Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-19, 08:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Även om riksrätt inte blir av, så finns det risk att hans tid i Vita Huset ändå blir kortfattad.
Helt enkelt för att de som röstat på honom, efter en tid inser sitt misstag och hur naiv man vart, och kräver en ny omröstning. "Recall Election", det har aldrig hänt men någon gång ska väl vara den första. Han är helt enkelt inte presidentmaterial med den attityd och stil han har. Han är falsk rakt igenom, och jag tycker synd om de som kommer jobba i hans administration (ofrivilligt). Kan tänka mig hur han är mot sin betjänt t.ex eller sitt secret service folk.

För säga vad man vill om Trump men särskilt stor pondus som President har han inte, och det liknar mer en film att han är president. Bara det att de hade filmmusiken till Air Force One när han skulle hålla sitt segertal säger väl allt, vilken person som vill verka förtroende ingivande har det, när han kommer inneha en sådan position.
Åh, NEJ!!! Air FOrce One??? Han är ju heeeelt gaaaaaaalen!!! Usch och fy för Trump. Hans frisyr är ju helknäpp också. Avsätt direkt Han är ju gaaaaalen.

Jag tycker uppriktigt synd om dig. Hur har du det i verkliga livet? Är det mycket som är väldigt jobbigt runtomkring dig? Tycker du ofta folk beter sig underligt? Känner du dig ensam och isolerad?
2016-11-19, 08:37
Medlem
Hegernatarens avatar
Ambassad i Jerusalem och erkännande av denna som rättmätig huvudstad för Israel är jättebra. Ingen amerikansk president hittills har varit i närheten av så modig. Trump går från klarhet till klarhet. Vågar man även hoppas på en slutgiltig lösning av den "palestinska" frågan? Araberna hör inte hemma där eller någon annanstans i världen heller, ju förr de deporteras tillbaka till den arabiska halvön — och hålls fast där med elstängsel, munkavle och tvångströja — desto bättre!
2016-11-19, 09:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trump infriar ett löfte. Detta är inte rätt läge för honom att reta upp judelobbyn.
Jo, det är sant. Men tycker ändå det är dåligt men sett hur han inte verkar strössla pengar över Israels "försvarsbudget" så är han kanske tvungen att ge dem nått, i form av flytta ambassaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Pojen
Första?
Som jag noterat ja, kan säkert ha missat något. Nått speciellt du tänker på?
2016-11-19, 09:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Jo du Calle du har bra koll på Historia du.
Israel/Palestina konflikten har inte mycket med Islam att göra då mellan 15 och 20% av Palestinierna är Kristna.
Snarar en grup Invandrare (judar) har tagit över ett Landområde (Palestina) och drivit bort den tidigare/ursprungsbefolkningen (Palestinierna)
Ungefär som vad ni ...SD are mm anser hålla på att hända i Sverige
Fast ni är det ju knappast officiellt att Trump ska flytta på ambassaden. Israel lär ju ha något att säga till om. Tvivlar på att de kommer låta USA diktera var deras huvudstad ska ligga. De flesta är nog ganska bekväma med Tel Aviv, tror du inte?
2016-11-19, 10:59
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jo, det är sant. Men tycker ändå det är dåligt men sett hur han inte verkar strössla pengar över Israels "försvarsbudget" så är han kanske tvungen att ge dem nått, i form av flytta ambassaden.

Trump lovar rekordstöd till Israel

http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel
2016-11-19, 11:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fantastisk vilken handlingskraft vi ser hos Trump. Avsättas för det han gjort innan han ens tillträtt som president. Oerhört!

Kan det vara så att "fullständigt okontrollerbar" är ett gott betyg för en världsledare? Vem ska "kontrollera" honom, menar du? Judarna? Wall Street? Demokraterna?
Finns ingen handlingskraft i det du säger där, eller i artikel.

Var det inte du som pratade om att systemet skulle kontrollera honom och att han inte alls skulle köra över allt och alla?
2016-11-19, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Trump lovar rekordstöd till Israel

http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel

Det var ju en riktig MSM-rubrik, det. I artikeln står det att David Friedman, rådgivare till Trump, säger:

Citat:
Stödpaketet kommer definitivt inte att minska. Det kommer med all sannolikhet att höjas väsentligt eftersom Israel måste vidmakthålla sin teknologiska och militära överlägsenhet i regionen.

