Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Ursäkta men jag blir så illa berörd av att se Madde på bilderna, stå där mot staketet med sjön i bakgrunden och inte veta att hon inte överlever natten.
FY FAN! Fan vad verkligt det känns nu, inte bara en tråd på Fb längre.
Jag kan bara hålla med. Nu vet vi alla var uttrycket "otack är världens lön" kommer ifrån.
Ingen förutom WT-gruppen kan gå oberörd ifrån detta.
Det är väl sällan åklagaren har ett sådant här guldläge med tekniskt bevisning.
Madde verkar visserligen ha varit en slarver och otroligt godtrogen, men också haft det oerhört tufft i sin nya roll, och inte minst så framgår det ju att omgivningens oacceptans varit en starkt bidragande orsak. Tänk om folk bara kunde sköta sitt och skita i hur andra vill leva sina liv, så länge det inte skadar andra.
Jag blir också djupt berörd av denna tragedi, och hoppas verkligen att det skipas rättvisa med ett flertal livstidsdomar. Här finns alla attribut för detta, planering, hjälplöst offer, ekonomisk vinning, undanröjande av bevis ett ganska utdraget dödsförlopp.
Exmannen verkar ha varit en hyvens prick, och han lider nog helvetiska kval, som inte fick gehör för sina onda aningar. Men man kan ju inte tvinga folk att lyssna. Madde måste ha varit livrädd för att vara ensam och inte accepterad.
En lärdom av detta, är att aldrig låna ut pengar, och tala för i helvete inte om vem som är förmånstagare i era livförsäkringar.