2016-11-17, 00:32
Medlem
Det är nu klarare än någonsin “varför” man I media – I paritet med “Gömda” - går ut med en story som inte stämmer med FUP:n.

Syftet är inte att klargöra vad som hände och varför utan syftet är att ändra på lagstiftningen.

Socialtjänsten ska få starkare roll – enligt dessa manifestationer – I utreningsförfarandet.

Som motivation anger man att polisen inte har lyssnat på Lottas anhöriga. Inte sant.

Lotta fick inte ta med sig sin hund till det skyddade boendet som erbjöds. Sant.

Lotta lämades ensam I flera dygn. Inte sant.

Utöver ovanstående påstås det att Lotta försökte lämna Martin. Det VET ingen om det verkligen var sant eller ej. Hon sa en sak till sina närmaste - och en helt annan sak till Martin. Hennes agerande talar om att hon inte var seriöst intresserad av att lämna.

Detta är ungefär som en viss skribent här påstår sig VETA att Lotta sökte trygghet och familj i Martin. Det kan hen ju TRO - men inte VETA. Hon kanske inte alls var intresserad av varken familj eller trygghet..
Citera
2016-11-17, 00:53
Medlem
Eftersom man inte har presenterat fakta – utan lögner – anser jag att utredningen saknar möjlighet att komma fram till något vettigt.

Om man ska utreda varför polisen inte lyssnade på Lotta – då kommer polisen naturligtvis bara presentera fakta dvs. att man gjorde det och då kommer inte utredningen vidare på den punkten.

Sen kommer man att utreda varför Lotta lämnades helt ensam – och då kommer man upptäcka att så inte var fallet. Och då kommer inte utredningen vidare på den punkten.

Enda punkten man kan göra något åt är att tillåta husdjur på skyddade boenden. Men då kommer man inte kunna ta emot de kvinnor (med barn) som eventuellt är allergiska på dessa hem.

Om man däremot hade seriöst velat utreda “varför” Lotta inte ville lämna Martin trots all misshandel och hot, då hade man kanske kommit närmare en lösning som skulle ha hållit även för liknande fall I framtiden.

Men I den utrednignen kan inte socialtjänsten får en starkare ställning. De är inga experter på människors beteende.

Så det kanske är där skon klämmer?
Citera
2016-11-17, 00:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eftersom man inte har presenterat fakta – utan lögner – anser jag att utredningen saknar möjlighet att komma fram till något vettigt.

Om man ska utreda varför polisen inte lyssnade på Lotta – då kommer polisen naturligtvis bara presentera fakta dvs. att man gjorde det och då kommer inte utredningen vidare på den punkten.

Sen kommer man att utreda varför Lotta lämnades helt ensam – och då kommer man upptäcka att så inte var fallet. Och då kommer inte utredningen vidare på den punkten.

Enda punkten man kan göra något åt är att tillåta husdjur på skyddade boenden. Men då kommer man inte kunna ta emot de kvinnor (med barn) som eventuellt är allergiska på dessa hem.

Om man däremot hade seriöst velat utreda “varför” Lotta inte ville lämna Martin trots all misshandel och hot, då hade man kanske kommit närmare en lösning som skulle ha hållit även för liknande fall I framtiden.

Men I den utrednignen kan inte socialtjänsten får en starkare ställning. De är inga experter på människors beteende.

Så det kanske är där skon klämmer?

Jag fruktar att du är alldeles för nära sanningen.,,,
Citera
2016-11-17, 00:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Martin Jonsson, 33, överklagar: ”Straffet är för strängt”
Vill halvera skadestånd till offrets anhöriga Även Lotta Rudholms anhöriga överklagar

Citat:
Misshandlade Lotta
Tingsrätten ansåg i sin dom att Jonsson skulle dömas för mord och till livstids fängelse då han utsatt en närstående för upprepat allvarligt våld och detta har skett i hennes hem.
I sin överklagan till Svea hovrätt skriver Jonsson att "påföljden är alltför sträng med hänsyn till gärningen”.

Lycka till det lär inte ske någon förändring när det gäller straffpåföljden för Martin. Han kan banka huvudet i väggen i några år till. Hahahahha... påföljden för sträng?
Inte med det registret utan lowlifescum som Martin ska inte vara ute det är uppenbart.

