2016-11-19, 11:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
MFF har verkligen lagt ribban högt för Kuhns efterträdare. Att Dempsey ens nämns som rykte är ett skämt.
Jag gissar att dom försöker vara bättre ute denna gången än ifjol. Kuhn var ju knappast deras förstaval och blev ju inte klar förrän i januari i år. Spelet ju varit väldigt ojämnt. Som andra sagt innan, MFF vann för att man hade den överlägset bredaste truppen. Man kunde slänga avbytare av allsvensk toppklass och var immuna mot skador på stjärnspelare. Om han sen inte passar in socialt så blir det ju såhär.

Det bör vara något extra på ingång nu.

Får jag gissa i övrigt: Hammarby landar dansken Michelsen, Djurgården plockar in Özcan M.
2016-11-19, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
MFF leder inte den taktiska utvecklingen i allsvenskan, det har saknats harmoni mellan han och truppen samt de stora skadebekymren på hösten. Det är väl kanske det han får sparken på.

Jag tror Daniel tar över med Jens och Olof vid sin sida. Bara det går att lösa med tränarlicenserna.

Nej, vill ha Danne kvar som Sportchef.
2016-11-19, 12:02
Medlem
kostymnisses avatar
Tufft drag av MFF, speciellt när ingen verkar klar som ersättare.
Det verkar onekligen som han vunnit på vad som byggts upp innan truppmässigt och stämmer ryktena om att det varit ett missnöje i truppen mot honom så är det ju sunt att låta honom gå.
Frågan är ju dock vilka spelare som visat missnöje? Är det även ordinarie spelare eller "bara" dom som inte fått spela?

Ni kan få Jörgen Lennartsson förövrigt.
2016-11-19, 12:09
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
MFF har verkligen lagt ribban högt för Kuhns efterträdare. Att Dempsey ens nämns som rykte är ett skämt.

Vart har du läst du det?
2016-11-19, 12:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Vart har du läst du det?
Han nämns bara i diskussioner lite överallt om vem som ska ta över, sen att han knappt har några meriter att tala om nämns inte.

-

Som Steff83 hävda tidigare tror jag också att Dif hugger på Özcan och Bajen på Michelsen.
2016-11-19, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tufft drag av MFF, speciellt när ingen verkar klar som ersättare.
Det verkar onekligen som han vunnit på vad som byggts upp innan truppmässigt och stämmer ryktena om att det varit ett missnöje i truppen mot honom så är det ju sunt att låta honom gå.
Frågan är ju dock vilka spelare som visat missnöje? Är det även ordinarie spelare eller "bara" dom som inte fått spela?

Ni kan få Jörgen Lennartsson förövrigt.

Det är troligen de mer tongivande spelarna, gissar Rosenberg, Bengtsson och Safari är de som påverkar denna typ av beslut.

Tror nog någon är klar men att de fick skynda på nyheten att Kuhn går pga det kommit ut i pressen.
2016-11-19, 12:25
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Det är troligen de mer tongivande spelarna, gissar Rosenberg, Bengtsson och Safari är de som påverkar denna typ av beslut.

Tror nog någon är klar men att de fick skynda på nyheten att Kuhn går pga det kommit ut i pressen.

Med tanke på omständigheterna är jag helt säker på att ersättaren i stort sett är klar. Sparkar man Kuhn utan en plan B så sitter vi med en ny Kuhn i januari ju. MFF har dessutom inte en kultur av tränarsparkanden och Kuhn har som sagt inte varit en katastrof. Nej, nånting är klart och vi kommer att få veta väldigt snart vad det är.
2016-11-19, 12:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Med tanke på omständigheterna är jag helt säker på att ersättaren i stort sett är klar. Sparkar man Kuhn utan en plan B så sitter vi med en ny Kuhn i januari ju. MFF har dessutom inte en kultur av tränarsparkanden och Kuhn har som sagt inte varit en katastrof. Nej, nånting är klart och vi kommer att få veta väldigt snart vad det är.
Känns helt omöjligt att spekulera, men som detta har sett ut så räknar jag med att det handlar om ett stort/tungt namn med allsvenska mått mätt.
2016-11-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Känns helt omöjligt att spekulera, men som detta har sett ut så räknar jag med att det handlar om ett stort/tungt namn med allsvenska mått mätt.

Lars Lagerbäck. Kom ihåg var du läste det först.
2016-11-19, 12:37
Medlem
jaochss avatar
Då måste det nästan redan vara klart med vem som kommer ersätta Kuhn. Hybris hos MFF eller var missnöjet för stort?
2016-11-19, 12:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Då måste det nästan redan vara klart med vem som kommer ersätta Kuhn. Hybris hos MFF eller var missnöjet för stort?
Hybris?

Jag hoppas DA förblir sportchef.
2016-11-19, 12:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
En kombination. Men detta har ju garanterat varit på gång länge.

Jag skulle inte heller bli överraskad om man köpte loss tex Potter i Östersund men det troliga är nog en med rätt tunga meriter även internationellt. Svensk eller utländsk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in