2016-10-13, 00:58
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Panphages låt från uppkommande album har varit ute några dagar, vad tycks?
https://www.youtube.com/watch?v=jZKlhRyIJUw&list=PLNgkJkfB0rQ-mGaeA10KHZrd4ptEDGcsZ&index=10

np: Panphage

Panphage är bäst i Sverige de senaste åren.
Ljudet är råare än Storm.
Låten är bland det bästa jag hört i år.
2016 har varit väldigt underväldigande.
Ser fram emot skivan.

NS : Sorhin - Apokalypsens Ängel
https://www.youtube.com/watch?v=K3W-ZgbIqs0
Citera
2016-10-14, 08:34
Medlem
Glantons avatar
Med tanke på att Deathspell omega, Antaeus & Panphage har nytt på gång så känns det inte särskilt intressant att offra en massa tid på Arctic thunder. Visst är den bättre än vad boysen lyckats fisa ur sig senaste tio åren. Men det finns fortfarande oceaner av band som låter bättre i mina öron.
Landrensningen med Panphage var mycket riktigt svinbra. Gäller dock att inte lyssna sönder den innan fullängdaren ramlar in om några veckor. Det kan solka ner helhetskänslan.

Lyssnat en hel del på Candelabrum - Necrotelepathy senaste tiden. Bättre än Black Cilice i mitt tycke. Gillas skarpt!
Citera
2016-10-14, 19:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Med tanke på att Deathspell omega, Antaeus & Panphage har nytt på gång så känns det inte särskilt intressant att offra en massa tid på Arctic thunder. Visst är den bättre än vad boysen lyckats fisa ur sig senaste tio åren. Men det finns fortfarande oceaner av band som låter bättre i mina öron.
Landrensningen med Panphage var mycket riktigt svinbra. Gäller dock att inte lyssna sönder den innan fullängdaren ramlar in om några veckor. Det kan solka ner helhetskänslan.

Lyssnat en hel del på Candelabrum - Necrotelepathy senaste tiden. Bättre än Black Cilice i mitt tycke. Gillas skarpt!

Darkthrone är alltid bra, men det stannar oftast där också.. dom är BRA. Min värld har då aldrig stannat för att dom släpper nytt, för det är ändå deras 90tals trilogi som är mest värd i slutändan..och den grejen har dom ju lämnat för längesedan.

Antaeus är jag skarpt taggad på att höra! Det var otroligt glädjande att höra att dom äntligen öppnat käften igen.

Nu..är det dock neandertalar-blääk av bästa sort här:

Archgoat- Apocalyptic Triumphator.

Gnäller man på det här är man ju varken klok öht eller ens det minsta lilla trve.
Citera
2016-10-14, 22:10
Medlem
von_Ss avatar
Jag har lyssnat på tre nya släpp ett par veckor nu och kan konstatera att alla tre ryckt upp sig. Nu är bara en av dessa tre black metal men börja grina då.

Darkthrone är bästa de gjort på länge, även om de alltid är stabila. Tycker dock personligen att det bästa sättet att lyssna på Darkthrone är att sitta med lite starköl och sträcklyssna 3+ album en kväll. Att bara nöta en platta är inte riktigt optimalt. Gäller även klassikerna.

Alcest
har väl de flesta glömt bort men deras nya är fanimig rätt mysig ändå. För er som inte brytt er kan jag meddela att de har släppt ett par horribla bögplattor innan denna som jag brukar förbjuda folk att lyssna på.

Anaal Nathrakh har efter två plattor som hör hemma i soptunnan hittat en bra avvägning i sin "technogrind". De har nu återigen skapat en intressant skiva som sticker ut efter att ha gått på tomgång ett antal år.