Citat:
Ökar insatserna mot våld mot kvinnor
Regeringen är klar med en strategi mot mäns våld mot kvinnor.
Enligt jämställdhetsminister Åsa Regnér (S) sticker två frågor ut. Den ena är mäns våld mot kvinnor.
– Det har gjorts för lite för att förebygga det här våldet, säger hon.
http://www.dn.se/nyheter/politik/okar-insatserna-mot-vald-mot-kvinnor/

Nåja, se till så dom får det skydd dom har rätt till så det inte slutar som med Lotta Rudholm.
Jävla prat varenda år om hur mycket dom ska förhindra och göra en massa, men det fallerar ju fullständigt.
Åklagarmyndigheten har en hel del att önska i den här typen av ärende.
Citera
2016-11-17, 01:56
Avslutad
My wish...

Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Bara för att Lotta gjorde ett felaktigt val så förtjänade hon väl inte att bli ihjälslagen?
Hon försökte ju söka hjälp men tog troligen beslutet att den hjälp hon kunde få inte var den hon behövde.
Sluta att skuldbelägga Lotta och fundera över varför en så uppenbart sjuk person som M har fått gå fri.

Lotta var ett tillgängligt kvinnligt offer för dem s. k "män" och som behöver kvinnor som Lotta kring sig.
Jag kommer att återkomma kring detta.
(och för att lugna pöbeln så handlar detta om något mänskligt, något medmänskligt... I hope ).
Senast redigerad av hee4r 2016-11-17 kl. 02:01.
Citera
2016-11-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag fruktar att du är alldeles för nära sanningen.,,,

Huvudsyftet med “lex Lotta” tycks inte vara att hitta de riktiga bakomliggande orsakerna kring sådana här fall, utan att visa att man har “gjort något”. Möjligtvis därför att man vill boosta upp sitt varumärke (Socionomer utan gränser) och göra (politisk?)karriär.

Att delta I manifestationer och utreda låtsasproblem kan omöjligen lösa problemet.

Att riksåklagaren granskar ifall ärendet har hanterats korrekt anser jag vara ett sundhetstecken. Om man däremot säger att “varningsklockorna BORDE ha ringt” då undrar jag vad man menar med det. Klockorna tycks ha ringt överallt förutom just hos offret – Lotta.

Att Maja Lundgren från Roks – män är djur – och Maria Hallenius Henrysson, Socionomer utan gränser, går hand I hand I ett fackeltåg hjälper lottas föga. Men det är ju inte det som är det viktiga...

Här är förresten en lista vilka saker Maria brinner för:
Djurskydd
Barn och ungdom
Medborgerliga rättigheter och social reform
Ekonomisk trygghet
Utbildning
Hälsa
Mänskliga rättigheter
Katastrofhjälp och humanitärt stöd
Politik
Fattigdom
Samhällsservice

De enda som fattades I listan var:
fint väder
fred på jorden
Citera
2016-11-17, 02:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
En poäng i det där. Det är socialen som regelmässigt uppmärksamar dessa fall och kommer med förslag. Och de ser väl ofta fallen i slutändan, när det gått så långt att de behöver skyddat boende etc..

Men i första vändan när kvinnan kanske börjar uppleva förhållandet som destruktivt, men kanske inte att det lett till misshandel så är det väl inte socialen som är relevant hjälp? De har väl inte kompetens och resurser att bena ut vuxna människors känslomässiga trassel med relationer till andra, det är väl rimligtvis psykolog, kurator eller något?
Om det inte gäller bostadssociala aspekter att kvinnan måste hitta bostad så undrar jag om det ens är kommunens uppgift alls överhuvudtaget?

Kommunens legala kompetensfrågor har väl med barn och familjeomsorg av rent praktisk karaktär gällande vårdnad, faderskapsutredningar etc.som har rättslig betydelse i olika sammanhang (eller utifrån skyddslagstiftning för exempelvis barn).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-17 kl. 02:45.
Citera
2016-11-17, 03:49
Avslutad
BO von, o. s. v.

Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tack för dina delningar. Madeleine Leijonhufvuds inlägg i debatten om våld mot kvinnor, och i det här fallet Lottas öde, blev jag väldigt glad över att få tagit del av. Jag tror inte på dödsstraff eftersom ingen annan får ta någon annans liv, inte heller staten. Däremot så har Madeleine Leijonhufvud en viktig poäng i klippet. Hur kan det komma sig att Martin inte anses lida av en allvarlig psykisk störning. Om man har gjort det han gjort även innan han mördade Lotta är bland oss "vanliga" ett tydligt tecken på att denna människa är allvarligt sjuk. Nu kommer han förhoppningsvis sitta i fängelse i princip resten av sitt liv men Lotta fick betala med sitt liv innan samhället ansåg att han är för farlig för att vara ute i samhället.

Männen har definitivt det muskulära övertaget om kvinnan medan kvinnan förlorar på sitt s. k. övertag om mannen.
Att mannen som man överlägsen kvinnan ställer desto större krav på kvinnan. Detta rättvist eller ej, men som erkänt underordnad så behöver man rätta sig efter detta.
Är man som kvinna obekväm med detta så förstår inte jag som kvinna varför man som kvinna inte vill avrätta en man som denne?
Varför som kvinna låta sig dödas av en osund man framför som kvinna här bliva dödad av en man?
Att leka som kvinna här fin och finare än så och då ffa fin i kanten som t. ex du då gynnar ffa ingen människa alls.

Jag är ingen kliniker, jag är en kännande och inkännande och därmed också medkännande människa.
Varpå och varför jag här kan fördöma och samtidigt förstå dessa båda.
Både Martin och Lotta här är av den generationen att här kommer JAG först och den som inte viker för mig får vika undan. Varpå på då här mannen Martin anabolamuskelberget detta dessutom fick sista ordet.
Feminister och Beteendevetare, o. d, men varför har ni behov av att styra, detta hålla Er med underlydande/ lättstyrande?

T. o. m här hon Malou von Sivers här var påläst, men jag undrar jag fortfarande vem/ vilka som borde här bära på Hundhufvud?
BO von o. s. v.
Som BO så är man oben von,vman blifver då en här von oben.
Senast redigerad av hee4r 2016-11-17 kl. 04:18.
Citera
2016-11-17, 04:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perox
Lotta var en slampa som manipulerade alla i hennes närhet även hennes släkt
Finns inget försvar för detta så ni som tror ni vet sanningen logga ut ifrån detta forum då vi som vet sanningen slipper ert spekulerande och tid på att läsa idioters inlägg undviks.
Jag vet sanningen om lotta och Martin så lägg av att förkovra er i detta skriv om ert eget värdelösa liv istället.
Mvh Lottas Ex Per.

Lotta som redan skadat gods var tydligen mäkta åtråvärd(!) bland detta en massa karlar så kallade "män":
Om Martin vet alla redan, men "mannen" gällande han Per här har enligt Solna tingsrätt fem domar på sig inom nu fem år tillbaks och tillbaka(2012- 2015):
Fyra domar för "Grovt rattfylleri", en dom för "Urkundsförfalskning" en dom för "Trafikförseelse".
Egen företagare och som står som sådan skriven c/ o på Rudholm och enligt FUP lånat pengar av sin svärmor, lånat då pengar av samma den mor vars dotter han efter hon blivit brutalt ihjälslagen pissar på och vars hela släkt/ familj han nu talar för med 2/ 5 inlägg redan postade i en tråd om Hells Angels.

Lotta kan säkerligen ha varit en slampa, men jag undrar var alla MÄN, dessa och detta värda ordet/ namnet, var och fanns runt henne och ffa undrar jag här varför?
Man t. ex lånar friskt här pengar av en åldrig och detta dessutom före detta svärmor och man lånar här friskt också av sitt tilltänkta ihjälslagna offer och då detta från båda undermåliga kvinnor som självutnämnda och här så kallade "män"?
Var kanske inte detta BO här tillräckligt kåt glad och tacksam?

