Citat:
Som sagt, de flesta fattigområden är endast berikade med invandrare som inte har anpassat sig ännu än till samhället, till exempel brukar det inte precis finnas blattar i medelåldern med läkarintyg eller något annat slags framgångsrikt yrke. Gottsunda i Uppsala kan vara ett exempel, jag brukar träna fotboll där och jag brukar endast se tonårsblattar som går runt och luffar, det märks tydligt på hur dom beter sig att de inte har lärt sig anpassa sig efter hur Sverige lever, de har precis kommit från andra länder där kriminalitet är i fokus. Vet inte om det finns någon direkt lösning till detta än att bara försöka lära dom vilket skulle vara väldigt svårt, men som sagt är det också hobbyblattar som umgås med dessa personer d.v.s svenskar som också faller för grupptryck och anpassar sig efter hur dessa personer lever. Dock är blattarna och svenskarna i medelåldern på en helt annan väg, som inte ens går att jämföra med dessa tonåringar. Men jag som sagt skulle anse att alla i medelåldern bör veta lika mycket om miljöförstöring i Sverige, bortsett från de nykommande flyktingarna just nu iallafall.
Men du lägger ju fram problemet själv här. Sen tycker jag att det är verkligen att ursäkta ett dåligt beteende genom att påstå att de inte anpassat sig till systemet. Dessa tonåringar är oftast födda här och har ofta föräldrar i utanförskap. Än en gång vill jag visa att utanförskap i svenska byhålor t.e.x har bättre miljömedvetenhet än genomsnittliga blatten i förorten.
Ja, tittar du på folk som tagit sig upp i sociala trappan så ser du direkt en skillnad. Men då pratar vi inte restaurangägare, frisörer, bygarbetare.. Vi pratar läkare, socionomer, jurister..