Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2016-11-02, 20:50
Avslutad
Eftersom Familjen Annorlunda tydligen skall börja visas igen låses tråden upp på prov för diskussion om tv-programmet. För fortsatt diskussion råder nolltolerans mot chattande i den här tråden (och alla andra trådar i tv-serieforumet). Inläggen ni gör skall vara av substans och stå på egna ben även efter sändningen är slut. Live-kommentering, one-liners, smileys, ett överdrivet producerande av små korta inlägg och liknande kommer att raderas och användaren kommer att varnas.

Märk väl att samma regler och förhållningssätt gäller i Tv-kommentatorerna som ute i det allmänna tvserie-forumet.

Fokus för diskussionen är programmet Familjen Annorlunda och här diskuteras enbart vad som avhandlas i programmet. Vad som skrivs på bloggar, allmänt skvaller om deltagarna och liknande tolereras ej och kommer att raderas med tillhörande varning.

Tråden är öppen på nåder och kommer att låsas igen om ni ej klarar av att sköta er.

/Moderator
2016-11-03, 22:37
Medlem
Spontant efter första avsnittet:
Mammorna verkar ha den tryggaste familjen som mest liknar en "normal" Svensson-familj med två barn. Noga med rutiner t ex med mat, lite för noga kanske.

Nikula verkar avslappnade. Sami verkar vara en soft och bra farsa. Påminner mycket om familjen Norrström.

Pettersson uppfyller alla kriterier för familjer som skaffar många barn bara för sakens skull och känner inte efter vad som funkar. De ska ha elva barn, punkt. Siffran är viktigast. Orsak? Gissar på det gamla vanliga, slippa vuxenlivets krav på arbete och ständigt få den här villkorslösa kärleken och bekräftelsen från det lilla barnet. Plus uppmärksamhet och få vara speciell och unik. Påminner i sin tur om familjen Wahlström.

Era reaktioner? Vilka blir roligast att följa?
Citera
2016-11-04, 10:09
Medlem
Jag tyckte att det var roligt att följa familjer som i alla fall så här i början inte fallit in i roll att tjäna pengar på sina stora familjer. En del familjer som varit med tidigare verkar har "startat business" på att ha många barn. Reklamintäkter och jippon genom att man marknadsföra sin familj.
Citera
2016-11-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Spontant efter första avsnittet:
Mammorna verkar ha den tryggaste familjen som mest liknar en "normal" Svensson-familj med två barn. Noga med rutiner t ex med mat, lite för noga kanske.

Nikula verkar avslappnade. Sami verkar vara en soft och bra farsa. Påminner mycket om familjen Norrström.

Pettersson uppfyller alla kriterier för familjer som skaffar många barn bara för sakens skull och känner inte efter vad som funkar. De ska ha elva barn, punkt. Siffran är viktigast. Orsak? Gissar på det gamla vanliga, slippa vuxenlivets krav på arbete och ständigt få den här villkorslösa kärleken och bekräftelsen från det lilla barnet. Plus uppmärksamhet och få vara speciell och unik. Påminner i sin tur om familjen Wahlström.

Era reaktioner? Vilka blir roligast att följa?

Håller med! Familjen Pettersson gav mig onehagliga känslor, stackars barn typ.. Tycker det är så fruktansvört egoistiskt att skaffa många barn överhuvudtaget.

Men ja, familjen med 2 mammor verkar ju mest normal denna säsong..
Citera
2016-11-17, 19:43
Medlem
Dags för lite aktivitet här inne nu? Avsnitt 3 ikväll!
Citera
2016-11-17, 21:05
Medlem
Ingabromsars avatar
Irriterar mig på familjen med pappa Sami. En ryggradslös plyshtomte som har noll koll på ungarna. I övrigt så en rätt tråkig säsong?
Citera
2016-11-18, 00:35
Avslutad
Vilket konstigt mål, att vilja ha 11 barn. Bara för att. Vem skaffar barn på det viset? Det finns ingen tanke bakom det mer än någon ungdomlig och omogen "önskan". Larvigt.
Citera
2016-11-18, 01:10
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Sett 2 avsnitt nu av den nya säsongen, jag förstår inte hur man kan låta sina barn skrika så otroligt mycket, visst barn får/ska låta, men skrik är bara oljud.
Familjen med 2 mammor verkar ju vara iväg på affären för första gången med alla barnen, varför inte gjort det innan?
Har bara 2 barn själv, men har ju haft med barn och deras vänner på exempelvis affär utan bekymmer, det jag lärt mina barn sen dom var riktigt små är att man ser med ögonen och inte fingrarna.
Att dra med småbarn på bilbingo är ju bara bäddat för trubbel.
Sen att småskrattandes stå och säga att ens barn gjort så att "leklandet blev deras" skulle jag skämmas för att säga.
Visst de deltagande familjerna är sannolikt påhejade av produktionsbolaget att göra sånt, men ändå
Citera
2016-11-18, 07:33
Medlem
Familjerna denna gången är tråkiga enligt mig, eller så har man tröttnat på själva konceptet? Även fast jag sitter varje torsdag och längtar till avsnittet..
Jaja... gårdagens avsnitt med bla bilbingo och kryssning var ju lite spännande självklart åker dom inte på bilbingo med alla små barn(familjen Pettersson) men teve vill ju det för att det ska hända nått.. och kryssningsfamiljen, ja konstigt att ni fick leklandet för er själva på båten
Citera
2016-11-19, 18:23
Medlem
MettaFocks avatar
Hon, Annika, är ju så bitter. Varför vill hon ha barn? Hon ler aldrig. Conny är bara hennes fuckmachine så barnen ska bli till.
Citera
2016-11-20, 02:15
Medlem
farlings avatar
Jag tycker att det är skönt med 3 helt nya familjer då de gamla familjerna verkligen spelat ut sin roll.

3 avsnitt in måste jag säga att jag tycker familjen Irene/Helene är mest spännande att följa, antagligen för att det är en helt ny infallsvinkel med 2 mammor.
Är väldigt nyfiken på hur deras vardag fungerar utan kameror närvarande, och vilken relation barnen har med sina respektive pappor.
Om de 2 yngsta tjejerna ser dig själva som typ tvillingar och om barnen generellt upplever sig som "riktiga" syskon.
Citera
2016-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag tycker att det är skönt med 3 helt nya familjer då de gamla familjerna verkligen spelat ut sin roll.

3 avsnitt in måste jag säga att jag tycker familjen Irene/Helene är mest spännande att följa, antagligen för att det är en helt ny infallsvinkel med 2 mammor.
Är väldigt nyfiken på hur deras vardag fungerar utan kameror närvarande, och vilken relation barnen har med sina respektive pappor.
Om de 2 yngsta tjejerna ser dig själva som typ tvillingar och om barnen generellt upplever sig som "riktiga" syskon.

Mammorna Irene och Helene var med i Malou efter 10 härom dagen. de berättade hur det gick till när de träffades, barnen bor varannan vecka hos sina pappor, de ville ha fler barn. de hade provat ha barnen en vecka i taget med det ville inte barnen, så dom ser sig nog som syskon, minsta tjejerna var 1 1/2 när de blev tillsammans för 6 år sen.
Var inte många avsnitt denna säsong. redan slut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in