2016-11-19, 11:47
Medlem
torrenttobbes avatar
Goddag kamrater, någon som kan ge lite tips om man vill besöka äran och hjältarnas land Tyskland?
Tänkte bjuda farsan på en resa, en av dom större klubbarna typ Dortmund eller Bayern.
Kan man beställa från deras hemsida eller är det bara att glömma om man inte är medlem?
Någon bra sida som säljer enbart matchbiljetter?
Citera
2016-11-19, 11:54
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Goddag kamrater, någon som kan ge lite tips om man vill besöka äran och hjältarnas land Tyskland?
Tänkte bjuda farsan på en resa, en av dom större klubbarna typ Dortmund eller Bayern.
Kan man beställa från deras hemsida eller är det bara att glömma om man inte är medlem?
Någon bra sida som säljer enbart matchbiljetter?

Dortmund är iprincip bara att glömma om du inte är medlem/årskortsinnehavare. Dock så kan du köpa via andrahandssidor. Men då kostar biljetterna kanske 2000kr/styck. Jag har en vän som köpte via ett svensk resebolag. Han fick betala 5000kr/person. Ingick flyg, matchbiljett och hotell(2 eller 3 nätter) i dortmund.
Citera
2016-11-19, 11:57
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Dortmund är iprincip bara att glömma om du inte är medlem/årskortsinnehavare. Dock så kan du köpa via andrahandssidor. Men då kostar biljetterna kanske 2000kr/styck. Jag har en vän som köpte via ett svensk resebolag. Han fick betala 5000kr/person. Ingick flyg, matchbiljett och hotell(2 eller 3 nätter) i dortmund.

Ah ok, nej det är ju helt oacceptabelt
Då får man rikta in sig på en mindre klubb helt enkelt, för där måste det ju fortfarande finnas billiga biljetter?
Många arenor verkar gå på 10-20 euro inklusive kollektivt till arenan.
Citera
2016-11-19, 16:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ah ok, nej det är ju helt oacceptabelt
Då får man rikta in sig på en mindre klubb helt enkelt, för där måste det ju fortfarande finnas billiga biljetter?
Många arenor verkar gå på 10-20 euro inklusive kollektivt till arenan.
Testa Viagogo, http://www.viagogo.com/search?q=Bundesliga, för exempelvis Bayernbiljetter i andra hand, ibland finns det sådana till rimliga priser - typ 400kr/st. Kom bara ihåg att Bayern har sålt slut alla hemma och bortamatcher i över 15 år! Ofta är det lättare/billigare att få tag på biljetter till CL/EL-matcher än för ligaspelet.

Enklast att få biljetter till (arenorna har en snittbeläggning på över 90% i BL) är Hertha Berlin och Olympiastadion. Stadion tar 75 000 och det brukar "bara" vara 50-60 000 där. Hertha går bra just nu så det kanske är mer?

Ett annat tips är att försöka se två eller tre matcher en weekend. BL1 spelas alltid samma klockslag Fre (1 match), Lör (5-6 matcher) och Sön (2-3 st). Samma gäller BL2 (finns några kul lag där också); Fre, Lör, Sön, Månd. Vilka klockslag som gäller ser du på vilken scoresida som helst, alltid de samma.

En bra sak är att matchbiljetten ofta (ex Munchen, Ruhr & Berlin) gäller för lokaltrafiken. En annan inte lika bra grej är att man måste skaffa ett dj-la kort (kontantkort) för att kunna handla bärs och korv inne på arenorna. (God starköl finns bara i BL inte i Europaspelet - dj-la UEFA!)

Och en sak till, som du kanske redan vet eftersom det är likadant för alla större ligor, spelschemat spikas inte månader i förväg eftersom många lag har Europamatcher mitt i veckan.
Citera
2016-11-19, 18:02
Medlem
motvalls avatar
Förresten, det mest intressanta vore om ni åkte till Leipzig och tittade på Forsberg. Gissar att det är platsen i Tyskland där bara att man nämner att man är svensk skulle få folk att bjuda på bira eller vilja kramas. Hetaste stället fotbollseuropa idag utan tvekan. Hur kan de vara så bra?

