2016-11-17, 14:22
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi vet också att vita människor lämnar sofflocket när en kille som Trump ställer upp i valet.

Källa? Jag hittar inte det när jag googlar på white voter turnout 2016.
2016-11-17, 14:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Kan ha blandat korten mellan AP/FB. Knepigt att hitta specifikt tyvärr, den här tråden är gigantisk. Oavsett tar jag folks spådomar med en stor näve salt, det är trenden som är intressant som sagt.

Precis som man får ta dig med en stor nypa salt, för du kommer ju med påståenden som inte stämmer. Som du såg någon sida tillbaka så var i stort sett alla FB-debattörer ("sk "SD-troll" enligt näthatare) mycket närmare valresultatet än de flesta OI och nästan ingen tippade över resultatet.
2016-11-17, 15:15
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Det fanns någon länk också med en lista på förutsägelser ihopsamlade av Pung, men jag lyckas inte hitta denna nu.

https://www.flashback.org/sp50350647
2016-11-17, 17:33
Medlem
catforwardpowers avatar
Har nyss svarat på en webbenkät från Novus. Fruktansvärt irriterande frågor rakt igenom men det är viktigt att bidra så mycket som möjligt för SD:s framfart i opinionen så det vara bara att göra den
2016-11-17, 17:35
Medlem
MonaSvisas avatar
Många inlägg i denna tråd som inte handlar om:
SVERIGEDEMOKRATERNA I OPINIONSUNDERSÖKNINGAR men ni kan väl försöka hålla er till ämnet va?

Ja det var ju väldigt glädjande siffror vi fick oss till livs från Yougov SD som Sveriges största parti igen.

Tror det kan finnas en viss Trumpeffekt i detta, att folk vågar visa att de också tror på oss Sverigedemokrater. Tror även att vi framöver kommer att få se en positiv ökning av våra siffror

Tror också att tiden kommer ikapp alla misstag som 7-klövern gjort när undersökning på undersökning kommer ifatt verkligheten. Menar exempelvis Riksrevisionens konstaterande att Dan Eliasson stoppade och förhalade gränskontrollerna som den asylaktivist han är...sådant här kryper fram nu.

Likaså kommer de närmaste årens massiva invandring till Sverige att slå igenom mer och mer i siffrorna för vårt parti
Sedan har vi kommande val i såväl Tyskland som Frankrike att se fram emot...då kommer vi återigen att få se chockade SVT-reportrar med gråt och tandagnisslan i TV

Det ser bra ut inför valet 2018 mina vänner. Vi får hoppas att både Löfven och Batra står och skriker sitt rasistfachist-skit i TV ännu mera så kommer siffrorna för vårt parti att gå upp ännu mera
Vi jobbar alla på och ser till att bära fram vårt parti till nya höjder Ha det bra nu!
2016-11-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Har nyss svarat på en webbenkät från Novus. Fruktansvärt irriterande frågor rakt igenom men det är viktigt att bidra så mycket som möjligt för SD:s framfart i opinionen så det vara bara att göra den

Då har vi fått en flygande start där, för jag fick samtal från dessa i förra veckan
2016-11-17, 17:49
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
https://www.flashback.org/sp50350647

Det bevisar bara att jag är före min tid.
En del skulle säga i otakt men jag ser det som att ligga före opinionen.

Intressant är att om man ser SD opinionen som en form av informationsspridning så passar siffrorna väldigt väl in i denna modell:
http://www.marknadsförd.se/teorier-och-modeller/vad-ar-diffusion-av-innovation/

Valresultatet 2014 uppnådde man med opinionsbildare och nu ansluter de tidiga följarna.
2016-11-17, 18:54
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Många inlägg i denna tråd som inte handlar om:
SVERIGEDEMOKRATERNA I OPINIONSUNDERSÖKNINGAR men ni kan väl försöka hålla er till ämnet va?

Ja det var ju väldigt glädjande siffror vi fick oss till livs från Yougov SD som Sveriges största parti igen.

Tror det kan finnas en viss Trumpeffekt i detta, att folk vågar visa att de också tror på oss Sverigedemokrater. Tror även att vi framöver kommer att få se en positiv ökning av våra siffror

Tror också att tiden kommer ikapp alla misstag som 7-klövern gjort när undersökning på undersökning kommer ifatt verkligheten. Menar exempelvis Riksrevisionens konstaterande att Dan Eliasson stoppade och förhalade gränskontrollerna som den asylaktivist han är...sådant här kryper fram nu.

Likaså kommer de närmaste årens massiva invandring till Sverige att slå igenom mer och mer i siffrorna för vårt parti
Sedan har vi kommande val i såväl Tyskland som Frankrike att se fram emot...då kommer vi återigen att få se chockade SVT-reportrar med gråt och tandagnisslan i TV

Det ser bra ut inför valet 2018 mina vänner. Vi får hoppas att både Löfven och Batra står och skriker sitt rasistfachist-skit i TV ännu mera så kommer siffrorna för vårt parti att gå upp ännu mera
Vi jobbar alla på och ser till att bära fram vårt parti till nya höjder Ha det bra nu!
Vi kan också lägga till omvalet i Österrike 4 december. Partier som SD går framåt i typ alla Europeiska länder verkar det som.
2016-11-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vi kan också lägga till omvalet i Österrike 4 december. Partier som SD går framåt i typ alla Europeiska länder verkar det som.
En seger i Österrike skulle ju innebära en enorm signalpolitisk framgång. Hmm man kanske skulle betta på det. Någon som vet om det går? Trist bara om SD får allt gratis utan att behöva göra något av betydelse och kraft själva. De får komma igång snart, jag vill bli positivt överraskad..
2016-11-17, 19:12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Redan gjort av ett par flitiga personer. Men det var du som kom med påståendet och du som egentligen borde gjort gorillajobbet.

Det fanns någon länk också med en lista på förutsägelser ihopsamlade av Pung, men jag lyckas inte hitta denna nu.

Som jag skrev kan jag ha blandat korten, sådant kan hända utan att uppsåtet är ondskefullt eller är en i mängden uttalanden som aspirerar på någon form av unket världsherravälde. Det initiala inlägget handlade främst om att titta på längre sikt och i större grad ignorera enskilda förutsägelser från specifika användare.

Listan du pratar om är denna (den sista formaterade som gick att hitta):

La till medel, överskattningar och underskattningar. Intressant är att överskattningarna slår underskattningarna trots att de till antalet är färre. Förmodligen beror det dock på att det är roligare att överskatta än att underskatta.

CSV (separerat med semicolon):
Senast redigerad av sinewave 2016-11-17 kl. 19:23.
2016-11-17, 19:17
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
... nästan ingen tippade över resultatet.

41/94 överskattade valresultatet.
Senast redigerad av sinewave 2016-11-17 kl. 19:21.
2016-11-17, 19:29
Medlem
MonaSvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo

Absolut, absolut min vän. Vi kan även glädjas åt det Österikiska omvalet som står för dörren. Vilken tur vi har att detta val flyttades till Efter Trumps seger i USA

Sedan ser vi framför oss hur bra det kommer att gå för oss Sverigevänner i det tyska som det franska valen...Vive le france

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in