2016-11-17, 14:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Fantastiskt. Bra jobbat. Hur ska det nu gå för alla som livnärt sig på Lotta och hennes mor? Hur har hunden det nu?

Sen om valet av man. Vi lever i skilda världar, det kan många inte förstå. Alla kan inte välja män som lever på den framgångsrika halvan, alltså har det lätt för sig, smälter in med mera. Det kommer alltid att finnas en del av befolkningen som behöver mer hjälp än den andra. De har lika mycket rätt till stöd som alla andra. Samhället får inte svika dem. Alla blev på olika sätt svikna och lämnade åt sitt öde, både bo och gm. Det finns många som lever i samhällets ytterkanter och det är enfaldigt att försöka forma människor till något de inte kan vara.

Den som har svåra störningar, orsakade av gener eller livsmiljö, måste samhället skydda, ge vård, uppmärksamma. Så många självmedicinerar med droger, alkohol med mera. Många dör.

Det är viktigt att lyfta på de rätta locken. Inte till populism och enkla lösningar, utan faktiskt se, att söker någon hjälp, kan det finnas mer i potten. Man måste ta sig tid. Det ekonomiska runt en människa har stor betydelse. Det kommer regeringen fram till nu… när fler offer ska räddas.

Jag tror att Lottas, som det verkar, svåra barndom, låg henne i fatet när hon valde en man som inte gav henne det hon kanske aldrig fått. Trygghet. Det är svårt att söka något som man inte känner till.

Hur mycket kan polisen ta reda på om en människa som söker hjälp? Borde frågor om ekonomi komma upp, relationer till omvärlden med mera?

Att Lotta höll P*r på distans har verkligen fått sin förklaring nu, och det var ju inte vad svartmålarna i tråden tror.

P*r är nog mest förbannad på Lotta för att hon med sin död drog av skyddsskynket över allt.

Som det stod i hennes anteckningar:
Avsluta M*rtin.
Avsluta P*r.

Det var sanningen.

Lottas liv och öde är fan det värsta jag sett. Så utnyttjad och efter sin död, spottad på. Men inte av oss som förstår hur jävliga människor kan vara.

VILA I FRID LOTTA.

Jag tror inte det passar hos polisen, deras funktion är att förebygga och utreda brott i strikt mening.
Socialtjänst kan nog också vara otympligt. Man kanske ska fundera över varför man inruktar sig på att den stödjande funktionen ska ligga hos en myndighet? Det som kännetecknar en myndighets verksamhet är ju att de i en stor del av verksamheten har kapacitet att fatta beslut som är tvingande gentemot den enskilde.
Givetvis är det väl så att polis och socialtjänst väl har en hel del kompetens om hur "trappan" i det destruktiva förhållandet kan se ut.

Och man får väl göra en avvägning av vilken insyn man kan eller vill ha från samhället. Jag vill minnas att för något decennie sedan när en stor del av denna typ av de åtgärder som görs i detta utförde av frivilig organisiationer och att några av dem var mindre lyckade, men jag tror ändå att hjälp bör rikta sig till att den som behöver ska vara de som har beslutet.
Sedan kan väl socialtjänst och polis ha kontaktuppgifter var de kan vända sig.
En psykoligiskt viktig fördel är väl att den utsatta kvinnan då kan stå för sitt beslut jämfört med om tredje part vidtagit offensiva åtgärder för att hon snabbt ska komma ur förhållandet som ses som en risk. Det kan ju ha viss betydelse för huruvida hon velar om detta var var vad hon ville eller att beslut togs över hennes huvud. Ofta är det väl så att partnern trugar och bearbetar kvinnan om att bli förlåten och försöka på nytt?
Eller om hon kommer fram till att inte avsluta, ibland kan ju folk hamna i lägen där de drar det sämsta ur varandra men kommer man på hur lösa det så kanske det är riktigt ok.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-17 kl. 15:32.
Citera
2016-11-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Lotta som redan skadat gods var tydligen mäkta åtråvärd(!) bland detta en massa karlar så kallade "män":
Om Martin vet alla redan, men "mannen" gällande han Per här har enligt Solna tingsrätt fem domar på sig inom nu fem år tillbaks och tillbaka(2012- 2015):
Fyra domar för "Grovt rattfylleri", en dom för "Urkundsförfalskning" en dom för "Trafikförseelse".
Egen företagare och som står som sådan skriven c/ o på Rudholm och enligt FUP lånat pengar av sin svärmor, lånat då pengar av samma den mor vars dotter han efter hon blivit brutalt ihjälslagen pissar på och vars hela släkt/ familj han nu talar för med 2/ 5 inlägg redan postade i en tråd om Hells Angels.