Hur fotbollskulturen ser ut vet jag lite om, men staden är väl värd ett besök. Är ni intresserade av historia så ligger Lützen en mil utanför, det var i Nikolaikyrkan revolten startade 1989 som fick muren och kommunismen att falla, är musikaliska geniet Bachs hemstad och det var där som Napoleon besegrades mer än vid Waterloo.

Att klubben är skit kan du strunta i, det är laget som är superspännande. Fan blev sugen själv på ett besök. Inte minst för att få veta om det serveras öl på Centralstadion eller bara RedBullblask?
Senast redigerad av motvall 2016-11-19 kl. 18:25.
Citera
2016-11-20, 15:26
Medlem
torrenttobbes avatar
Superbra tips motvall!
Återkommer när jag har tittat på det lite mer
Citera
2016-12-10, 22:46
Medlem
Biljettpriser inför el clasico

Hej!

Vet någon vad billigaste biljetten till el clasico i madrid kostar? Nu menar jag vad det brukar kosta om man köper direkt från laghemsidan(alltså inte någon tredjepart säljare).

Vad har ni betalat tidigare för pris?
Citera
2016-12-11, 10:43
Moderator
Neksnors avatar
Spanien --> Fotboll
/Moderator
Citera
2016-12-15, 22:32
Medlem
Calogeros avatar
Jag och min flickvän kommer att befinna oss i Madrid i början av januari och tänkte då ta tillfället i akt och gå på Real Madrid-Granada. Jag har noll erfarenhet av att köpa biljetter via nätet, vilken sida är säkrast att använda? Får man biljetterna hemskickade i fysiskt format, eller skickas de som elektroniska dokument? Sedan står det också olika priser styckpriser beroende på om man köper två biljetter på en gång istället för en per gång. Jag vill inte riskera att vi inte hamnar bredvid varandra, men av någon anledning är biljetterna 20 euro dyrare per styck om man köper två på en gång. Någon som kan förklara detta?

Tack på förhand!
Citera
2017-01-11, 20:59
Medlem
mohnomishes avatar
Har en son som håller på Arsenal sen ett par år, och skulle vilja ta med honom på en match. Efter att ha kollat spelschemat skulle hemmamatchen mot Manchester C den 1:a april passa väldigt bra tidsmässigt. Ni som vet, finns det som icke-medlemmar i Arsenal någon som helst chans att få tag på biljetter till en sån här toppmatch den officiella vägen, eller är man utelämnad till andrahandssajter som Viagogo eller svarta börsen?

Själv håller jag på QPR sen gammalt och på den tiden jag brukade åka över och kolla på matcher var det aldrig något problem att glida upp till Loftus Road på matchdagen och köpa biljett i luckan. Men misstänker att det är annorlunda på Emirates.
Citera
2017-01-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Har en son som håller på Arsenal sen ett par år, och skulle vilja ta med honom på en match. Efter att ha kollat spelschemat skulle hemmamatchen mot Manchester C den 1:a april passa väldigt bra tidsmässigt. Ni som vet, finns det som icke-medlemmar i Arsenal någon som helst chans att få tag på biljetter till en sån här toppmatch den officiella vägen, eller är man utelämnad till andrahandssajter som Viagogo eller svarta börsen?

Själv håller jag på QPR sen gammalt och på den tiden jag brukade åka över och kolla på matcher var det aldrig något problem att glida upp till Loftus Road på matchdagen och köpa biljett i luckan. Men misstänker att det är annorlunda på Emirates.

Ja,du kan ju fetglömma att köpa biljett via lucka.
Finns endast andrahandsmarknaden som alternativ för dig till denna match.
Citera
2017-01-11, 22:38
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ja,du kan ju fetglömma att köpa biljett via lucka.
Finns endast andrahandsmarknaden som alternativ för dig till denna match.

Har nu kollat på boxoffice.se och gosporttravel.com som bägge erbjuder biljetter för 4000-5000 kr styck... jeez! Förvisso någon slags VIP-plåtar med fri dricka i halvtid, men ändå. Måste ju finnas billigare alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in