2016-11-19, 13:12
Medlem
ockelitos avatar
Vad händer med priserna? Vissa spelare har halverats i pris på nån dag (Begovic) och vissa nästan dubblat (Godin). Vad är anledningen?

Nu när jag tänker på det så hade väl massor köpt på sig Begovic för player of the month Hazard SBC, men Godin?
Citera
2016-11-19, 13:22
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ockelito
Vad händer med priserna? Vissa spelare har halverats i pris på nån dag (Begovic) och vissa nästan dubblat (Godin). Vad är anledningen?

Nu när jag tänker på det så hade väl massor köpt på sig Begovic för player of the month Hazard SBC, men Godin?
SBC med två ligor möjligen, godin var ju en högratad och relativt billig spelare att köpa
Citera
2016-11-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Fut-grundare,gammal klubb,skräckinjagande kit (elit) eller helt ny klubb från typ oct 2016 som garanterat är köpt och innehåller ett dreamteam.

December -12
Turkosfärgat ställ

Laget hette ibracadabra förut kanske var det tänkte jag. Så bytte till nåt random men har inte hjälpt..
Citera
2016-11-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
December -12
Turkosfärgat ställ

Laget hette ibracadabra förut kanske var det tänkte jag. Så bytte till nåt random men har inte hjälpt..

Är Fut-grundare, tar ibland 5+ minuter att hitta motståndare i WL. Segt som fan är det, folk lämnar hela tiden.
Citera
2016-11-19, 17:05
Medlem
Weird.s avatar
Va så nära att nå drömmen 40 av 40 En strafftorsk och en uddamålstorsk ifrån.

Slutade på 38 så ju grymt nöjd ändå.

Den som har cashen till Suarez köp honom! Bästa strikern jag spelat med. Helt klart värd pengarna. Räddade mig i många matcher.
Citera
2016-11-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Va så nära att nå drömmen 40 av 40 En strafftorsk och en uddamålstorsk ifrån.

Slutade på 38 så ju grymt nöjd ändå.

Den som har cashen till Suarez köp honom! Bästa strikern jag spelat med. Helt klart värd pengarna. Räddade mig i många matcher.

Fyfan va starkt, grattis! Något tips till oss andra? Jag spelar helt ok, enligt mig själv oftast bäst och har matcherna och chanserna men det känns som att bollen studsar fel liksom, inget gnäll men hur kan man få mer kontroll över matcherna eller tips överhuvudtaget?
Citera
2016-11-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423
Fyfan va starkt, grattis! Något tips till oss andra? Jag spelar helt ok, enligt mig själv oftast bäst och har matcherna och chanserna men det känns som att bollen studsar fel liksom, inget gnäll men hur kan man få mer kontroll över matcherna eller tips överhuvudtaget?
Inte för att vara taskig men nästan alla som spelar FIFA anser att de är bäst, jag själv är inget undantag. Är du tillräckligt bra så vinner du majoriteten av matcherna, felstudsar och dyl. jämnar alltid ut sig.
Citera
2016-11-19, 17:16
Medlem
Citat:

bästa tipset är väl att försöka kontrollera matcherna..mer bollinnehav = fler skapade lägen för dig, färre för motståndaren.. ligger på 60%+ varje match och vinner merparten av mina matcher...
för många stressar sig till lägen..drar djupled varje gng man har bollen på planhalvan.. slår höjdbollar som vanligtvis försvararna vinner etc.. kontrollera spelet så vinner du mycket på det..gäller att ha rätt balans i laget med..
Citera
2016-11-19, 17:16
Medlem
Weird.s avatar
Citat:

Ett av dom bästa tips jag kan ge är att man inte får vara för het på att ta skott. Många spelare har mycket bollinnehav och massor med skott. Skjut bara om det finns en god möjlighet till att göra mål. Annars kan du lika väl passa. Det är nog det jag vinner mest matcher på, att jag sätter mina chanser.

Träna mycket på färdighetsövningar. Övningen heter avancerade skott eller liknande, då kommer man i olika sorters lägen 3mot2, 2mot1, friläge osv! Underskattad övning som ger färdighet

Sen har mitt fokus alltid varit defensiven eftersom jag redan vart hyfsad i offensiven. Så nu när defensiven sitter då går det riktigt bra. Stöt aldrig med mittbackarna utan styr hela tiden. Skydda ytan bakom. (utan att spela extremdefensivt)
Citera
2016-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Inte för att vara taskig men nästan alla som spelar FIFA anser att de är bäst, jag själv är inget undantag. Är du tillräckligt bra så vinner du majoriteten av matcherna, felstudsar och dyl. jämnar alltid ut sig.

Precis det jag menar, vill inte att tur varken för mig eller motståndaren skall avgöra matcherna. Mer kontroll och säkerhet helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
bästa tipset är väl att försöka kontrollera matcherna..mer bollinnehav = fler skapade lägen för dig, färre för motståndaren.. ligger på 60%+ varje match och vinner merparten av mina matcher...
för många stressar sig till lägen..drar djupled varje gng man har bollen på planhalvan.. slår höjdbollar som vanligtvis försvararna vinner etc.. kontrollera spelet så vinner du mycket på det..gäller att ha rätt balans i laget med..

Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Ett av dom bästa tips jag kan ge är att man inte får vara för het på att ta skott. Många spelare har mycket bollinnehav och massor med skott. Skjut bara om det finns en god möjlighet till att göra mål. Annars kan du lika väl passa. Det är nog det jag vinner mest matcher på, att jag sätter mina chanser.

Träna mycket på färdighetsövningar. Övningen heter avancerade skott eller liknande, då kommer man i olika sorters lägen 3mot2, 2mot1, friläge osv! Underskattad övning som ger färdighet

Sen har mitt fokus alltid varit defensiven eftersom jag redan vart hyfsad i offensiven. Så nu när defensiven sitter då går det riktigt bra. Stöt aldrig med mittbackarna utan styr hela tiden. Skydda ytan bakom. (utan att spela extremdefensivt)

Det ni säger om att hålla i bollen och inte ta onödiga risker är nog största problemet för mig, så får lugna mig lite! Tack för tipsen!
Citera
2016-11-19, 17:31
Medlem
5 av 5 vinster i weekend league än så länge. Gör mig redo för 25 förluster i rad nu
Citera
2016-11-19, 18:06
Medlem
Hallå!

Har tänkt att köra på en 4-3-1-2 som jag switchar till ingame. Nu till problemet. jag kan inte klura ut en formation pre-game jag får max chem med.

Jag har nu IF Ronaldo, IF Bale, IF Pogba, Zlatan, Suarez, IF Neymar, Neuer, Boateng, Lahm, IF Marcelo.

Kan tänka mig Hummels, Ramos, Alaba och självklart någon mindre förändring för max chem.

Tror det kan bli svårt utan att ändra om bland backarna men om någon smart rackare har input välkomnas det varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in