2016-11-17, 20:48
Medlem
jag tror det var mannen i svarta löparbyxor, med toppluva och en svart jacka. han var sjuk när dåden utfördes men "blev frisk" efteråt, jag tror det var ett slumpartat brott. Det är därför han kommit undan. han skulle aldrig kunna gömt sig eller kommit undan om det gick att spåra honom till Mohammed.

tror ni nånsin det kommer lösas?

Citera
2016-11-19, 20:52
Medlem
Die.young.4evers avatar
Enligt Expressen så ska 15 personer höras på dubbelmordet. Hoppas dom får tag i aset som gjort det här brutala mord.
Citera
2016-11-19, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Enligt Expressen så ska 15 personer höras på dubbelmordet. Hoppas dom får tag i aset som gjort det här brutala mord.

Vad vill man uppnå med att förhöra 15 st i Stockholm? Känns som ett försök på måfå.
Antar att alla de 15 åtminstone bott i linköping eller annan anknytning...ja det finns nog 1000 som bor i Stockholm från Linköping i aktuell ålder.

Att få ut artikeln är viktigt för att skrämma fram gm?

"Vi reser runt i hela landet.. Buuuh!"

Ja kanske det hjälper vad vet jag.
Citera
2016-11-19, 22:24
Medlem
Det är killen i polotröja som de ska lägga fokus på...
Citera
2016-11-19, 23:17
Avslutad
Jag studerade i Linköping då detta hände och som många studenter som flyttade från staden i samma veva så topsades jag i min nya hemstad. Polisen i Linköping kom på besök och vi träffades på polisstationen. Jag fick då en fråga om jag ägt en blå kort jacka under min tid i Linköping. Jag har inte läst igenom allt men undrar varför jag fick den frågan. Fanns sådan i utredningen?

Berättade även för polisen om en tjej i min studentkorridor 2004 som då var orolig att hennes ex kunde vara GM. Detta då han passade in på beskrivningen och att han, dagen efter mordet åkt hemhem (han var också student) till sina föräldrar i en norrländsk stad. Hon hade gjort en till iakttagelse och jag berättade detta för polisen. Trodde de skulle höra av sig efteråt om detta men inget skedde.
Citera
2016-11-19, 23:55
Medlem
Bra att polisen fortfarande topsar personer och har uppslag att jobba med, hoppas verkligen gärningsmannen åker dit förr eller senare när polisen gnetar på.
Citera
2016-11-20, 01:49
Medlem
Hoppas att man fångar svinet så snart som möjligt. Lever han än idag, så hoppas jag att han har tunga skuldkänslor för hans handlingar.

Jag tror också på det Leif GW säger, att mördaren kan ha haft en koppling till Mohammeds (skol)kamrater.

Kan ha varit så simpelt att någon liten pojk från parallellklassen haft en tvist med Mohammed, och talat om detta till storebrorsan som ursinnigt valt att agera utifrån detta. Butterfly-kniven tar han med sig i fall något skulle gå snett (kanske stöter han på någon äldre brorsa till Mohammed). Skulle även kunna vara så att kniven är något han alltid har med sig när han rör sig ute. Han har stått och väntat på Mohammed för att skrämma honom ("skicka ett budskap"), men det gick inte som planerat. Mohammed började göra motstånd och skrika, vilket resulterade till att mördaren inte kunde styra sina impulser/känslor och mördade honom på ett brutalt sätt. Han kunde inte acceptera att den lilla kaxiga grabben gjorde motstånd, att han inte lyckades skrämma/hantera en liten 8 årig grabb var en förödmjukelse för hans stolthet. Samtidigt som kroppen pumpar ut otroligt höga mängder av adrenalin får han ögonkontakt med Anna-Lena, och i ren panik samt frustration väljer han att attackera henne eftersom att hon bevittnade mordet.

Mohammed blev brutalt knivhuggen till döds, han fick ta emot flera tiotals-knivhugg på allt ifrån sina vader upp till halsen och huvudet. I obduktionen av Mohammeds kropp visade det sig att bara slagen som pojken fick ta emot på sina krossade revben hade varit tillräcklig för att ta kål på honom. Att detta mordet skulle vara slumpartat har jag svårt att se. Mördaren måste ha någon koppling till Mohammed, och teorin jag presenterade är den enda logiska motivbilden som jag kan komma på. Han är inte psykiskt sjuk, och det är därför han än idag inte blivit gripen. Han är med stor sannolikhet inte den individen som skulle ha sökt hjälp i Linköpings psykvård för psykisk ohälsa en period före/efter mordet. Ingen i hans omgivning misstänker honom, han agerar inte annorlunda i sociala situationer med släkt/vänner. Han är inte kriminell, och har efter dubbelmordet inte hamnat i trubbel igen. Att man konstaterade att han inte tar droger eller mediciner behöver inte antyda att han inte är psykiskt sjuk, men jag har svårt att se att han skulle vara det. Däremot vet man att han röker/snusar, och detta är ju något som den "tuffa" 19 årige storebrorsan Kalle skulle kunna göra.
Senast redigerad av Eldibalo 2016-11-20 kl. 02:22.
Citera
2016-11-21, 14:42
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/15-i-forhor--om-12-ar-gamla-dubbelmordet/

"I Stockholm samtyckte några av dem att topsas, säger Jan Staaf..."
Intressant att alla inte går med på toppsas. Vad händer med dem?

