2016-11-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp! Att han vill ha ersättning för att Djurgården backar ur bevisar bara att han är en pengakåt jävel "som våldtar barn".

Inte alls. Det bevisar att han är girig.

Att han våldtar barn är ju tydligt utrett på andra håll.

Fattar inte vilken supporter som vill ha en sån spelare i sitt lag.
2016-11-19, 09:46
Medlem
ryktet går att Liverstam tog ett meningslöst gult för att slippa kvala mot HIF - då han är klar för klubben till nästa säsong.
2016-11-19, 09:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Eller så får Gren "tvinga" Jörgen att spela yngre spelare genom att rensa ut alla gamla avdankade mediokra spelare som varken tillför spets, pengar in vid försäljning eller har utvecklingspotential. Tom är en sådan spelare som någon annan allsvensk klubb säkert hade kunnat tänka sig ge någon halv miljon för. Men det troliga är väl att han blir kvar ja.

Jag hoppas Gren spetsar truppen åldersmässigt så det blir än fler yngre spelare som tvingar Jörgen att antingen sluta byta spelare helt och då helt gå i polemik med gängse normer för fotboll eller helt enkelt vika sig och börja spela de yngre spelarna såsom Billy, Sabah, Prosper, Paka, Leksell och Dahlberg.

Sett till vårt ekonomiska läge, än förvärrat pga Engvall-gate, är jag inte speciellt sugen på att man ska satsa ekonomiskt för en topp 3-placering där man tillför externt kapital förrän man på allvar har rensat ut allt dödkött och bytt kostym i klubben. Således kan jag gott tänka mig se ovan nämnda spelare som bänk nästa år + typ MSD eller liknande. Vi kommer inte åka ur men kommer inte hota om guldet. Helt fine med mig då vi har större problem att ta tag i innan det ens kan vara tänkbart att gå för guldet inte bara vid ett enstaka tillfälle för att stilla törsten utan för att återigen bli ett topplag. Känns som att musten gick ur föreningen 2015 med guldet så nära och nu ser jag inte inslagen vägen ge oss något lika bra.

Oroväckande också att vi trots fortsatt typ dubbelt så hög spelarbudget är typ hälften så bra som Peking. Snacka om att INTE vara resurs-optimala och tänja på varje öre.

"Som vanligt" klokt och vi är överens om det mesta.
Man skall i sammanhanget för oinvigda som kan tycka att vi klagar mycket på att yngre inte får chansen även ha väldigt klart för sig att det var därför JL i mångt och mycket anställdes. Han skulle just ge yngre spelare chansen. Med det kommer givetvis kraftigt varierande insatser som Sabahs katastrof mot KFF away och sedan klart godkända insats mot Peking away t.ex.
Det har vi inte sett något av, jag kan köpa att vi t.ex. borta mot HJK/Qarabag inte kör med ungtuppar för sakens skull med tanke på läget men jag har sagt det förr och säger det igen, när vi inte körde med allt vad ungdomar heter mot Bajen borta tappade jag det sista av hopp till JL. Den matchen skulle vi bara ge bort till ungdomarna.

Många verkar ju tro att mycket är frid och fröjd eftersom vi sålt Engvall och Haitam och fått in pengar den vägen, liksom för EL-spelet och att vi blev fyra. Det är givetvis välkomna pengar men har inte påverkat DRIFTEN för kommande år nämnvärt än. Och det är just driften vi måste komma tillrätta med. Det kan vi bara göra genom att göra oss av med spelare som Bjärsa, Alvbåge, danskarna, Tom. Dyra lönekostnader utan att det ger så mycket tillbaka förutom med danskarna.
Jag köper dock att vi gör oss av med alla dom för att kommande 2-3 år ge unga spelare chansen och många sådana finns redan i truppens ytterkanter. Förutom dom du nämner så har vi även en sådan som Erlingmark. Som fjärdeforward (vilket logiskt borde vara det vi ska ha in) borde Bah eller Saebbo (eller hur han stavar) kunna duga.

Jag fick skrämselhicka när jag läste att vi mycket väl kan satsa inför nästa år... Det var iofs inte från kassörhåll men ändå. Ibland måste man bromsa in, lämna in sportbilen på verkstad, laga det som skall lagas ett bra tag, byta ut utslitna delar och sedan ett tag senare få tillbaka den i prima skick.

