:27
  #53
Medlem
Vi kan t.ex. diskutera vad hon har skrivit på nätet som är rasistisk och anti-semitiskt.
Citera
2016-11-20, 02:35
  #54
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
En länk till påståendet att hon hoppar av hade varit informativt.

I väntan på länken kan jag bidra med damens Twitter. En hel del kommentarer om humanisten och världsförbättraren Soros finns det, men hittills har jag inte sett någon antisemitism. Åtskilliga okommenterade bilder på en flintis med skägg förekommer också, vem det nu kan vara. Hon verkar inte själv vara medveten om att hon hoppat av än av hennes kommentarer att döma. Hon har 87.000 tweets på sitt samvete, så hon har varit flitig. Hon lät meddela att hon skulle gå och äta för en timme sedan. https://twitter.com/kattab4
Vet inte om det nämnts, men det är väl VLT's chefredaktör Daniel Nordström? Hon verkar ha ett ont öga till denne, liksom han dömer ut henne som nättroll här:

http://blogg.mittmedia.se/nordstrom/...tarina-broman/

Denne Nordström kom i början av året från Arbetarbladet i Gävle till VLT och började sin bana där med att tämligen omgående stänga ner kommentatorsfälten i alla VLT-koncernens tidningars webbsajter. Allt så inte mörkade sanningar och vad folk egentligen tycker om mångkulturen i Västerås, Arboga, Fagersta m fl orter skulle komma fram.

Inte undra på att Katarina Broman härsknade till. Nu kom förstås "avslöjandet" om hennes fria tyckande väldigt lägligt. I och med detta - bra tajming verkligen - kan man flytta fokus från moderaten med invandrarbakgrund som kallade minister Strandhäll för hora inför kameran till de hemska järnrörs-SD:arna igen.

Dåligt av SD att hoppa på tåget och sätta ribban så lågt att snart sagt allt tyckande inom partiet är på nivå med åsiktskorridoren!
Citera
2016-11-20, 03:02
  #55
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Vet inte om det nämnts, men det är väl VLT's chefredaktör Daniel Nordström? Hon verkar ha ett ont öga till denne, liksom han dömer ut henne som nättroll här:

http://blogg.mittmedia.se/nordstrom/...tarina-broman/

Denne Nordström kom i början av året från Arbetarbladet i Gävle till VLT och började sin bana där med att tämligen omgående stänga ner kommentatorsfälten i alla VLT-koncernens tidningars webbsajter. Allt så inte mörkade sanningar och vad folk egentligen tycker om mångkulturen i Västerås, Arboga, Fagersta m fl orter skulle komma fram.

Inte undra på att Katarina Broman härsknade till. Nu kom förstås "avslöjandet" om hennes fria tyckande väldigt lägligt. I och med detta - bra tajming verkligen - kan man flytta fokus från moderaten med invandrarbakgrund som kallade minister Strandhäll för hora inför kameran till de hemska järnrörs-SD:arna igen.

Dåligt av SD att hoppa på tåget och sätta ribban så lågt att snart sagt allt tyckande inom partiet är på nivå med åsiktskorridoren!
Nu var det väl så att mittmedia stängde alla sina kommentatorsfält samtidigt och inte "flintskallen".

Sen så ska man inte bortse från det faktum att Katarina är en foliehatt av rang som, om hon varit miljöpartist hade tweetat dagligen om chemtrails. Vi diskuterar en person som rockar sockorna varje dag året ut. Att hon flugit under radarn så här länge är inget annat än frukten av gudomligt inflytande eller monumental inkompetens.
Citera
2016-11-20, 03:23
  #56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Är det någon som har hittat olämpliga kommentarer av henne? Jag tog en snabb titt på hennes Twitter-konto, men det var så många inlägg, varav de flesta retweetade, att jag inte kunde hitta något olämpligt.
Citera
2016-11-20, 04:26
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Uppemot var fjärde svensk är, enligt aktuella OU, Sverigedemokrat. Det finns rasister i alla partier, vilket Uppdrag Granskning påvisade för ett antal år sedan.


