Citat:
Det korta svaret? CIA.
Läs förslagsvis den här boken och förklara gärna efter det varför du fortfarande "inte är mycket för konspirationsteorier:"
JFK and the Unspeakable: Why He Died and Why It Matters
https://www.amazon.com/JFK-Unspeakable-Why-Died-Matters/dp/1439193886
Läs förslagsvis den här boken och förklara gärna efter det varför du fortfarande "inte är mycket för konspirationsteorier:"
JFK and the Unspeakable: Why He Died and Why It Matters
https://www.amazon.com/JFK-Unspeakable-Why-Died-Matters/dp/1439193886
Nja att jag inte är mycket för konspirationsteorier innebär inte att jag tror att de aldrig förekommer. För det gör de självklart (Michael Moore brukar tydligen säga att ”Jag tror på konspirationsteorier… men bara om de är sanna.” jag säger detsamma
. Med det sagt så finns det två ytterlighetstyper av människor som är varandras motsatser, det är dels de som tror att i stort sett allt elände som händer är resultatet av konspirationer, den andra typen är de som tror att sånt aldrig förekommer. Båda dessa människotyper har svårt att se förutsättningslöst på det som sker eftersom de redan har sin uppfattning klar. Påstår inte på något sätt att du tillhör någon av dessa ytterligheter utan konstaterar bara att de finns.Nåväl för att återgå till fallet ifråga så tycker även jag att det är väldigt mycket som inte riktigt stämmer i den officiella versionen av vad som hände. Den utpekade mördaren mördades själv innan han själv knappt fick tillfälle att öppna munnen. Secret Service insisterade på att ta med den döde presidentens kropp i flygplanet till Washington trots att lagen föreskrev att obduktionen i ett sånt här fall skulle ske på plats, i detta fall då i Dallas. Sedan då självklart det jag själv har någorlunda erfarenhet av, kulskytte mot rörligt mål. Där ser jag stora svårigheter för skytten ifråga. Däremot borde en erfaren skytt kunna klara det mot stillastående mål eftersom det är skillnad som dag och natt att skjuta mot stillastående respektive rörligt mål.
Allt sammantaget så tycker jag nog att det finns starka skäl att tvivla på den officiella versionen med LHO som ensam mördare.