2016-11-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
+1. Jag har visserligen bara hunnit skumma igenom de första 1200 sidorna men jag tycker EA verkar vara den obehagligaste personen hittills.

Vad är det för handikapp dom har och får ersättning för?

Varför just EA? Kan du uvteckla för oss som inte har läst? Vad har den personen gjort?
Citera
2016-11-17, 02:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Kan inte mer än att hålla med dig, detta är bland de flummigaste/oklara morden jag läst om, i klass med Bollnäsmordet 2010. Fast värre.
När man ser de misstänkta så ser man blandning av typiska förbrytaransikten och tvångsintagna psykfall, tror knappt att det är sant, familjen Adams ser tusen gånger hederligare ut än den här mördarklanen.

Skyldiga eller inte, de borde hållas inspärrade på livstid, kan ju skrämma vem som helst, vilket avskum.

-blod, jippii

Har vi någonsin haft ett sånt här stort mördargäng i svensk kriminalhistoria, de torde vara unika?

Bör väl bli rättspsyk för hela bunten när domarna faller, finns ju inget friskt med de här monstren.
Citera
2016-11-17, 02:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Något här stämmer dock inte.
Fine låt säga 10 personer var skyldiga 100.000 totalt ca 10K/person.
Då hade dom likväl ba kunnat skita i att pröjsa.
Vad skulle hon gjort liksom.

& vad fan är detta med HA/81 varför var 9 pers inblandade och inte 2-3?

Mest absurda mordfallet jag läst om och då har jah fan läst många.

Ur Dalarnas tidning:

"– Hans uppfattning var att man bara skulle skrämma kvinnan för att få henne att sluta hota honom. Hon hade, på grund av skulder som funnits, hotat honom och en av de andra inblandade, att skicka folk på dom."

Hur såg hotet ut? Vilka personer hotade hon med? MC-klubb?

Det som gör hela händelsen så absurd, är att förövarna verkar handla i ett förvirringstillstånd, som att de regredierar till småbarn. Hur kan de ens komma på tanken att sno en locktång, eller gå och handla kläder med Madeleines pengar, EFTER att ha utfört ett styckmord?

Det verkar som om hela gänget saknar både elementära spärrar, och kontakt med psykiskt friska personer som kunde avstyra det hela. Rena skräckfilmen.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-17 kl. 03:10.
Citera
2016-11-17, 03:01
Bannlyst
Sveriges dummaste mord genom tiderna?
Ta sig in i offrets lägenhet och sno dammsugaren, ta kreditkortet och gå till Dressman/Donken!?
Spela in samtal!? Använda offrets mobiltelefon!?
Snacka om att verkligen försöka sopa igen spåren efter sig...
Citera
2016-11-17, 03:06
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Sveriges dummaste mord genom tiderna?
Ta sig in i offrets lägenhet och sno dammsugaren, ta kreditkortet och gå till Dressman/Donken!?
Spela in samtal!? Använda offrets mobiltelefon!?
Snacka om att verkligen försöka sopa igen spåren efter sig...

Uppenbart att de är psykiskt funktionshindrade. Finns ingen annan förklaring.
Citera
2016-11-17, 05:13
Medlem
Har läst de första 430 sidorna av FUP nu och en del av telefonkommunikationen. Har inte kommit fram till MGMs vittnesmål ännu, får återuppta läsningen efter sömnen.

Detta må vara det sjukaste fallet jag har läst som stider mot all statistik som jag har lagt ett öga på. Ett gäng som uppenbarligen ligger strax under gränsen till normalbegåvning med diverse missbruksproblem - begår något sånt här. Ytterst intressant och historiskt.
Citera
2016-11-17, 05:58
Medlem
sfrges avatar
Skall registrera mig på mord.nu senare när jag sitter vid en riktig dator.
Men vi har alltså x antal personer som tillsammans ger sig på och mördar en ensam äldre kvinna som DOM är skyldiga pengar till.
Arma människa. Man frågar sig ibland hur ond denna värld kan bli.
Citera
2016-11-17, 06:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Häpen över hur man går från snack till planerat mord på så kort tid.Helt avsaknad av konsekvens tänkande o det mest skrämmande är lättjan hos de inblandade efter ett såpass allverligt brott...dammsugare, donken..man ville alltså dessutom tjäna på mordet..hoppas alla helvetes demoner besöker dessa var natt. Dessa personer bör aldrig släppas ut igen
Citera
2016-11-17, 07:52
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Benita är smått fascinerande, hon har fixat en morddom bara för att hon "ville vara med". Inte speciellt svårknäckt var hon heller, ett inledande förhör men inte ens det hann avklaras innan hon erkände allt. Hennes erkännande verkar ha varit det hela fallet byggt på eftersom hon redan från början berättade precis vad som hänt.

Åklagaren verkar ha knäckt hela gänget i första häktningsförhandlingen. De flesta nekar eller drar rövarhistorier inledningsvis men nästa förhör någon dag senare, dvs efter häktningsförhandlingarna, så sjunger dom för full hals.

"Forever Angel", jag är inte bekant med den, vad betyder den för dom inblandade? Att dom nu skulle bli riktiga badasshellsanglar eller att Madde skulle bli en ängel?

Nåja, man kan se det lyckliga slutet också. Benita fick "vara med" och bli känd som det freak of nature hon är. Resten av gänget fick leva ut några dagar med sus och dus(i deras ögon) samt att dom blev skuldfria och slapp den hemska Madde( 5000:- per tand på MB, helskönt "hot"). Madde verkar faktiskt ha velat dö, hon gjorde inte ens motstånd, hon dog. Och mordet på Madde kommer med största sannolikhet bli ett av de mest välstraffade morden någonsin i Sverige, kan vi gissa på över 150 år totalt i fängelsetid? Allt för några få dollar...
Citera
2016-11-17, 08:00
Medlem
Att det kan finnas sådana här "människor" i ett upplyst land som Sverige. Jag menar vi har skola, vård, infrastruktur... möjligheter och dessa människor degraderar sig till rena neandertalarna. De ser ju ut att passa in i någon riktig bortglömd håla i den amerikanska södern runt 1988.
Citera
2016-11-17, 08:10
Medlem
ingen som kan ladda upp filerna på minfil?

//ox
Citera
2016-11-17, 08:18
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Kan du ladda upp den på https://minfil.org/?
Nej, för vad jag förstår så går den inte att ladda ner ifrån mord.nu. Iallafall inte om man inte har lust att spara sida för sida. Om någon berättar hur man laddar ner allt på en gång så kan jag lägga upp den någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in