Och nu ska jag fortsätta spränga trumhinnorna med Salvation av Funeral Mist för den är, som Mordum säger, jävligt fin. Arioch är helt besatt bra. Jag gillar även Maranatha.
Citera
2016-10-15, 13:32
Medlem
trewqs avatar
För den som gillar old school döds a la Entombed rekommenderar jag en genomlyssning av Gatecreepers debutskiva https://www.youtube.com/watch?v=-UKFpTOY7BU#t=1735
Citera
2016-10-15, 20:01
Medlem
von_Ss avatar
2016 är det bästa musikåret sedan jag vet tamigfan inte när. Gamla goda pålitliga band som släpper bra skit, nya förmågor som släpper riktigt bra skit. Till den första kategorin kan vi nu lägga Nyköpings stolthet Bekëth Nexëhmü . De har bara släppt två alster i år vilket innebär att de ligger duktigt på latsidan jämfört med rekordåret 2014 (tre fullängdare, en EP, en samlingsskiva) men både De Glömdas Ursjälar och De Dunklas Återkomst vittnar om att det här faktiskt är ett band man bör bry sig i.
Citera
2016-10-15, 20:50
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
2016 är det bästa musikåret sedan jag vet tamigfan inte när. Gamla goda pålitliga band som släpper bra skit, nya förmågor som släpper riktigt bra skit. Till den första kategorin kan vi nu lägga Nyköpings stolthet Bekëth Nexëhmü . De har bara släppt två alster i år vilket innebär att de ligger duktigt på latsidan jämfört med rekordåret 2014 (tre fullängdare, en EP, en samlingsskiva) men både De Glömdas Ursjälar och De Dunklas Återkomst vittnar om att det här faktiskt är ett band man bör bry sig i.

Jävlar, hade helt missat att Bekëth släppt nytt. Fascinerande....
Såg att det ligger på Mysticism-bandcampen.
Man borde sluta jobba och/eller sluta sova för att kunna insupa all bra musik.
Senast redigerad av Glanton 2016-10-15 kl. 20:57.
Citera
2016-10-26, 16:01
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Bra nyheter att Bekëth Nexëhmü släpper nytt.
Läste nånstans att materialet är 95% improviserat.
Imponerande att de får till såna bra låtar genom improvisation.

Lyckades få tag på Rust's Raw Shredding Death på vinyl.
Dom har inte ändrat sig, utan fortsätter leverera rå black/thrash.

NS : Rust - Raw Shredding Death
https://www.youtube.com/watch?v=luXt2maFNuw (öppningsspåret)
Citera
2016-10-28, 19:17
Medlem
Glantons avatar
The Ruins of beverast - The clockhand's groaning circles

Ett fundament
Citera
2016-10-28, 21:56
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
The Ruins of beverast - The clockhand's groaning circles

Ett fundament

Herregud ja.

Jag kör på med Anaal Nathrakhs nya som jag tycker är nästintill briljant. Börjar känna mig som en gammal stofil när man fortfarande lyssnar på band som man följt i 15 år. Som en gammal farbror på en AC/DC-spelning, ett band som jag för övrigt hatar.

NP: Anaal Nathrakh - ...So we can die happy

Ingen kan påstå att det inte är fart och fläkt i den här jäveln iaf.
Citera
2016-10-28, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Herregud ja.

Jag kör på med Anaal Nathrakhs nya som jag tycker är nästintill briljant. Börjar känna mig som en gammal stofil när man fortfarande lyssnar på band som man följt i 15 år. Som en gammal farbror på en AC/DC-spelning, ett band som jag för övrigt hatar.

NP: Anaal Nathrakh - ...So we can die happy

Ingen kan påstå att det inte är fart och fläkt i den här jäveln iaf.

Ja dra åt helvete vad den plattan är bra, helt skruvad.. Inne på andra lyssningen nu. Kan vara det bästa de spytt ur sig till dags dato. Kul med något som skiljer sig ur mängden på ett positivt sätt.
Citera
2016-10-31, 22:21
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Vad tycker herrskapet om The Great Old Ones?

Jag tycker båda deras skivor är riktigt jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in