Detta är alltså David Friedmans åsikter.
2016-11-19, 11:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns ingen handlingskraft i det du säger där, eller i artikel.

Var det inte du som pratade om att systemet skulle kontrollera honom och att han inte alls skulle köra över allt och alla?
Tror du också att han är ostoppbar kraft?
Själv tror jag han kommer samla ett gäng handlingskraftiga personer som kommer se till att den politik som är nödvändig kommer genomföras.
Jag tror du hänvisar till en diskussion där du och andra inbillade er att han skulle atombomba hela världen. Självklart finns kontrollmekanismer. En av dessa är Kissinger, som Trump mötte nyligen.

Dessa påståenden om att Trump är "omöjlig att kontrollera, helt oförutsägbar" o.s.v. ser jag mest som en fortsättning på klassikern: Han är ju heeelt gaaaalen och har en craaaaazy frisyr.

Substanslöst svammel från intellektuella dvärgar med förlorarkomplex.
2016-11-19, 11:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tror du också att han är ostoppbar kraft?
Själv tror jag han kommer samla ett gäng handlingskraftiga personer som kommer se till att den politik som är nödvändig kommer genomföras.
Jag tror du hänvisar till en diskussion där du och andra inbillade er att han skulle atombomba hela världen. Självklart finns kontrollmekanismer. En av dessa är Kissinger, som Trump mötte nyligen.

Dessa påståenden om att Trump är "omöjlig att kontrollera, helt oförutsägbar" o.s.v. ser jag mest som en fortsättning på klassikern: Han är ju heeelt gaaaalen och har en craaaaazy frisyr.

Substanslöst svammel från intellektuella dvärgar med förlorarkomplex.
Nä, det var ingen atombombs diskussionen jag refererar till och diskutera då.
Men det hindrar inte att det kan varit med på ett hörn med någon annan.

Dax för Demokrater och gå hem och fila på fakenyheter, så det blir lite balans på allt ljugande.
Sorgligt att man måste ljuga så mycket, och bara ett bevis hur korkade väljare är i stort.

Lustigt att du tar upp hans utseende hela tiden, som det hade med saken att göra.
Och att han är ful, det är ju ingen större hemlighet, men varför du gör det till en primär sak när diskussionen kommer i kritikläge, det är bra mycket mer intressant och detta beteende du uppvisar där.
Vad inbillar du dig det ska ge dig?
2016-11-19, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, det var ingen atombombs diskussionen jag refererar till och diskutera då.
Men det hindrar inte att det kan varit med på ett hörn med någon annan.

Dax för Demokrater och gå hem och fila på fakenyheter, så det blir lite balans på allt ljugande.
Sorgligt att man måste ljuga så mycket, och bara ett bevis hur korkade väljare är i stort.

Lustigt att du tar upp hans utseende hela tiden, som det hade med saken att göra.
Och att han är ful, det är ju ingen större hemlighet, men varför du gör det till en primär sak när diskussionen kommer i kritikläge, det är bra mycket mer intressant och detta beteende du uppvisar där.
Vad inbillar du dig det ska ge dig?
Kritiken är ju helt substanslös. Han har nu gått från galen med knäpp frisyr, till att bli "okontrollerbar" och "oförutsägbar". Lustigt tycker jag, då allt verkar gå enligt planen, en plan som legat öppen och tydlig under hela valkampanjen.

För övrigt är MSM mästare på fejknyheter. Jag kan på rak arm påminna mig om att Irak hade massförstörelsevapen, att Asad använde saringas, att Sandviken tjänat 900 miljarder på massinvandring och så vidare.

Vilka lögner är det du talar om här? Du förstår att vi som stöttar Trump inte är autister och att vi därför kan skilja på raljerande, skämt och sanna budskap?

EDIT: Jag vill också minnas att MSM lurade halva väljarkåren att valet redan var avgjort, att Hillary skulle vinna och att Trump var chanslös. Måste kännas riktigt gött för de väljare som stannade hemma på valdagen istället för att gå och rösta.
2016-11-19, 12:47
Moderator
Unitys avatar
Denna tråd handlar alltså enbart om Donald Trump.

Ett par trådtips:
(FB) Hur blir Trump som USA´s president?
(FB) Vilka profiler vill ni se i Trumps administration runt honom?

/Mod
2016-11-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trump infriar ett löfte. Detta är inte rätt läge för honom att reta upp judelobbyn.

Ett alternativt scenario är att han inte bryr sig om palestina-lobbyn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in