Lotta kan säkerligen ha varit en slampa, men jag undrar var alla MÄN, dessa och detta värda ordet/ namnet, var och fanns runt henne och ffa undrar jag här varför?
Man t. ex lånar friskt här pengar av en åldrig och detta dessutom före detta svärmor och man lånar här friskt också av sitt tilltänkta ihjälslagna offer och då detta från båda undermåliga kvinnor som självutnämnda och här så kallade "män"?
Var kanske inte detta BO här tillräckligt kåt glad och tacksam?

Lotta sökte planlöst, och vilset, efter en man värd ordet/ namnet och därför slogs hon också detta till slut ihjäl. Av då en man, en "s. k".
Här är Martin Jonssons presentationsbild på Facebook:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs
Varför hade inte Martin här en presentationsbild på Niklas:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10138517/368/normal/72517f740e067/ETT+OFFER+F%C3%96R+OPROVOCERAT+V%C3%85LD
För detta hade ju varit mest fair från han Martins sida när han raggade runt på detta Facebook.
Ty han var ju ändå redan dömd om än Lotta här var dum nog att inte döma på förhand?

Hade Lotta som kvinna haft en man i han Per så hade Lottas liv inte slutat på detta viset.
Jag tycker att det är beklagligt att främst männen här, Lottas pappa o. s. v, inte kan leva upp till sitt goda rykte.
Detta skadar ffa tjejer och kvinnor här att männen inte gör.
Jag skyller fortfarande på Samhället och vilka individer Samhället skapar.

Jag önskar att alla kunde draga sitt strå till stacken vad gäller att bygga upp ett stabilt samhälle?
"Lex Lotta" kan man INTE skapa utifrån en av Samhället klassad Psykopat.
Man kan inte som s. k. "humant samhälle" lägga skulden och ansvaret på kvinnor, som då hon "Lotta" här, när det gäller och när det kommer till just någon av Samhället en "klassad Psykopat".
Niklas fanns och spärrvakten finns, glöm aldrig och dessa inte heller.

Bra pusselbit. Vad jag är lite betänksam till är lånen från svärmor, eller f. d. svärmor, kan det varit så att det finns/funnits ett manipulativt drag hos Lottas mamma? Att hon lånat ut efter förhållandet brutits, delvis för att modern tycker något om uppbrottet?

Om domarna kommit under de senaste fem åren, så är det ju i och för sig efter de brutit upp, och lite typisk sådan brottslighet som indikerar det går lite nerför..
Citera
2016-11-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bra pusselbit. Vad jag är lite betänksam till är lånen från svärmor, eller f. d. svärmor, kan det varit så att det finns/funnits ett manipulativt drag hos Lottas mamma? Att hon lånat ut efter förhållandet brutits, delvis för att modern tycker något om uppbrottet?

Om domarna kommit under de senaste fem åren, så är det ju i och för sig efter de brutit upp, och lite typisk sådan brottslighet som indikerar det går lite nerför..

Kan vara så enkelt att, Lottas mamma är väldigt snäll och vill hjälpa andra människor. Så när P*r ber om ett lån, så lånar hon ut.

P*r kanske har för vana att köra på fyllan, bara det att han inte åkt dit tidigare.
Citera
2016-11-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanisJ
Kan vara så enkelt att, Lottas mamma är väldigt snäll och vill hjälpa andra människor. Så när P*r ber om ett lån, så lånar hon ut.

P*r kanske har för vana att köra på fyllan, bara det att han inte åkt dit tidigare.

