2016-11-18, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En bra utnämning (Sessions), en dålig (Pompeo) och en helgalen (Flynn), skulle jag säga.

Nu saknas bara Bolton som utrikesminister så är regeringen Trump väl rustad att trappa upp det tredje världskrig som enligt Flynn redan pågår.

Sessions och Flynn är bra val men CIA direktören är dålig. Han ville införa mass övervakning för att skydda mot terrorister.

Men alla vet vid det här laget att det är laglydiga medborgare som blir targeted och inte terroristerna.
Citera
2016-11-18, 18:10
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Han är inte klok vilket framgår tydligt av de uttalanden av honom som jag redan citerat i tråden.

Men han vill bomba skiten ur ISIS och säger att ISIS är skapat av USA. Det låter bra tycker jag.
Citera
2016-11-18, 18:17
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Sessions och Flynn är bra val men CIA direktören är dålig. Han ville införa mass övervakning för att skydda mot terrorister.

Men alla vet vid det här laget att det är laglydiga medborgare som blir targeted och inte terroristerna.

Jag delar oron på honom , vad jag förstått var han en stark kritiker av Clinton under Benghazi skandalen, något som Trump nämnt otaliga ggr. Men han verkar vara väldigt insnöad på Iran, vilket Trump till viss del också är, tycker bara att det är Saudi arabien som är boven i att fostra islamistiska terrorister inte Iran. Nåväl, Trump brukar ta galna beslut som visar sig vara korrekta.
Citera
2016-11-18, 18:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag delar oron på honom , vad jag förstått var han en stark kritiker av Clinton under Benghazi skandalen, något som Trump nämnt otaliga ggr. Men han verkar vara väldigt insnöad på Iran, vilket Trump till viss del också är, tycker bara att det är Saudi arabien som är boven i att fostra islamistiska terrorister inte Iran. Nåväl, Trump brukar ta galna beslut som visar sig vara korrekta.

Trump har varit starkt kritisk mot Saudiarabien också.
Citera
2016-11-18, 18:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, det är möjligt att Mike Pompeo vill starta ett krig mot Iran men om du tror att en CIA-chef på egen hand kan initiera ett krig med Trump och hans närmaste män som överordnade så tror du fel.

Tidigare CIA-chefer har startat krig och konflikter helt på egen hand under näsan på handlingsförlamade presidenter tidigare. Var inte så naiv.

Trump kan inte hantera de här personerna, de har stöd av insiders och omfattande politiska skuggnätverk som färskingen Trump inte skulle kunna skapa om han så fick 20 år på sig.

Citat:
För övrigt så är det magstarkt av dig att kritisera utnämningen av Pompeo när du inte kan nämna ett bättre alternativ som kan tänkas godkännas av Senaten.

Ingen här, inklusive dig, vet vem eller vilka som "kan tänkas godkännas av Senaten" i sammanhanget.

Citat:
Du utgår från några få citat och vägrar betrakta dem nyanserat och med hänsyn till den stora bilden.

Flynn blev fråntagen sitt befäl, vanärad och tvingad till tidig pension det sista han gjorde i offentlig tjänst.

Efter det har han bland annat haft (betalda) uppdrag för Rysk statsmedia och genom sitt familjeföretag agerat konsult för Erdogan och den Turkiska regeringen. Flynns paranoida och allmänt obalanserade uttalanden är det minsta problemet i sammanhanget.
Citera
2016-11-18, 18:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tidigare CIA-chefer har startat krig och konflikter helt på egen hand under näsan på handlingsförlamade presidenter tidigare. Var inte så naiv.

Nej, inte på egen hand. Omgivningen är alltid avgörande.

Citat:
Trump kan inte hantera de här personerna, de har stöd av insiders och omfattande politiska skuggnätverk som färskingen Trump inte skulle kunna skapa om han så fick 20 år på sig.

Mike Pompeo kommer inte agera i ett tomrum, han kommer vara omgiven av människor som Donald Trump eller hans närmaste krets tillsatt. Innan vi vet vilka dessa människor är bör vi avstå från att måla fan på väggen. Men det är naturligtvis oerhört viktigt att personerna som tillsätts inte kan duperas och manipuleras av "den osynliga handen". Som jag sa efter Trumps vinst så har kampen mot globalistmaffian bara börjat.

