2016-11-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeaN
Hallå!

Har tänkt att köra på en 4-3-1-2 som jag switchar till ingame. Nu till problemet. jag kan inte klura ut en formation pre-game jag får max chem med.

Jag har nu IF Ronaldo, IF Bale, IF Pogba, Zlatan, Suarez, IF Neymar, Neuer, Boateng, Lahm, IF Marcelo.

Kan tänka mig Hummels, Ramos, Alaba och självklart någon mindre förändring för max chem.

Tror det kan bli svårt utan att ändra om bland backarna men om någon smart rackare har input välkomnas det varmt.

Måste dessa spelare vara med? Har en lösning där du inte har Marcelo eller Lahm med. Men det kanske skapar problem sen när du ska spela 4-3-1-2 ingame utan ytterbackar..

Edit: fastnar här.. http://www.futbin.com/17/squad/380043 om du inte är rädd för att göra två byten direkt vid start vill säga. Martinez ut mot en YB, sen den tomma platsen (United-spelare kanske?) mot den andra YB.

Med en United-spelare på den lediga platsen så får alla full chem utan Neymar, om du skulle ha en legend (vieira, petit (om du spelar på Xbox)) där så får alla full chem utan Zlatan.
Senast redigerad av sluggern375 2016-11-19 kl. 18:55.
Citera
2016-11-19, 19:33
Medlem
Någon som kan tipsa om förbättringar än duon Hernandez + Calhanglou?

Måste vara från Bundesliga, LaLiga eller Calcio A
Citera
2016-11-19, 20:27
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Fy fan. Det bästa spelläget är knappt spelbart. Fattar inte hur divisioner nästan aldrig laggar men weekend league laggar som fan.
Citera
2016-11-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fy fan. Det bästa spelläget är knappt spelbart. Fattar inte hur divisioner nästan aldrig laggar men weekend league laggar som fan.

Snart spelat alla 40 matcher, laggar inget hos mig. PS4
Citera
2016-11-19, 20:36
Medlem
Tror ni om det här laget och ingame göra om det till 41212(2) http://www.futbin.com/17/squad/381119 hade tänkt mig Vidal som cdm, Costa/cuadrado som cam. Tankar och åsikter mottages gärna!
Citera
2016-11-19, 20:48
Medlem
Weird.s avatar
Citat:

Inte heller märkt av något på mina 40 (ps4)
kanske din connection som strular?
Citera
2016-11-19, 21:08
Medlem
Citat:
Om det laggar så är det pga ditt eget internet, Weekend League spelas på dedikerade servrar till skillnad från hur det är annars om jag inte missminner mig.
Citera
2016-11-19, 21:51
Medlem
Hade turen att ha ett belgiskt lag med spelare och IF´s så det räckte till Hazard SBC´n.
1. Är det värt att göra Hazard SBCn?

kan nog göra den för cirka 200k, vad är han värd?

2. Vem tror ni kommer att komma i la liga och PL SBC´n? (Ligue 1 är ute med Lacazette).
och när borde den komma ut?
Citera
2016-11-19, 22:20
Medlem
Nytt IF på Ronaldo inc. sjuk han e
Citera
2016-11-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
Hade turen att ha ett belgiskt lag med spelare och IF´s så det räckte till Hazard SBC´n.

2. Vem tror ni kommer att komma i la liga och PL SBC´n? (Ligue 1 är ute med Lacazette).
Det är jävligt dumt att tänka så, visst du behöver bara köpa spelare för 200k, men istället för att använda dig av spelare du redan har i klubben så kan du ju också sälja dessa vidare.

Totala kostnaden för Hazard blir lätt >500k, inte värt det någonstans.
Citera
2016-11-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb

1. Hans IF kostar ju 440k på PS4 och hans SBC-kort är +1 i rating. Om du kan få det klart för 200k e det ju nice. Samtidigt kan du ju kolla på vad du kan få sålt allt du har för och se ifall du känner att det är värt det? Belgiska IF var ju svinigt dyrt när den kom ut, vet inte vad dem ligger på nu. Jag antar att du vet att den inte går att sälja?

Jag skulle aldrig göra den iaf, hade hellre sålt allt jag haft för extrema överpriser. Hade nog hellre köpt hans IF om jag haft så mycket coins så man kunde sälja av senare. Jag gjorde MLS-SBC efter den nya släpptes och kom undan med 70k kanske? Räknat med det jag sålde av från alla belöningar. Vet inte om det var värt det, men det kanske det var med tanke på att det inte blev så mycket coins i slutändan. Riktigt go spelare! Just nu har jag honom i ett gött lag men snart kommer jag säkert byta lag och då kommer han ligga och skräpa. Eventuellt ha som supersub.

Men skillnad på att lägga 50-100k på en untradable och runt 500k... det är bara vansinne. Enligt mig

2. Ingen kan nog svara på det. EA gör lite vad dom känner för. Finns väl ingen logik i när dem släpper SBC-ligor. Svårt säga vilka spelare det kan bli. Kan man bara spekulera i. Men en spelare som är topp 3-5 i ligan och etablerad/stor spelare utåt sett för ligan kanske?
Senast redigerad av grahnen 2016-11-19 kl. 23:06.
Citera
2016-11-19, 23:18
Medlem
Gick inte att gå in i mitt förra inlägg att ändra så lägger upp det rätta här.
Hade tänkt mig att bygga detta lag inför morgondagens fortsättning på FUT champs. http://www.futbin.com/17/squad/382844 För att ingame ändra till detta http://www.futbin.com/17/squad/382864 Tanken är att sätta Powerhouse på asamoah och sanches för att förbättra deras passningsspel och defensiva kapacitet.

Tycker själv det känns väldigt intressant. Är öppen för liknande lag, upp till 400k. Alla tips är av intresse.

Over and Out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in