Och inte för att han ska "passa" Lotta? Kanske inte uttalat eller direkt medvetet? Men om det är så att Lotta sågs som skör? (jag var inne på det om hennes lögner att hon kanske kände sig kontrollerad). Men visst kan det väl vara så att de hade väldigt god kontakt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-17 kl. 19:11.
Citera
2016-11-17, 19:31
Medlem
Tråden har spårat ur för länge sedan men jag fann det viktigt att öka förståelsen för Lottas beteende som utifrån kan verka oförståeligt. Lotta var nog förälskad i Martin och hennes försök att bryta sig loss lyckades Martin avvärja. Han stalkade henne vid sista uppbrottet genom att till slut få henne att bry sig om honom genom att spela sjukdomskortet. Jag har sett de senaste bilderna på Martin på hans Facebook där han kallar sig Marre. Bilderna som han publicerar är "gulliga" med katter och barn, ungefär som om han vill säga jag är en stor kramig björn som älskar de som är mindre än mig själv. Så trist då att han aldrig förstått att man inte misshandlar kvinnor som är fysiskt svagare...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-17 kl. 19:46.
Citera
2016-11-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tråden har spårat ut för länge sedan men jag fann det viktigt att öka förståelsen för Lottas beteende som utifrån kan verka oförståeligt. Lotta var nog förälskad i Martin och hennes försök att bryta sig loss lyckades Martin avvärja. Han stalkade henne vid sista uppbrottet genom att till slut få henne att bry sig om honom genom att spela sjukdomskortet. Jag har sett de senaste bilderna på Martin på hans Facebook där han kallar sig Marre. Bilderna som han publicerar är "gulliga" med katter och barn, ungefär som om han vill säga jag är en stor kramig björn som älskar de som är mindre än mig själv. Så trist då att han aldrig förstått att man inte misshandlar kvinnor som är fysiskt svagare...

Ja det är svårt att få grepp om dem. Någonstans förstod nog Martin att man inte misshandlar mindre när han inför villkorlig frigivning begärde att få gå någon behandling för sin bristande impulskontroll och agressioner. Eller om det var rent taktiskt egoistiskt, att han tänker att det hjälper honom att ha större chans att hålla sig från att åka i finkan?

Bilderna han postar kan vara image eller att det på något sätt är en trivselfaktor, att det är en måbra trigger på något sätt, utifrån att det tilltalar någon estetisk preferens... gulliga djur och barn är tiltalande eller associeras till trivsel? Martins uppväxt har varit stökig sedan barndomen vad jag förstår, vissa som var på behandlingshem samtidigt som mig (det var verkligen all sirts blandning) hade också mycket stökig barndom at de kom från rätt trasiga hem, och de var ofta väldigt måna om barn. Inte från någon peddoinställning, utan att de är uppmärksamma, väldigt engagerade och lekte med ungar som var på besök ibland?
Citera
2016-11-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ja det är svårt att få grepp om dem. Någonstans förstod nog Martin att man inte misshandlar mindre när han inför villkorlig frigivning begärde att få gå någon behandling för sin bristande impulskontroll och agressioner. Eller om det var rent taktiskt egoistiskt, att han tänker att det hjälper honom att ha större chans att hålla sig från att åka i finkan?

Bilderna han postar kan vara image eller att det på något sätt är en trivselfaktor, att det är en måbra trigger på något sätt, utifrån att det tilltalar någon estetisk preferens... gulliga djur och barn är tiltalande eller associeras till trivsel? Martins uppväxt har varit stökig sedan barndomen vad jag förstår, vissa som var på behandlingshem samtidigt som mig (det var verkligen all sirts blandning) hade också mycket stökig barndom at de kom från rätt trasiga hem, och de var ofta väldigt måna om barn. Inte från någon peddoinställning, utan att de är uppmärksamma, väldigt engagerade och lekte med ungar som var på besök ibland?
Kan mycket väl vara så att de bryr sig om småbarn och djur för att man ser sig själv som liten när man var drabbad. Att sedan inte kunna applicera den omsorgen på äldre barn eller vuxna individer är för mig inte ett friskt beteende. Då är man väldigt narcissistisk i min mening. I just det här fallet en psykopat som inte borde finnas ibland oss andra mer. Små barn och djur brukar ju inte ifrågasätta vad man gör så motståndet är 0.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-17 kl. 20:10.
Citera
2016-11-17, 20:09
Medlem
Citat:
Och inte för att han ska "passa" Lotta? Kanske inte uttalat eller direkt medvetet? Men om det är så att Lotta sågs som skör? (jag var inne på det om hennes lögner att hon kanske kände sig kontrollerad). Men visst kan det väl vara så att de hade väldigt god kontakt.