Som sagt, varje storhetstid vi haft har kommit ur en satsning på unga spelare...

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
ryktet går att Liverstam tog ett meningslöst gult för att slippa kvala mot HIF - då han är klar för klubben till nästa säsong.

Är han avstängd även imon? Det sades ju direkt när han tog det röda i serieavslutningen att det var för att slippa kvalet, men det är nästan lite VÄL genomskinligt?
2016-11-19, 10:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
"Som vanligt" klokt och vi är överens om det mesta.
Man skall i sammanhanget för oinvigda som kan tycka att vi klagar mycket på att yngre inte får chansen även ha väldigt klart för sig att det var därför JL i mångt och mycket anställdes. Han skulle just ge yngre spelare chansen. Med det kommer givetvis kraftigt varierande insatser som Sabahs katastrof mot KFF away och sedan klart godkända insats mot Peking away t.ex.
Det har vi inte sett något av, jag kan köpa att vi t.ex. borta mot HJK/Qarabag inte kör med ungtuppar för sakens skull med tanke på läget men jag har sagt det förr och säger det igen, när vi inte körde med allt vad ungdomar heter mot Bajen borta tappade jag det sista av hopp till JL. Den matchen skulle vi bara ge bort till ungdomarna.

Många verkar ju tro att mycket är frid och fröjd eftersom vi sålt Engvall och Haitam och fått in pengar den vägen, liksom för EL-spelet och att vi blev fyra. Det är givetvis välkomna pengar men har inte påverkat DRIFTEN för kommande år nämnvärt än. Och det är just driften vi måste komma tillrätta med. Det kan vi bara göra genom att göra oss av med spelare som Bjärsa, Alvbåge, danskarna, Tom. Dyra lönekostnader utan att det ger så mycket tillbaka förutom med danskarna.
Jag köper dock att vi gör oss av med alla dom för att kommande 2-3 år ge unga spelare chansen och många sådana finns redan i truppens ytterkanter. Förutom dom du nämner så har vi även en sådan som Erlingmark. Som fjärdeforward (vilket logiskt borde vara det vi ska ha in) borde Bah eller Saebbo (eller hur han stavar) kunna duga.

Jag fick skrämselhicka när jag läste att vi mycket väl kan satsa inför nästa år... Det var iofs inte från kassörhåll men ändå. Ibland måste man bromsa in, lämna in sportbilen på verkstad, laga det som skall lagas ett bra tag, byta ut utslitna delar och sedan ett tag senare få tillbaka den i prima skick.

Som sagt, varje storhetstid vi haft har kommit ur en satsning på unga spelare...

Är han avstängd även imon? Det sades ju direkt när han tog det röda i serieavslutningen att det var för att slippa kvalet, men det är nästan lite VÄL genomskinligt?

Känns tyvärr som att de flesta supportrar kräver att vi ska tokköra och gå för guldet varje år och att det är något slags förlorarstämpel att dra ihop pengapåsen och tomtesäcken några år för att bygga nytt. Folk verkar ju på allvar vilja att vi bara ska fortsätta gasa på mot stupet för vi är Blåvitt, bäst i Sverige och vi ska vinna UEFA-cupen igen.

Vore spännande med en intervju med Gren angående årets säsong, Jörgen som tränare samt hans snack om ungdomarna när han anställdes samt tog in Jörgen.

Det känns som att det kan vara på sin plats att prata ut lite kring hela den situationen. Eller tycker Gren och Jörgen exakt samma och att det vi ser nu är gemensam agenda från de två?
2016-11-19, 10:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känns tyvärr som att de flesta supportrar kräver att vi ska tokköra och gå för guldet varje år och att det är något slags förlorarstämpel att dra ihop pengapåsen och tomtesäcken några år för att bygga nytt. Folk verkar ju på allvar vilja att vi bara ska fortsätta gasa på mot stupet för vi är Blåvitt, bäst i Sverige och vi ska vinna UEFA-cupen igen.

Vore spännande med en intervju med Gren angående årets säsong, Jörgen som tränare samt hans snack om ungdomarna när han anställdes samt tog in Jörgen.

Det känns som att det kan vara på sin plats att prata ut lite kring hela den situationen. Eller tycker Gren och Jörgen exakt samma och att det vi ser nu är gemensam agenda från de två?

