2016-11-16, 15:24
Medlem
Quarrels avatar
Den som tror plantering inte förekommer bör titta på SVT:s Veckans Brott. Där berättar GW om stenbergapyromanen som högg en tumme av ett mordoffer och planterade hans fingeravtryck.

http://popularhistoria.se/artiklar/unika-avtryck-om-fingeravtryckens-historia-som-identifieringsmetod
Citat:
Den så kallade stenbergapyromanen som härjade i Småland under 1980–talet mördade så småningom två äldre människor och högg av en tumme på ett av sina offer. Tummen använde han för att sätta tydliga fingeravtryck och göra troligt att bränderna anlagts av den äldre mannen.
Citera
2016-11-16, 20:09
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Och inte fan gick det vägen heller. Även planterare åker dit.

Kan du visa statistiken på de som inte åkt dit?
Citera
2016-11-16, 20:10
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som tror plantering inte förekommer bör titta på SVT:s Veckans Brott. Där berättar GW om stenbergapyromanen som högg en tumme av ett mordoffer och planterade hans fingeravtryck.

http://popularhistoria.se/artiklar/unika-avtryck-om-fingeravtryckens-historia-som-identifieringsmetod

CS mördare försökte ju att plantera pantroner. US var åklagare i fallet.
Citera
2016-11-16, 20:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har jag missat.
Var kan jag läsa det?

Jag väntar ivrigt på svaret på den frågan.
Citera
2016-11-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Kan du visa statistiken på de som inte åkt dit?

Bra där
Citera
2016-11-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Lite skeptisk till den uppgiften, ingen annan
kommenterar heller.
Citera
2016-11-16, 21:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det ser mörkt ut för planterare. Jag kan inte hitta en enda som kommit undan. Kan du?
Nej, de som kommit undan har kommit undan, och är svåra att hitta.
Citera
2016-11-16, 21:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, det finns nog tusentals med snillrika planteringsmördare i riket och alla har de klarat
sig från upptäckt och att bli dömda för sina djävulska anslag mot oskyldigt folk.

Citat:
Har du något belägg för att KJ inte kan dömas för mord?
Är Kristoffer medveten om att det kan föreligga en risk om än inte överdrivet stor att
han i händelse av beviljad resning med åtföljande ny rättegång just kan dömas för
det du pratar om ovan? Har man förklarat denna risk för honom tror du?
Så han vet vad han ger sig in i genom att testa med en resningsansökan?
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-16 kl. 21:27.
Citera
2016-11-16, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det finns nog tusentals med snillrika planeringsmördare i riket och alla har de klarat
sig från upptäckt och att bli dömda för sina djävulska anslag mot oskyldigt folk.
Trams.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är Kristoffer medveten om att det kan föreligga en risk om än inte överdrivet stor att
han i händelse av beviljad resning med åtföljande ny rättegång just kan dömas för
det du pratar om ovan? Har man förklarat denna risk för honom tror du?
Så han vet vad han ger sig in i genom att testa med en resningsansökan?
Hur ska jag veta det? Du får väl berätta det själv, och hoppas att han drar tillbaka resningsansökan, om du inte står ut med att han får en ny prövning.
Citera
2016-11-16, 21:37
Medlem
judenhetens avatar
Citat:

Det går ju att konstatera att något troligtvis är planterat även om fallet i sig inte blir löst eller GM inte blir dömd. Hur är det nu, finns det några mer eller mindre kända planteringar i de fall där mördare kommit undan?

Fanns det planteringar i det kända Lindome-fallet?
I fallet med Rog*r Sv*nsson som knivmördades av sin inneboende i Malmö tidigare i år, fanns det planteringar där?
Em*l Stahl*n, som troligen dödade sin bekant och brände upp honom i en senare skrotad bil, hade han planterat något?
Palme-utredningen; planteringar där?
H*kan G*ran som sköt ihjäl Susann Sallinen i Handen 2010, hade han planterat något för att vilseleda?
M*ts *lm (som ju trots allt inte är dömd för mord) - planteringar?
Det olösta fallet i Veckans Brott häromåret då två personer varit på fest hos en tredje, som senare hittas mördad, och det enda spåret va en damklocka; planteringar där?
Dubbelmordet i Linköping, planteringar?
Citera
2016-11-16, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det går ju att konstatera att något troligtvis är planterat även om fallet i sig inte blir löst eller GM inte blir dömd. Hur är det nu, finns det några mer eller mindre kända planteringar i de fall där mördare kommit undan?

Fanns det planteringar i det kända Lindome-fallet?
I fallet med Rog*r Sv*nsson som knivmördades av sin inneboende i Malmö tidigare i år, fanns det planteringar där?
Em*l Stahl*n, som troligen dödade sin bekant och brände upp honom i en senare skrotad bil, hade han planterat något?
Palme-utredningen; planteringar där?
H*kan G*ran som sköt ihjäl Susann Sallinen i Handen 2010, hade han planterat något för att vilseleda?
M*ts *lm (som ju trots allt inte är dömd för mord) - planteringar?
Det olösta fallet i Veckans Brott häromåret då två personer varit på fest hos en tredje, som senare hittas mördad, och det enda spåret va en damklocka; planteringar där?
Dubbelmordet i Linköping, planteringar?
Jag har satt mig in i en bråkdel av dessa fall, men eftersom plantering är avsedd att sätta dit någon oskyldig, och ingen har fått lagakraftvunnen dom (tror jag), finns knappast någon plantering.
Citera
2016-11-16, 23:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lite skeptisk till den uppgiften, ingen annan
kommenterar heller.
Självklart eftersom de som vet är insatta i att det är korrekt att försök har gjorts att byta försvarare.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Det går att ta del av om man kollar vad som kommit in i målet hos Högsta domstolen.
Han beviljades inget byte av advokat. Nu var det inte nyligen utan ett tag tillbaka, men något måste gått snett mellan klient och försvarare eftersom han gjort en sk förfrågan om byte av försvarare.
Så är någon intresserad kan man alltid göra en förfrågan hos HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in