Staaf låter ju fortsatt hoppfull. Mer än tidigare?
Citera
2016-11-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Det är killen i polotröja som de ska lägga fokus på...

Vet du något, eller gissar du? Du har skrivit fler gissningar som om de vore sanningar?
Varför säger du att det är killen i polotröja?
Citera
2016-11-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldibalo
Hoppas att man fångar svinet så snart som möjligt. Lever han än idag, så hoppas jag att han har tunga skuldkänslor för hans handlingar.

Jag tror också på det Leif GW säger, att mördaren kan ha haft en koppling till Mohammeds (skol)kamrater.

Kan ha varit så simpelt att någon liten pojk från parallellklassen haft en tvist med Mohammed, och talat om detta till storebrorsan som ursinnigt valt att agera utifrån detta. Butterfly-kniven tar han med sig i fall något skulle gå snett (kanske stöter han på någon äldre brorsa till Mohammed). Skulle även kunna vara så att kniven är något han alltid har med sig när han rör sig ute. Han har stått och väntat på Mohammed för att skrämma honom ("skicka ett budskap"), men det gick inte som planerat. Mohammed började göra motstånd och skrika, vilket resulterade till att mördaren inte kunde styra sina impulser/känslor och mördade honom på ett brutalt sätt. Han kunde inte acceptera att den lilla kaxiga grabben gjorde motstånd, att han inte lyckades skrämma/hantera en liten 8 årig grabb var en förödmjukelse för hans stolthet. Samtidigt som kroppen pumpar ut otroligt höga mängder av adrenalin får han ögonkontakt med Anna-Lena, och i ren panik samt frustration väljer han att attackera henne eftersom att hon bevittnade mordet.

Mohammed blev brutalt knivhuggen till döds, han fick ta emot flera tiotals-knivhugg på allt ifrån sina vader upp till halsen och huvudet. I obduktionen av Mohammeds kropp visade det sig att bara slagen som pojken fick ta emot på sina krossade revben hade varit tillräcklig för att ta kål på honom. Att detta mordet skulle vara slumpartat har jag svårt att se. Mördaren måste ha någon koppling till Mohammed, och teorin jag presenterade är den enda logiska motivbilden som jag kan komma på. Han är inte psykiskt sjuk, och det är därför han än idag inte blivit gripen. Han är med stor sannolikhet inte den individen som skulle ha sökt hjälp i Linköpings psykvård för psykisk ohälsa en period före/efter mordet. Ingen i hans omgivning misstänker honom, han agerar inte annorlunda i sociala situationer med släkt/vänner. Han är inte kriminell, och har efter dubbelmordet inte hamnat i trubbel igen. Att man konstaterade att han inte tar droger eller mediciner behöver inte antyda att han inte är psykiskt sjuk, men jag har svårt att se att han skulle vara det. Däremot vet man att han röker/snusar, och detta är ju något som den "tuffa" 19 årige storebrorsan Kalle skulle kunna göra.

Tror du är väldigt rätt ute. Anledningen till att det inte verkar gå att lösa är att polisen inte kan hitta kopplingen mellan gärningsmannen och Mohammed, vilket inte är enkelt eftersom det förmodligen är något liten dispyt dom haft som bara Mohammed och gärningsmannen känner till och ingen annan, kanske någon mer men som väljer att hålla tyst( typ någon vän till dubbelmördaren.) Det här är hur man än vrider o vänder på det, det troligaste som jag ser det. Ett motiv finns som inte polisen kunnat hitta. Eftersom man inte vet någonting då det är olöst så måste man ju ändå börja där det är mest logiskt, det vill säga det mest sannolika och logiska är knappast att det var en slump att gärningsmannen sprang på Mohammed...
Citera
2016-11-21, 19:29
Medlem
På tal om killen i polo, okej att han agerade väldigt skumt och aldrig hört av sig till polisen trots vädjan från deras sida, det är en sak. En annan sak jag funderat mycket på är varför han endast har just en polotröja på sig och ingen jacka denna kalla och regniga höstmorgon, något förslag? Kan vara en viktig ledtråd.

Man går normalt sett inte runt i endast en polotröja på sig en kall höstmorgon.
Citera
2016-11-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
http://www.expressen.se/nyheter/15-i-forhor--om-12-ar-gamla-dubbelmordet/

"I Stockholm samtyckte några av dem att topsas, säger Jan Staaf..."
Intressant att alla inte går med på toppsas. Vad händer med dem?

Staaf låter ju fortsatt hoppfull. Mer än tidigare?

Topsningar i Stockholm är helt i min linje - lycka till.
( se mina tidigare inlägg )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in