Lotta sökte planlöst, och vilset, efter en man värd ordet/ namnet och därför slogs hon också detta till slut ihjäl. Av då en man, en "s. k".
Här är Martin Jonssons presentationsbild på Facebook:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs
Varför hade inte Martin här en presentationsbild på Niklas:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10138517/368/normal/72517f740e067/ETT+OFFER+F%C3%96R+OPROVOCERAT+V%C3%85LD
För detta hade ju varit mest fair från han Martins sida när han raggade runt på detta Facebook.
Ty han var ju ändå redan dömd om än Lotta här var dum nog att inte döma på förhand?

Hade Lotta som kvinna haft en man i han Per så hade Lottas liv inte slutat på detta viset.
Jag tycker att det är beklagligt att främst männen här, Lottas pappa o. s. v, inte kan leva upp till sitt goda rykte.
Detta skadar ffa tjejer och kvinnor här att männen inte gör.
Jag skyller fortfarande på Samhället och vilka individer Samhället skapar.

Jag önskar att alla kunde draga sitt strå till stacken vad gäller att bygga upp ett stabilt samhälle?
"Lex Lotta" kan man INTE skapa utifrån en av Samhället klassad Psykopat.
Man kan inte som s. k. "humant samhälle" lägga skulden och ansvaret på kvinnor, som då hon "Lotta" här, när det gäller och när det kommer till just någon av Samhället en "klassad Psykopat".
Niklas fanns och spärrvakten finns, glöm aldrig och dessa inte heller.
Senast redigerad av hee4r 2016-11-17 kl. 05:24.
Citera
2016-11-17, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lycka till det lär inte ske någon förändring när det gäller straffpåföljden för Martin. Han kan banka huvudet i väggen i några år till. Hahahahha... påföljden för sträng?
Inte med det registret utan lowlifescum som Martin ska inte vara ute det är uppenbart.

http://www.dn.se/nyheter/politik/okar-insatserna-mot-vald-mot-kvinnor/

Nåja, se till så dom får det skydd dom har rätt till så det inte slutar som med Lotta Rudholm.
Jävla prat varenda år om hur mycket dom ska förhindra och göra en massa, men det fallerar ju fullständigt.
Åklagarmyndigheten har en hel del att önska i den här typen av ärende.

Bra början - då har regeringen markerat att mäns våld mot kvinnor är inte ok

Att informera i skolor till barn och vuxna som utbildar sig är nödvändigt

Nästa steg måste vara att straffa dessa män
Det räcker inte att bara tala om för dom att det är taskigt att slå sin kvinna - det krävs ordentliga lagar för att dom ska lyssna
Idag i t ex vårdnadstvister sitter dessa män och skrattar åt både systemet och kvinnorna
Citera
2016-11-17, 09:40
Medlem
[quote=hee4r|59048965]Lotta som redan skadat gods var tydligen mäkta åtråvärd(!) bland detta en massa karlar så kallade "män":
Om Martin vet alla redan, men "mannen" gällande han Per här har enligt Solna tingsrätt fem domar på sig inom nu fem år tillbaks och tillbaka(2012- 2015):
Fyra domar för "Grovt rattfylleri", en dom för "Urkundsförfalskning" en dom för "Trafikförseelse".
Egen företagare och som står som sådan skriven c/ o på Rudholm och enligt FUP lånat pengar av sin svärmor, lånat då pengar av samma den mor vars dotter han efter hon blivit brutalt ihjälslagen pissar på och vars hela släkt/ familj han nu talar för med 2/ 5 inlägg redan postade i en tråd om Hells Angels.

Lotta kan säkerligen ha varit en slampa, men jag undrar var alla MÄN, dessa och detta värda ordet/ namnet, var och fanns runt henne och ffa undrar jag här varför?
Man t. ex lånar friskt här pengar av en åldrig och detta dessutom före detta svärmor och man lånar här friskt också av sitt tilltänkta ihjälslagna offer och då detta från båda undermåliga kvinnor som självutnämnda och här så kallade "män"?

Lotta sökte planlöst, och vilset, efter en man värd ordet/ namnet och därför slogs hon också detta till slut ihjäl. Av då en man, en "s. k".
/.../
Hade Lotta som kvinna haft en man i han Per så hade Lottas liv inte slutat på detta viset.
Jag tycker att det är beklagligt att främst männen här, Lottas pappa o. s. v, inte kan leva upp till sitt goda rykte.