Ja, många tycker ju att vi ska gasa för att nå framgång och få in pengar den vägen. Att det inte funkat på 20 år verkar dessa ha uppmärksammat.
Vad många verkar ha svårt att förstå är att chansen att lyckas med ett sådant spel är mikroskopiskt, det är som rysk roulette men med bara en chans att överleva...

Gren har givetvis sin skuld i det hela men om han inte ställer ultimatum till JL att satsa på unga spelare eller avgå lär vi inte se någon förändring. Man kan säga att Gren skall värva enbart yngre spelare och genom det tvinga JL att använda sådana men så länge det finns äldre spelare på samma positioner kommer ju JL spela dom och då är det givetvis ingen idé att värva/flytta upp ungtuppar.

Vi kan kommande säsong ha en elva med Dahlberg-Emil-Rogne-Zalo-Billy-MSD-Sabah-Mads-Paka- Elias-Boman. Ett ungt lag med minst en rutinerad gubbe i varje del. På bänken finns sedan en sådan som Tobbe som kommer in och gör mål. Även en Seb som kan klubben och bidrar på det sättet.
Det finns att ta av även om vi gör oss av med många. En trupp som tveklöst inte åker ur men inte heller slåss i toppen. Vi får väl ta några sjundeplatser igen.

Det värsta med hur vi bygger laget, hur JL matchar detsamma etc är att det känns som att kommande säsong är det sista många orkar med innan dom tröttnar.
2016-11-19, 11:05
Medlem
St_Hubbinss avatar
Nu är det officiellt, Kuhn lämnar.
http://mff.se/sv-SE/aktuellt/nyheter/Nyheter/2016-11-19_mff-avslutar-samarbetet-med-allan-kuhn
2016-11-19, 11:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Spännande och modigt vågat eller vad man ska säga av MFF.

Då måste de ju typ ha någon hetare kandidat klar om de sparkar en tränare som ändå tog guld.
2016-11-19, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av St_Hubbins
Nu är det officiellt, Kuhn lämnar.
http://mff.se/sv-SE/aktuellt/nyheter/Nyheter/2016-11-19_mff-avslutar-samarbetet-med-allan-kuhn

Jaha....intressant att man ändå lyckas med 4 guld på 10-talet med 4 olika tränare. Säger en hel del om att tränarna i MFF inte formar klubben.
2016-11-19, 11:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Jaha....intressant att man ändå lyckas med 4 guld på 10-talet med 4 olika tränare. Säger en hel del om att tränarna i MFF inte formar klubben.
Ja. Roland Nilsson, Rikard Norling, Åge Hareide och Allan Kuhn.
2016-11-19, 11:33
Medlem
mishimas avatar
MFF leder inte den taktiska utvecklingen i allsvenskan, det har saknats harmoni mellan han och truppen samt de stora skadebekymren på hösten. Det är väl kanske det han får sparken på.

Jag tror Daniel tar över med Jens och Olof vid sin sida. Bara det går att lösa med tränarlicenserna.
2016-11-19, 11:44
Medlem
ZlatanManias avatar
MFF har verkligen lagt ribban högt för Kuhns efterträdare. Att Dempsey ens nämns som rykte är ett skämt.
2016-11-19, 11:47
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
MFF leder inte den taktiska utvecklingen i allsvenskan, det har saknats harmoni mellan han och truppen samt de stora skadebekymren på hösten. Det är väl kanske det han får sparken på.

Jag tror Daniel tar över med Jens och Olof vid sin sida. Bara det går att lösa med tränarlicenserna.

Jag vet inte hur lång tid själva kurserna tar, men Danne har ju sökt in till den utbildning han saknar i flera år nu. Kanske är han antagen och snart redo att iträda den roll som egentligen varit vikt för honom ett tag nu. Antingen det eller så har MFF fått klartecken från en annan tränare med större potential än Kuhn.

Egentligen finns inte något att klaga på gällande Kuhns resultat i klubben. Han var en straffläggning från att ta dubbeln under sin första säsong och guldet säkrades i hyfsat god tid. Men lägstanivån har varit usel och Kuhns spelidéer har lyst med sin frånvaro. I ärlighetens namn vann vi allsvenskan helt och hållet för att vi hade den överlägset bästa spelartruppen. Dessutom kan jag inte för mitt liv se honom ta MFF till CL och det är väl egentligen där skon verkligen klämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in