2016-11-10, 05:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ron Paul som en diskret rådgivare inne bland skuggorna. Han är hederlig och har varit med i Washington ett bra tag utan att låta sig korrumperas. Han kan informera Trump om vilka politiker som är pålitliga och vilka som ska städas ut. Ron Paul kan nog hjälpa till att "drain the swamp".

Edit: Det skulle också ge pluspoäng bland näthatande basement dweller fanboys.

Och kanske även vilka som är kunniga? Jag märker att flera förespråkar skribenter av olika slag och andra med liten praktisk politisk erfarenhet. Jag menar att det är erfarna politiker Trump ska leta efter i första hand. Det räcker med en amatör i den kommande administrationen.
Citera
2016-11-10, 07:25
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Peter Thiel. Jag är inte jätteförtjust i bögar, men jag gillar verkligen Thiel. Väldigt smart kille. Rekommenderar för övrigt hans bok Zero to One.

edit:

Långsiktigt är den teknologiska utvecklingen det viktigaste, så det är verkligen logiskt för Trump att ta med Thiel.

Han verkar ha en känsla för att vinna de "vinnande" valen.. Han var väl den första som gick in med stora pengar till Facebook med?
Citera
2016-11-10, 07:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Han verkar ha en känsla för att vinna de "vinnande" valen.. Han var väl den första som gick in med stora pengar till Facebook med?
På senare tid har Thiel mer blivit känd för sin hämndkampanj mot Gawker som avslöjade att han var homosexuell och där han sen finansierade stämningar från bl a Hulk Hogan tills företaget drevs i konkurs. Vad är det för mening att ha pengar om man inte kan använda dem för att krossa sina fiender?

Trump har nämnt honom som kandidat till HD.
Citera
2016-11-10, 07:52
Medlem
Mullrets avatar
Obama som shoeshine boy.

https://www.google.se/search?q=shoeshine+boy&biw=1536&bih=748&source=lnm s&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFlN_-y53QAhXCVRoKHVZwCW0Q_AUIBigB&dpr=1.25#tbm=isch&q=n egro+shoeshine+boy&imgrc=N9KPuvpIA_5A3M%3A

Så han vet sin plats.
Citera
2016-11-10, 08:31
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Jag gillar Ben Carson och de du nämnde. De förtjänar alla en plats efter att ha försvarat honom mot mediadrevet.

Ben Carson har stått vid Trump hela tiden sen han blev republikanernas kandidat så gärna för mig. Sen verkar han va riktigt vettig också.

Vad heter den där sheriffen jag läst så mycket om, vem är han och är det mer ett skämt eller ? Någon svart sheriff som ser ut som han kommer från Texas eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ron Paul som en diskret rådgivare inne bland skuggorna. Han är hederlig och har varit med i Washington ett bra tag utan att låta sig korrumperas. Han kan informera Trump om vilka politiker som är pålitliga och vilka som ska städas ut. Ron Paul kan nog hjälpa till att "drain the swamp".

Edit: Det skulle också ge pluspoäng bland näthatande basement dweller fanboys.

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Ron Paul som utrikesministern

Glömde Ron Paul.

https://www.youtube.com/watch?v=o_WBo4sfmi4

How Ron Paul Was Cheated Out Of Presidency

Så Ron Paul & Ben får gärna Trump ge något att göra.
Senast redigerad av santacl 2016-11-10 kl. 08:36.
Citera
2016-11-10, 09:04
Medlem
fitz-humes avatar
Vad gäller utrikesministerposten:

Ur svenskt och säkerhetspolitiskt perspektiv finns ett intresse från vår sida att det inte blir någon av de ryssvänliga rådgivare som Trump har låtit sig omges med under valkampanjen, jag tänker i synnerhet på Michael Flynn och Newt Gingrich.

Det republikanska partiet är i sig inte ryssvänligt, snarare tvärtom, vilket Trump måste ta hänsyn till. Flynn tror jag lyckligtvis inte kan få någon ministerpost då det krävs kongressens godkännande i just hans fall, men frågan är vilken roll han kommer att spela framöver.

Min förhoppning är att han väljer Tennessee-senatorn Bob Corker eller USA's tidigare FN-ambassadör John Bolton som båda har en mer sund inställning och stöd från partiet som helhet.
Citera
2016-11-10, 09:13
Medlem
Nemjungs avatar
[quote=Xenonen|
Trump har nämnt honom som kandidat till HD.[/QUOTE]

Ja han bidrog med 12 miljoner dollar till Trumps kampanj, antar att det var priset för att få hoppa på tåget.. Man kan lösa mycket med deg :P
Citera
2016-11-10, 09:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Ben Carson har stått vid Trump hela tiden sen han blev republikanernas kandidat så gärna för mig. Sen verkar han va riktigt vettig också.

Vad heter den där sheriffen jag läst så mycket om, vem är han och är det mer ett skämt eller ? Någon svart sheriff som ser ut som han kommer från Texas eller något.

Glömde Ron Paul.

https://www.youtube.com/watch?v=o_WBo4sfmi4

How Ron Paul Was Cheated Out Of Presidency

Så Ron Paul & Ben får gärna Trump ge något att göra.

Du tänker nog på David Clarke, sheriff i Milwaukee. Han är konservativ och har, mer än en gång, riktat stenhård kritik mot terroristorganisationen Black Lives Matter. En tänkbar justitieminister kanske?
Citera
2016-11-10, 11:01
Medlem
MrSkargards avatar
Rudy Giuliani bör hållas så långt borta från Trump-administrationen som möjligt. Han stod helhjärtat bakom Irak-kriget och verkar ha en ganska liberal syn på invandringsfrågan och moralfrågor. Att han ställt sig bakom Donald Trump behöver inte per automatik innebära att han ska få en ministerpost, dem ingår trots allt i samma parti.
Citera
2016-11-10, 11:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Rudy Giuliani bör hållas så långt borta från Trump-administrationen som möjligt. Han stod helhjärtat bakom Irak-kriget och verkar ha en ganska liberal syn på invandringsfrågan och moralfrågor. Att han ställt sig bakom Donald Trump behöver inte per automatik innebära att han ska få en ministerpost, dem ingår trots allt i samma parti.

Han blir nästan garanterat justitieminister ska du se.
Citera
2016-11-10, 11:47
Medlem
Swan65s avatar
Går rykten om Sarah Palin som inrikesminister, vore naturligtvis en ren katastrof, kanske ändå mera troligt att han utnämner sin son på den positionen för att redan från ruta ett börja etablera en ny amerikansk politikklan..
Citera
2016-11-10, 12:40
Medlem
Endevils avatar
Jesse Ventura skulle vara skoj att se på någon ministerpost. Han och Trump känner varandra väl sedan tidigare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in