2016-11-18, 01:46
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du har rätt. Jag mindes fel. Dock tror jag inte det blir tal om livstid för de yngre.

Saliba I Uddevalla ficke ju livstid så att. Men jag tror inte heller att det blir det.

Sen håller jag med de som säger att FUPen är ointressant. Benita sjunger ju ut i det första förhöret. Det mest intressanta är väl hur korkade de är. De handlar skräpmat och kläder och messar varandra om saken.

De brände kläder, slängde bevismaterial, etc. Men de hade lika gärna kunnat lämna alla spår i bilen. Dessa människor är de mest korkade jag någonsin hört talas om. Det är fascinerande på något sätt..
Citera
2016-11-18, 01:47
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmac94
Kan du lägga upp den på t.ex minfil? Natthumor for the win!

jag är tekniskt retarderad så jag tog en printscreen, fixade i paint och laddade upp. det ligger alltså mycket kärlek i denna!

https://minfil.org/15lbq9b5b8/benitisen.png
Citera
2016-11-18, 01:47
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De var sannolikt rädda för att inte kunna köpa bärs och skräpmat till helgen, hade ju inte ens råd med rekvisitan till mordet, en i klanen var ju hygglig nog och gjorde utlägg, nu känner han sig lurad på pengarna. Hahahaha

Står det så i FUP:en? Att de var rädda för att inte kunna köpa bärs och skräpmat till helgen? Jag tycker ni gottar er lite väl över utseenden och skitiga underbyxor. Står det någonstans i FUP:en vad hoten bestod av?
Citera
2016-11-18, 01:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Skulle säga att alla ser väldigt speciella ut, inte bara kvinnorna.

Hade inte namnen stått under varje bild så är det nästan svårt att se att det finns kvinnor på bilderna, trodde först att stora Lill-Marie var far till ett par tre stycken av de andra, ack som jag bedrog mig.

Visst är det som du säger, samtliga har säregna utseenden, kanske en fördom, men de har typiska förbrytaransikten tycker jag, typiska särskoleämnen.
Senast redigerad av OY 2016-11-18 kl. 01:59.
Citera
2016-11-18, 01:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Står det så i FUP:en? Att de var rädda för att inte kunna köpa bärs och skräpmat till helgen? Jag tycker ni gottar er lite väl över utseenden och skitiga underbyxor. Står det någonstans i FUP:en vad hoten bestod av?

Förstår hur du menar. Så långt jag kommit, har jag inte kunnat se att det finns någon substans bakom hoten på det sätt du antyder.
Citera
2016-11-18, 01:52
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Försökte PM:a dig. 455 ska det vara. Sorry.

NP, har PM avstängt. Haha "muta med coca-cola", vad yrar hon om?
Citera
2016-11-18, 01:57
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag vet inte om det står, därför använde jag ordet sannolikt, således en gissning baserad på det jag känner till genom tråden och media. Att motivet var ekonomiskt tror jag att åklagaren har en bestämd uppfattning om, likaledes att krav på återbetalning av lånade medel var överhängande.

Att skrapa ihop ett antal tusenlappar att återgälda till M var sannolikt en oöverstiglig uppgift med tanke på att de inte ens hade råd att köpa ett rep att strypa med och en kniv att sticka med. Lägg därtill den sista måltiden som antagligen var något mer påkostad än donkens skräp, det var trots allt grillat på menyn. Men vad vet jag, M fick kanske bara en halv korv utan senap.
Senast redigerad av OY 2016-11-18 kl. 01:59.
Citera
2016-11-18, 01:57
Medlem
Finns ju lite fina historier i förhören med

Som denna:
Någon brud som förhörs hatar ju Madde då brudens kille inte kan låta bli att hångla med Madde så fort det är fest. Bruden deklarerar att hon gjorde slut med killen efter ett par sådana incidenter, men i förhöret berättar hon även att hon förlåtit killen och att de sen en dag är lyckligt förlovade

En annan tokig incident:
En man som är någons ex som berättar för polisen att han hört att det gömmer sig två killar och en tjej i området som har med mordet att göra. När polisen ringer och frågar om var han hört detta kom han visst på att han drömt det.
Citera
2016-11-18, 01:58
Medlem
Citat:

Benita (såklart) hade sagt att Madde hade satt ett "pris" på Broling och Hesslings huvud, pga att dom var skyldiga Madde. Framgick att det var olika summor. Någon sa att det var 100 000 sammanlagt, någon sa att det var 40 000 Broling hade lånat och ville ha 50 000 extra.

Så... Madde ville skicka på folk på dom. Det är kanske i samma veva som samtliga la upp "support 81" bilder på deras facebooks för att visa att de också har "connections".
Citera
2016-11-18, 01:59
Medlem
jumping.jacks avatar
Ursäkta mig. Ny i fallet.

Man undrar ju över hur BO har hamnat i detta sällskap?

Finns någon koppling till någon särskild bland de misstänkta eller råkar de bara träffats slumpmässigt?
Citera
2016-11-18, 01:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Förstår hur du menar. Så långt jag kommit, har jag inte kunnat se att det finns någon substans bakom hoten på det sätt du antyder.

Talas det ens om några hot? Om det inte gör så, är denna historia osannolikt skräckinjagande.
Citera
2016-11-18, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Benita (såklart) hade sagt att Madde hade satt ett "pris" på Broling och Hesslings huvud, pga att dom var skyldiga Madde. Framgick att det var olika summor. Någon sa att det var 100 000 sammanlagt, någon sa att det var 40 000 Broling hade lånat och ville ha 50 000 extra.

Så... Madde ville skicka på folk på dom. Det är kanske i samma veva som samtliga la upp "support 81" bilder på deras facebooks för att visa att de också har "connections".

Hade Madde Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in