Citat:
Ingen här, inklusive dig, vet vem eller vilka som "kan tänkas godkännas av Senaten" i sammanhanget.

Jag har ett hum om vilken sorts personer som kan komma att godkännas men det är korrekt att jag inte vet med någon 100-procentig säkerhet. Med det sagt så är inte allt negativt vad gäller Pompeo. Han var kritisk mot Barack Obamas härjningar i Libyen, har stämplats som rasist och islamofob av vänsterfjollor och är medlem i NRA. Allt är inte nattsvart.

Citat:
Flynns paranoida och allmänt obalanserade uttalanden är det minsta problemet i sammanhanget.

Detta säger jag inte emot.
Citera
2016-11-18, 18:37
Avstängd
När det gäller Iran ser jag inget problem med att ha ett aggressivt tonläge.

"Ett hot är starkare än dess genomförande."
Citera
2016-11-18, 18:48
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Efter det har han bland annat haft (betalda) uppdrag för Rysk statsmedia och genom sitt familjeföretag agerat konsult för Erdogan och den Turkiska regeringen. Flynns paranoida och allmänt obalanserade uttalanden är det minsta problemet i sammanhanget. Flynns paranoida och allmänt obalanserade uttalanden är det minsta problemet i sammanhanget.

Det är klart det blir Flynn, mannen har varit Trumps främsta militärstrateg under valet. Vem är det som har sagt till Trump att samarbeta med Ryssland mot ISIS? Vem är det som sa till Trump att Obama och Clinton skapade ISIS, det kommer ju från Flynns egna rapport, hur kommer det säg att Trump har sådan bra koll på Syrien, rebellgrupperna , att amerikansk materiell och pengar direkt eller indirekt hamnar hos terroristerna? Det är ju Flynn, till synes hela hans militära utrikespolitik bygger på denna mannen.
Citera
2016-11-18, 18:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Det är tyvärr fullt realistiska synpunkter på den kommande Trump-regimen som framförs i den här artikeln på The American Conservative:

Trump’s Hawkish Advisers and Iran

http://www.theamericanconservative.com/larison/trumps-hawkish-advisers-and-iran/

Det framstår som sannolikt att Trump kommer att ställa till med krig mot Iran, helt i linje med sina löften till judelobbyn. Det innebär i sin tur att USA hamnar på fortsatt kollisionskurs med Ryssland.

Blir Trump presidenten som gick till val på fred och avspänning, men kom att utlösa ett tredje världskrig?

Kanske kommer vi snart att längta tillbaka till Obamas tid vid makten.
Citera
2016-11-18, 19:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är tyvärr fullt realistiska synpunkter på den kommande Trump-regimen som framförs i den här artikeln på The American Conservative:

Trump’s Hawkish Advisers and Iran

http://www.theamericanconservative.com/larison/trumps-hawkish-advisers-and-iran/

Det framstår som sannolikt att Trump kommer att ställa till med krig mot Iran, helt i linje med sina löften till judelobbyn. Det innebär i sin tur att USA hamnar på fortsatt kollisionskurs med Ryssland.

Blir Trump presidenten som gick till val på fred och avspänning, men kom att utlösa ett tredje världskrig?

Kanske kommer vi snart att längta tillbaka till Obamas tid vid makten.

En tramsig artikel som bygger på den Trump-hatande juden Benjamin Friedmans spekulationer. Jag förstår inte riktigt varför Flynn nämns överhuvudtaget med tanke på att han inte vill inleda ett krig mot Iran.
Citera
2016-11-18, 19:13
Bannlyst
EXCLUSIVE: Peter Thiel has created a secret database called the 'Plum List' to screen and 'fast-track' top talent who have shown loyalty to Trump - and come from OUTSIDE the Beltway

Jordskred!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3949670/Peter-Thiel-created-secret-database-called-Plum-List-screen-fast-track-talent-shown-loyalty-Trump-co me-outside-Beltway.html
Citera
2016-11-18, 19:19
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
En tramsig artikel som bygger på den Trump-hatande juden Benjamin Friedmans spekulationer. Jag förstår inte riktigt varför Flynn nämns överhuvudtaget med tanke på att han inte vill inleda ett krig mot Iran.

Nej, det är sant. Flynn vill inte inleda ett krig med Iran. Flynn anser att USA redan befinner sig i krig med Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in