Okey, du tänkte så. Det har ju varit mycket hackade på att hon ljög hela tiden etc. När jag läser Fup så påpekar Lottas mamma samt även väninnan Ci**i, att Lottas beteende förändrats.
Med tanke på det hon varit med om på en väldigt kort tid. Misshandlad ett flertal gånger, alla hot riktad mot henne och de i hennes närhet. Jag tror att det skapade ljugandet, att inte dra in/oroa annhöriga och vänner.
Citera
2016-11-17, 20:35
Medlem
Citat:
Okey, du tänkte så. Det har ju varit mycket hackade på att hon ljög hela tiden etc. När jag läser Fup så påpekar Lottas mamma samt även väninnan Ci**i, att Lottas beteende förändrats.
Med tanke på det hon varit med om på en väldigt kort tid. Misshandlad ett flertal gånger, alla hot riktad mot henne och de i hennes närhet. Jag tror att det skapade ljugandet, att inte dra in/oroa annhöriga och vänner.

Jo det kan vara så men lika gärna att man ser henne som skör och liksom infantiliserar henne och att hon uppfattar detta och ljuger för att dra sig undan. Även om vissa saker hon gjorde och sa cerkar obegripligt så tror jag ju inte hon var mindre än normalbegåvad avseende intellektuell uppfattningsförmåga. Som vuxen behöver hon ju inte redogöra för anhöriga vem hon träffar, oavsett om hon är mån om att inte oroa dem eller inte. Hon kanske tyckte det var kränkande?

Likaså Martin, skulle han ha kunnat motivera sig till att skippa steroider/dooing, droger och kraftig/frekvent fylla och kanske fått någon behandling för aggressivitet impulskontroll så tror jag det skulle kunna vart avsevärda chanser att han skulle kunna undvika att ställa till något dylikt.

Tragiskt är det.
Citera
2016-11-17, 20:56
Medlem
Citat:
Jo det kan vara så men lika gärna att man ser henne som skör och liksom infantiliserar henne och att hon uppfattar detta och ljuger för att dra sig undan. Även om vissa saker hon gjorde och sa cerkar obegripligt så tror jag ju inte hon var mindre än normalbegåvad avseende intellektuell uppfattningsförmåga. Som vuxen behöver hon ju inte redogöra för anhöriga vem hon träffar, oavsett om hon är mån om att inte oroa dem eller inte. Hon kanske tyckte det var kränkande?

Likaså Martin, skulle han ha kunnat motivera sig till att skippa steroider/dooing, droger och kraftig/frekvent fylla och kanske fått någon behandling för aggressivitet impulskontroll så tror jag det skulle kunna vart ää chanser att han skulle kunna undvika att ställa till något dylikt.

Tragiskt är det.

Martin skulle inte ha varit på fri fot över huvud taget. Det är min bestämda uppfattning. Han utgjorde potentiell livsfara för alla som kom i hans väg.
Citera
2016-11-17, 21:11
Medlem
Citat:

Fast det var ju precis det hon gjorde: drog in sina anhöriga och lät dem förstå att hon behövde fly en våldsam stalkare som hotade att mörda henne.

Hade inte Lotta ringt sin syster Camilla mitt i middagen, så hade Camilla och hennes barn/sambo inte haft en aning om Martins hot och därmed skulle de inte ha oroat sig.

Lotta även oroade sina väninnor genom att skicka bilder om sig själv till dem. Med instruktioner om att "ifall det händer mig något".

Hon gjorde alltså precis tvärtom än vad vissa här säger. Hon skulle lika gärna ha kunnat hålla käften om hon nu inte ville dra in sina anhöriga, sitt ex och sina väninnor.
Citera
2016-11-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Martin skulle inte ha varit på fri fot över huvud taget. Det är min bestämda uppfattning. Han utgjorde potentiell livsfara för alla som kom i hans väg.

Kanske.. Men har ju inte blivit bedömd som så störd att rättspsyk är motiverat. Inte i tidigare dom och inte nu. Han anses ju vara tillräknelig och att där anser man att han har någon kapacitet till möjlig kontroll. Men utöver att det är något emotionellt vajsing så är det bokstavskombination. Jag känner till personer som haft liknande symptom, totalt oberäknelig och tänder till på alla cylindrar, särskilt vid perioder av blandmissbruk där man har hittat rätt i diagnos och då med rätt medicinering fått dem helt lugn och utan problem. Resursslöseri vore det väl att ha dem inlåsta då. Trycka i sig steroider, snorta kokain och festa hårt underlättar ju inte precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in