Citat:
Ursprungligen postat av
treppe1
Det här ämnet är något jag har fördjupat mig i. Jag har dock inte startat ännu men tänkte göra det till helgen. Jag är helt övertygad om att detta fungerar så länge man är noggrann och verkligen trippelkollar allting innan man placerar bettet.
Jag kommer att ge dig en update efter att jag har spelat ett tag.
Jag hoppas att du hittar en väg för att starta du med.

Jag har kört igång sedan ett par dagar sedan och det har gått jättebra. Man känner sig lite otrygg i början bara men man vänjer sig. Tänk bara på att titta mer på bookie-kontot och exchangekontot än oddsjämförarverktyget om du nu använder nåt sånt (de är lite dåliga med att uppdatera förändringar där ibland nämligen)
Några snabba tips är annars att alltid ligga på så låga odds du kan (men läs villkoren noga o kontakta gärna kundtjänst och fråga hur lågt du får gå i bonusen). Jag gjorde misstaget att börja spela på ett 6.0-odds. Förlorade givetvis på mitt exchange-konto så fick betta igen. Tror jag fick sätta över 25 000 bara för att kunna täcka liabilityn på betfair.
Ibland finns också restriktioner på vad man får betta på - ofta är det enbart 3vägshandikappet 1 X 2 (vinst oavgjort och förlust). Det är ofta sämre villkor och mer restriktioner på höga bonusar (10 bets nuvarande t.ex - bonus på 3000 men du måste FÖRST betta 6000kr av dina egna pengar innan du kan ta emot bonusen och sedan gäller bara 50%/bet som omsättning).. risken finns att du inte får ut så mycket av bonusen alls när du är klar där med andra ord. Så det är minst risk att syssla med småbonusar på 1000 kr i början skulle jag säga. En bra huvudregel är att alltid ha beloppet gånger 10 på både ditt spelkonto och ditt bankkonto ifall det skulle skita sig rejält för dig nån gång. Med andra ord stor varning på Doxxxbets 20 000kr-bonus.
Sista rådet: ha tålamod! Jag vet att man tänker att man ska leva på detta tillslut och att man sätter upp mål för sig själv på att dra in tiotusentals kronor varje månad. Men man tjänar faktiskt mer på att ta det lugnt. Ha aldrig mer en en bonus i omlopp och leta alltid efter odds med bra rating (minst 95%). Vissa dagar finns det inga sådana odds och då är det bättre att luta sig tillbaka och vänta in nästa dag. Oftast är det fredag-lördag och söndag som har de bästa oddsen (mest matcher då).