Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Tidigare CIA-chefer har startat krig och konflikter helt på egen hand under näsan på handlingsförlamade presidenter tidigare. Var inte så naiv.
Nej, inte på egen hand. Omgivningen är alltid avgörande.
Citat:
Trump kan inte hantera de här personerna, de har stöd av insiders och omfattande politiska skuggnätverk som färskingen Trump inte skulle kunna skapa om han så fick 20 år på sig.
Mike Pompeo kommer inte agera i ett tomrum, han kommer vara omgiven av människor som Donald Trump eller hans närmaste krets tillsatt. Innan vi vet vilka dessa människor är bör vi avstå från att måla fan på väggen. Men det är naturligtvis oerhört viktigt att personerna som tillsätts inte kan duperas och manipuleras av "den osynliga handen". Som jag sa efter Trumps vinst så har kampen mot globalistmaffian bara börjat.
Citat:
Ingen här, inklusive dig, vet vem eller vilka som "kan tänkas godkännas av Senaten" i sammanhanget.
Jag har ett hum om vilken sorts personer som kan komma att godkännas men det är korrekt att jag inte vet med någon 100-procentig säkerhet. Med det sagt så är inte allt negativt vad gäller Pompeo. Han var kritisk mot Barack Obamas härjningar i Libyen, har stämplats som rasist och islamofob av vänsterfjollor och är medlem i NRA. Allt är inte nattsvart.
Citat:
Flynns paranoida och allmänt obalanserade uttalanden är det minsta problemet i sammanhanget.
Detta säger jag inte emot.