Även om den siffran skulle stämma(vilken den med all säkerhet inte alls gör av naturliga orsaker) så är det ändå ett helt oväsentligt argument för att försvara vad någon representant från SD gjort.
Om var fjärde idiot på ett sinnessjukhus också är rasist så betyder det ju inte att de inte också kan vara idioter.
Är det någon som påstått att det absolut inte finns några rasister i något annat parti än SD?
Är inte rasisterna i SD rasister om det finns rasister i andra partier?

Citat:
Till skillnad från andra partier så nagelfars varje yttrande från ledamöter och anhängare av SD, vilket gör granskningen intetsägande, då vi inte kan sätta resultatet i ett sammanhang.

Det känns ju inte direkt som media har ett jättetufft jobb att hitta puckon, rasister och andra idioter i SD:s led.
Har du någon källa på att andra partier inte granskas?

Citat:
Letar man guldmynt i Värmland, lär man förr eller senare hitta ett. Kan man därmed hävda att
förekomsten av guldmynt är större i Värmland än i Östergötland?

Har man hört och sett att det finns folk som strör guldmynt omkring sig i Värmland vore det ju osmart att börja leta i Östergötland?
Citera
2016-11-20, 05:20
  #58
Medlem
Likbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27


Har man hört och sett att det finns folk som strör guldmynt omkring sig i Värmland vore det ju osmart att börja leta i Östergötland?

Snarare skulle man kunna säga att Värmland i det här fallet är byggt på ett berg av guldmynt och det är främst därför man hittar så många där, men visst, letar man noga hittar man säkert något guldmynt i Östergötland också.
Citera
2016-11-20, 06:45
  #59
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Även om den siffran skulle stämma(vilken den med all säkerhet inte alls gör av naturliga orsaker) så är det ändå ett helt oväsentligt argument för att försvara vad någon representant från SD gjort.
Om var fjärde idiot på ett sinnessjukhus också är rasist så betyder det ju inte att de inte också kan vara idioter.
Är det någon som påstått att det absolut inte finns några rasister i något annat parti än SD?
Är inte rasisterna i SD rasister om det finns rasister i andra partier?

Huruvida siffran är korrekt eller inte lär vi få kvitto på 2018.
Jag utgår ifrån att du medvetet missförstår mig; I vilken del försvarar jag rasism? Jag vill endast sätta de redovisade fallen i ett kontext, som möjligen gör att SD inte framstår som fullt så annorlunda än andra partier.

Citat:
Har du någon källa på att andra partier inte granskas?

Jag tror min herre behagar skämta! Om det har gått dig förbi att dreven mot SD varit omfattande, under paroller som agendajournalistik och värdegrund, så kan du omöjligt konsumerat MSM i Sverige under den senaste tioårsperioden. Varje sten har vänts för att hitta något komprometterande. Till sin hjälp har MSM haft Expo, Researchgruppen, Arnstad, en vägg av röster från kulturetablissemanget samt politiker från övriga partier. Som exempel kan nämnas Aftonbladets stående inslag på huvudsidan; "Här är största skandalerna inom SD".

Citat:
Har man hört och sett att det finns folk som strör guldmynt omkring sig i Värmland vore det ju osmart att börja leta i Östergötland?

Instämmer. Om man däremot letar förutsättningslöst, så kan det ju visa sig att förekomsten i Östergötland var snarlik den i Värmland, vilket rimligtvis gör att slutsatserna blir annorlunda.
__________________
Senast redigerad av fostrom 2016-11-20 kl. 07:16.
Citera
2016-11-20, 07:16
  #60
Medlem
Herostratoss avatar
Kollade hennes Twitter, hittade inget jag tyckte var anmärkningsvärt, eller blir man sparkad om man säger något om Soros?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback