2016-11-18, 10:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Såg inte mitt namn på listan, mitt överbud var hela två tiondelar (13.3 var min prediktion). Vi borde titta på medianvärde här också, inom givet intervall.

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nu fick ju SD 12,86~12,9. Så du var 4 tiondelar ifrån
Mitt på 11,7 är inte heller med. Jag var 12 tiondelar ifrån.

Snittet på 12,7 som tråden gissade är riktigt bra.
Hade glömt den där listan och aldrig kommenterat den. Min uppskattning på 12,6 toppades inte av många ser jag. Den enda som verkar ha gissat 12,9 var Zenken.

Helt tokigt att valresultatet var 12,86 och alla som uppskattat på fb får medelvärdet till 12,6 också.
2016-11-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nu fick ju SD 12,86~12,9. Så du var 4 tiondelar ifrån
Mitt på 11,7 är inte heller med. Jag var 12 tiondelar ifrån.

Snittet på 12,7 som tråden gissade är riktigt bra.
Snittet var helt OK, men ibland framhålls det som ett bevis för att valfri person på gatan gissar bättre än opinionsinstitut. Saken är ju att alla gissningar tar avstamp i institutens arbete. Om OI hade haft ett medel som låg 2% högre så hade tråden gissat 14,7 i snitt.

Man kan möjligen sträcka sig till att tråden var bra på att putta bollen sista biten ner i hålet efter att OI hade gjort grovjobbet och klämt i med järnnian. Att vinna SM i luftgitarr eller minigolf innebär inte att man har utklassat Eddie van Halen och Tiger Woods.
2016-11-18, 10:23
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Snittet var helt OK, men ibland framhålls det som ett bevis för att valfri person på gatan gissar bättre än opinionsinstitut. Saken är ju att alla gissningar tar avstamp i institutens arbete. Om OI hade haft ett medel som låg 2% högre så hade tråden gissat 14,7 i snitt.

Man kan möjligen sträcka sig till att tråden var bra på att putta bollen sista biten ner i hålet efter att OI hade gjort grovjobbet och klämt i med järnnian. Att vinna SM i luftgitarr eller minigolf innebär inte att man har utklassat Eddie van Halen och Tiger Woods.
Verkligen inte när det handlar om snittet. Variansen kan vara hur stor som helst med en som gissar 8 och en 20. Trots dessa outliers så hamnar vårt snitt på 12,6 vilket är coolt.
2016-11-18, 10:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Absolut, absolut min vän. Vi kan även glädjas åt det Österikiska omvalet som står för dörren. Vilken tur vi har att detta val flyttades till Efter Trumps seger i USA

Sedan ser vi framför oss hur bra det kommer att gå för oss Sverigevänner i det tyska som det franska valen...Vive le france

De trodde nog på Clinton när de flyttade valet.

Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Seger i Österrike för Norbert Hofer kommer det att bli. Omval efter röstfusk, det kan inte gynna en kandidat mer än så. Fortsatt ändå osäkert hur utgången kommer bli i Tyskland och Frankrike. Det tyska nationalistpartiet ser väl väl inte ut att få någon makt även om de kommer öka mycket. Le Pen lär vinna den första valomgången i Frankrike med ca 30% men sen blir det svårare för henne i den andra omgången. Tror inte på någon presidentpost trots allt för FN. Holland däremot ser lovande ut med Geert Wilders och då har vi inte ens börjat prata om SD här i Sverige. Två år kvar, 25% just nu kan bli 30% till valet

Blir valfusket mer sofistikerat eller har man kommit tillrätta med fuskarna?

Jag misstänker att Le Pen kan vara rejält underskattad. Några jag pratat med i Frankrike säger att alla talar om två saker i Frankrike. Terrordåden/islam och att det kommer saknas 120 miljarder årligen när Brexit verkställs. Någon menade att nästan alla känner någon eller har någon familjemedlem som mördats av terrorister. Hur skulle man själv känna?
2016-11-18, 12:35
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
De trodde nog på Clinton när de flyttade valet.

Blir valfusket mer sofistikerat eller har man kommit tillrätta med fuskarna?

Jag misstänker att Le Pen kan vara rejält underskattad. Några jag pratat med i Frankrike säger att alla talar om två saker i Frankrike. Terrordåden/islam och att det kommer saknas 120 miljarder årligen när Brexit verkställs. Någon menade att nästan alla känner någon eller har någon familjemedlem som mördats av terrorister. Hur skulle man själv känna?
Fransmän är väl inte kända för att smyga med sina åsikter eller att vara konflikträdda? Jag tror ou i Frankrike är mer tillförlitliga. Asså, jag tror. Blir jag motbevisad går det också bra.
2016-11-18, 12:44
Medlem
Pungs avatar
Nu spräckte Åkesson den invandringskritiska alliansen i EU också...

http://www.friatider.se/le-pen-s-gar-kesson-obegripligt-backa-ur

Åkesson förklarar sig i Samtiden idag:

Citat:
Jag har själv blivit spräckt i skitan så många gånger att jag är glad att få spräcka något annat i jakten på acceptans.
Senast redigerad av Pung 2016-11-18 kl. 12:47.
2016-11-18, 14:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Fransmän är väl inte kända för att smyga med sina åsikter eller att vara konflikträdda? Jag tror ou i Frankrike är mer tillförlitliga. Asså, jag tror. Blir jag motbevisad går det också bra.

Alla andra är tuffa. Det är bara svenskar som är konflikträdda, fega, gummiryggar. Så verkar det låta från svenskar.

Man skäller på svenskar för att de inte tar upp den knutna näven när kvinnor våldtas. Att man sitter vid köksbordet och gnäller eller skriver anonymt på FB när invandrare rånar eller misshandlar deras barn.

Vad gör fransoserna när de råkar ut för terrordåd efter terrordåd. En hel tidningsredaktion utplånas. Åhörare på en rockkonsert torteras, skändas och avrättas. Till och med på deras nationaldag kör ett avskum ihjäl barn med en lastbil. Vi talar om hundratals offer. Vad gör fransoserna? Upplopp? Hämtar tjära och fjädrar? Rullar fram giljotinerna? Kommer Le Pen få +50%? Det är kanske inte så mycket som skiljer oss åt ändå?

De som önskar lag och ordning, är civiliserade, vill göra det rätta, har familj/barn, lån, arbete osv är inte de som tar till våld i första taget. Man försöker påverka och ändra demokratiskt, få människor i sin omgivning att förstå konsekvenserna av förd politik osv. Men alla har en gräns, även normala, förnuftiga, sansade människor.

Vi har sett valfusk i Österrike. Vi har sett hur media och OI blåsa upp en helt felaktig bild vid Brexit. Vi har sett hur media och OI blåsa upp en helt felaktig bild vid amerikanska presidentvalet. Många av oss tycker att media och OI haft en felaktig bild vid svenska val, generell rapportering om läget i landet och SD i synnerhet.

Även om också utländska besökare betraktar svensk media som extrem finns det anledning att misstänka att snarlika förhållande råder även i Frankrike. För 26 månader sedan var mina tippade 16,7% för SD att ta i från tårna och folk i tråden tyckte jag var ute och cyklade. Idag hånskrattar de flesta av oss åt allt under 20%. Även MSM börjar nu varna för att SD kan få 30-35% inom 22 månader, trots att inget i OU tyder på det än så länge. Jag hoppas på Frankrike, Tyskland och Nederländerna 2017. Brexit, Trump och FraTysNed kan verkligen bana väg för ett enormt uppsving för SD 2018.

Jag var personligen mer entusiastisk för SD 2014 än jag är idag, men de är fortfarande de minst dåliga. Jag hoppas de blir tydligare och tuffare. I all verksamhet så skrämmer otydlighet bort kunder/köpare. SD borde lista 3-4 punkter som är så tydliga att alla ser dem och rakt ut säga hur man ska lösa det. Dessa punkter återkommer man till de närmaste 22 månaderna som sossarna haft mantrat vård-skola-omsorg under decennier.
2016-11-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nu spräckte Åkesson den invandringskritiska alliansen i EU också...

http://www.friatider.se/le-pen-s-gar-kesson-obegripligt-backa-ur

Åkesson förklarar sig i Samtiden idag:

1. Den sammansvetsade invandringskritiska alliansen i EU har aldrig existerat eftersom de invandringskritiska partierna allltid varit splittrade i många olika fraktioner.

2. Front National och SD har aldrig haft ett samarbete i EU-parlamentet således är det ingen som spräckt någonting förutom möjligtvis dina illusioner.

3. Du har haft sedan 2014 på dig att kritisera Åkessons beslut att välja ett samarbete med Farage och DF istället för LePen så man undrar varför du inte gjort det. Någonting säger mig också att ifall Åkesson hade valt att samarbeta med LePen istället så hade ditt inlägg varit kritiskt mot att Åkesson inte samarbetade med Farage.
2016-11-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
1. Den sammansvetsade invandringskritiska alliansen i EU har aldrig existerat eftersom de invandringskritiska partierna allltid varit splittrade i många olika fraktioner.
Ja, pga strategiska nollor som Åkesson & SD.

Citat:
2. Front National och SD har aldrig haft ett samarbete i EU-parlamentet således är det ingen som spräckt någonting förutom möjligtvis dina illusioner.
Nä precis, pga att SD inte förstår sitt eget bästa.

Citat:
3. Du har haft sedan 2014 på dig att kritisera Åkessons beslut att välja ett samarbete med Farage och DF istället för LePen så man undrar varför du inte gjort det. Någonting säger mig också att ifall Åkesson hade valt att samarbeta med LePen istället så hade ditt inlägg varit kritiskt mot att Åkesson inte samarbetade med Farage.
Min gissning är att han hade kritiserat något annat patetiskt som SD hittar på men knappast samarbetet med FN.

Är det någon som på allvar tror att tonerna från media låter olika ifall SD väljer den ena eller andra gruppen?
Alla vet att vad de än väljer så blir det per automatik "rasistiskt".
Är det någon som på allvar tror att gemene väljare har någon aning om vad detta är för slags grupper och att de har någon som helst koll på vilken som är radikal och inte och att samarbetet med tönt-gruppen tippar över osäkra väljare till SD?

Kul att SD växer, för det visar den potentiella rörelsens kraft, men synd att SD gör allt för att sabotera för sig själv, Sverige och svenskarna
2016-11-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Håller med! Vita vill ha förändring nu och det finns bara ett parti som erbjuder det. Jag tror att det kan finnas ett närmast 50% stöd för SD för de är de enda som på ett trovärdigt sätt visat att de delar samma oro som den lilla, glömda människan.

Jag skulle tro att stödet bland vita män redan är över 50% och bland vita kvinnor kanske 20-25%.

Problemet är ju att vita inte har ensam rösträtt i Sverige, utan alla får ju rösta, även de 25-35% utlänningar som vistas här.

Fast det är svårt att säga, tidigare så nämndes ju SD både till höger och vänster överallt, nu hör jag bara en massa gnäll över invandring och PK, men aldrig någon som nämner SD.
Så det är svårt att uppskatta, skulle man bara gå efter PK-motståndet så ligger ju SD riktigt bra till.
Men eftersom ingen människa utanför flashback verkar särskilt entusiastiska i det där partiet så vet man ju aldrig hur folk tänker riktigt(och inte ens här, hur många SD-entusiaster finns det kvar nu? 4st?).
2016-11-18, 17:09
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vi ska nog inte hoppas/tro att de andra partierna stillasittande kommer sitta på läktaren och se SD nå nya höjder i opinionen. De sitter naturligtvis och filar på förslag redan nu som ser ut att vara SD politik för att mota Olle i grind. Sitter SD alltför stilla i båten kan man möjligen snabbt se sig akterseglare. Deras motståndare är ju inga duvungar precis, inte alls lika timida som Jimpan.

Personligen så skiter jag högaktningsfullt i just vem som löser problemet, så länge problemet löses så snabbt som möjligt.

…eller för att citera en massmördare:
Citat:
Ursprungligen postat av Deng Xiaoping
"It doesn't matter whether a cat is white or black, as long as it catches mice"
Senast redigerad av Vadaadaa 2016-11-18 kl. 17:44.
2016-11-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Jag skulle tro att stödet bland vita män redan är över 50% och bland vita kvinnor kanske 20-25%.

Problemet är ju att vita inte har ensam rösträtt i Sverige, utan alla får ju rösta, även de 25-35% utlänningar som vistas här.

Fast det är svårt att säga, tidigare så nämndes ju SD både till höger och vänster överallt, nu hör jag bara en massa gnäll över invandring och PK, men aldrig någon som nämner SD.
Så det är svårt att uppskatta, skulle man bara gå efter PK-motståndet så ligger ju SD riktigt bra till.
Men eftersom ingen människa utanför flashback verkar särskilt entusiastiska i det där partiet så vet man ju aldrig hur folk tänker riktigt(och inte ens här, hur många SD-entusiaster finns det kvar nu? 4st?).
Jag tror det är betydligt mer än 50% av alla män, som stöder SD i flyktingfrågan. Troligen 60-70%. Jag känner personligen knappt någon, som inte tycker 7K-politiken är vansinnig. Jag tror dessutom det är närmare 40-50% av alla kvinnor.

Men. Skulle det bli val nu, tror jag SD hamnar på 25%. Resten tycker en sak, men röstar annorlunda. Vissa vågar inte, av någon anledning. Jag vet inte om de tror de blir upptäckta. Vissa förstår fortfarande inte att flyktingkaoset slår ut alla andra politiska frågor. De tror fortfarande att man kan driva bra politik för skola, ålder år, sjukvård etc, utan att förstå att flyktingkaoset förstör varje sådan möjlighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in