QUOTE]

Det var ett skickligt grävjobb du har gjort, Hee4r. Det är första gången på länge ny information tillförs tråden. Bra jobbat. Jag tittade också på kommentarshistoriken hos den användare som presenterat sig som exet P, men du har ju verkligen ansträngt dig och tagit reda på mer. Relationen framstår som alltmer komplicerad. Lottas syster Camillas ord om att Lotta alltid hjälpte människor runt omkring sig kanske kan förstås i ett nytt sammanhang, och en del av kritiken som slungas mot Lotta kanske bottnar i beteenden med en mycket mer komplicerad bakgrund än ett simpelt "hon-var-lögnare"-resonemang.

Tack.
Citera
2016-11-17, 13:40
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Lotta som redan skadat gods var tydligen mäkta åtråvärd(!) bland detta en massa karlar så kallade "män":

Här är Martin Jonssons presentationsbild på Facebook:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs
Varför hade inte Martin här en presentationsbild på Niklas:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10138517/368/normal/72517f740e067/ETT+OFFER+F%C3%96R+OPROVOCERAT+V%C3%85LD
För detta hade ju varit mest fair från han Martins sida när han raggade runt på detta Facebook.
Ty han var ju ändå redan dömd om än Lotta här var dum nog att inte döma på förhand?

Jag önskar att alla kunde draga sitt strå till stacken vad gäller att bygga upp ett stabilt samhälle?
"Lex Lotta" kan man INTE skapa utifrån en av Samhället klassad Psykopat.
Man kan inte som s. k. "humant samhälle" lägga skulden och ansvaret på kvinnor, som då hon "Lotta" här, när det gäller och när det kommer till just någon av Samhället en "klassad Psykopat".
Niklas fanns och spärrvakten finns, glöm aldrig och dessa inte heller.

Fantastiskt. Bra jobbat. Hur ska det nu gå för alla som livnärt sig på Lotta och hennes mor? Hur har hunden det nu?

Sen om valet av man. Vi lever i skilda världar, det kan många inte förstå. Alla kan inte välja män som lever på den framgångsrika halvan, alltså har det lätt för sig, smälter in med mera. Det kommer alltid att finnas en del av befolkningen som behöver mer hjälp än den andra. De har lika mycket rätt till stöd som alla andra. Samhället får inte svika dem. Alla blev på olika sätt svikna och lämnade åt sitt öde, både bo och gm. Det finns många som lever i samhällets ytterkanter och det är enfaldigt att försöka forma människor till något de inte kan vara.

Den som har svåra störningar, orsakade av gener eller livsmiljö, måste samhället skydda, ge vård, uppmärksamma. Så många självmedicinerar med droger, alkohol med mera. Många dör.

Det är viktigt att lyfta på de rätta locken. Inte till populism och enkla lösningar, utan faktiskt se, att söker någon hjälp, kan det finnas mer i potten. Man måste ta sig tid. Det ekonomiska runt en människa har stor betydelse. Det kommer regeringen fram till nu… när fler offer ska räddas.

Jag tror att Lottas, som det verkar, svåra barndom, låg henne i fatet när hon valde en man som inte gav henne det hon kanske aldrig fått. Trygghet. Det är svårt att söka något som man inte känner till.

Hur mycket kan polisen ta reda på om en människa som söker hjälp? Borde frågor om ekonomi komma upp, relationer till omvärlden med mera?

Att Lotta höll P*r på distans har verkligen fått sin förklaring nu, och det var ju inte vad svartmålarna i tråden tror.

P*r är nog mest förbannad på Lotta för att hon med sin död drog av skyddsskynket över allt.

Som det stod i hennes anteckningar:
Avsluta M*rtin.
Avsluta P*r.

Det var sanningen.

Lottas liv och öde är fan det värsta jag sett. Så utnyttjad och efter sin död, spottad på. Men inte av oss som förstår hur jävliga människor kan vara.

VILA I FRID LOTTA.
Senast redigerad av IQ130 2016-11-17 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in