Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-04, 20:24
  #2905
Medlem
Kollar väl på nån repris eller nåt men sett lite av två avsnitt. I det ena: en av kvinnorna i kvinnorelationen Vi tycker vi vill vi gör vi tycker det är viktigt tycker vi Vi! Vilka jävl. plattityder. Och i nästa Vi har så mycket saker vi har samlat på oss men sen vi hade ju två boende och så blir det att man köper lite nytt (inte för att vi ska för vi är såååå perfekta). Jaha vilken nyhet folk som flyttar ihop har två av mycket Den andra kan i alla fall säga jag hon
Citera
2017-01-27, 12:44
  #2906
Medlem
Någon som vill dela med sig om vad som stod i plusartikeln hur det gått för deltagare i programmet?
Citera
2017-02-06, 20:29
  #2907
Medlem
Ronilles avatar
https://blogg.loppi.se/familjenannor...tt-liv-rasade/

Du behöver inte plus-artikeln. Snoka bara runt på bloggarna.
Citera
2017-09-03, 16:41
  #2908
Medlem
MettaFocks avatar
Såg att det skall börja sändas igen och Mirka Norrström var med i trailern. Ska hon vara med igen eller använder de bara henne i reklam-syfte? Hennes ex vill ju inte vara med och Linnea mår inget bra, så varför drar hon med familjen på detta igen?
Citera
2017-09-03, 19:03
  #2909
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Såg att det skall börja sändas igen och Mirka Norrström var med i trailern. Ska hon vara med igen eller använder de bara henne i reklam-syfte? Hennes ex vill ju inte vara med och Linnea mår inget bra, så varför drar hon med familjen på detta igen?
Jag skulle väl tro att det kan vara en ekonomisk fråga för deltagarna. De torde väl få en slant för sitt deltagande.
Citera
2017-09-03, 19:08
  #2910
Medlem
MoaLjungs avatar
Vill veta hur barnen blir som stora, är det bra eller dåligt att växa upp med jättefamiljer såhär? Får dom den uppmärksamhet och kärlekstid som man behöver som liten med så mycket syskon? Måste ju finnas någon gräns på ungar där det blir ohälsosamt till slut.
Citera
2017-09-03, 21:02
  #2911
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vill veta hur barnen blir som stora, är det bra eller dåligt att växa upp med jättefamiljer såhär? Får dom den uppmärksamhet och kärlekstid som man behöver som liten med så mycket syskon? Måste ju finnas någon gräns på ungar där det blir ohälsosamt till slut.
De jag har träffat på så har det varit skötsamma unga kvinnor och män. Ingen brottslighet och omtänksamma om både familjen de växt upp i och den de har nu. De jag känner är sju syskon, känner två av dem och enligt dessa två så har det gått bra för alla hittills. Två som bor hemma fortfarande och går i skolan/ universitetet. Några har enkla jobb och några har läst.

Jag tror det varierar från familj till familj. De jag känner är Svenskar om någon undrar.
Citera
2017-09-03, 21:05
  #2912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Såg att det skall börja sändas igen och Mirka Norrström var med i trailern. Ska hon vara med igen eller använder de bara henne i reklam-syfte? Hennes ex vill ju inte vara med och Linnea mår inget bra, så varför drar hon med familjen på detta igen?

Hon är bara med i några av avsnittet. Det är 3 andra familjer som medverkar. Förstår inte heller varför hon har valt att ställa upp med tanke på omständigheterna och jag blev lite förvånad eftersom det inte har varit med några ensamstående föräldrar tidigare.
Citera
2017-10-06, 17:04
  #2913
Medlem
MettaFocks avatar
Jag kan inte låta bli att tänka på denna nya familj, Zeeck. Det är mycket fokus på den lille med cancer, vilket är förståligt, men hur känner de andra barnen när föräldrarna gör tatuering för hennes skull men inget för de andra?
Citera
2017-10-12, 15:27
  #2914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Jag kan inte låta bli att tänka på denna nya familj, Zeeck. Det är mycket fokus på den lille med cancer, vilket är förståligt, men hur känner de andra barnen när föräldrarna gör tatuering för hennes skull men inget för de andra?

Man kan ju undra, varför tatuerar man inte in samtliga barns namn, får inte ihop mammans tatuerade kropp med stilen dom har.,
Citera
2017-10-12, 15:32
  #2915
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag skulle väl tro att det kan vara en ekonomisk fråga för deltagarna. De torde väl få en slant för sitt deltagande.
Jag känner en deltagare och enligt den personen så får de ingen ersättning alls.
Citera
2017-10-12, 18:24
  #2916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Jag känner en deltagare och enligt den personen så får de ingen ersättning alls.

Har jag oxå hört, men flera av de tidigare deltaganra har ju börjat blogga och fått stor framgång på det, kanske en dröm för nuvarande deltagare , kanske inte familjen Nikula, dom verkar mest bara härliga och vill bjuda på sig själva, men Annika kanske vill få in pengar på en blogg, behövs väll när man drömmer om 11 barn, även mamma Susanne kan jag se som en bloggare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback