2016-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vet inte vad det är med kvalificeringen till Fut champions. Jag åker alltid ut ur semifinalen. Så frustrerande. Hur fan spelar ni som kvalificeras varje vecka?
Ser inte mig själv som en kass fifaspelare. Men det kanske jag är som lirar i div 5.

Svårt att säga men får gå på ditt ord att du inte är kass. Hur spelar dem du möter? Kvalat in alla gånger utom en men tycker inte det varit supersvårt men oftast möter man de som bara kutar med musa..
Citera
2016-11-16, 16:04
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Läst så mycket hat om IF Balo på EA forum etc. Stämmer verkligen inte in i den kritikerstormen! 21 mål 8 ass på 14 matcher! Ruggigt strong pjäs att ha i laget, lirar han upfront med SIF Immo. Bakom de två finns IF atommyran! Alla levererar riktigt bra!

Till något helt annat, vad gör man mot ungefär de 95% av alla som lirar 433 av något slag med musa, walcott etc etc. Ska man tråka ut dem, parkera bussen, eller bara joina dem och skaffa musa?
Håller helt med dig om balotelli! Spelade bara runt 30 matcher med honom men han hade ett positivt goal/game ratio plus även ett flertal assist.

Till din andra fråga, dra ner pressen på custom tactics till runt 30 eller kör med kontringar som taktik för att få din försvarslinje att ligga djupare i plan. Detta hjälper dig med att stoppa din motståndare från att sätta de farliga djupledsbollarna bakom din backlinje.
Ha alltid dina ytterbackar på stay back while attacking och använd ALDRIG offside trap som custom tactic!

EDIT: Nya TOTW ute! Kan vara smart att köpa på sig några NIF Moses & Mertens då de antagligen kommer behövs inför en potentionell POTM Hazard.
Senast redigerad av mikki1102 2016-11-16 kl. 16:51.
Citera
2016-11-16, 16:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Fungerar verkligen chem-styles? Känner fan ingen skillnad. T.ec. skulle Giovinco få uppgraderad frispark med den chem style jag har på honom. In game är den exakt likadan som på basic.

Om det funkar vad händer då med det som INTE uppgraderas? Blir det sämre då?
Citera
2016-11-16, 16:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
TOTW ute: http://bit.ly/2f09zKV
Citera
2016-11-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Gustavo gjuten för DCM rollen, boosta hans passing med chem card så får du not ut mkt mer av honom där än Castro som är mer CM.

Sen beroende på om du kan ge upp Alba så kan jag rekommendera Toprak och IF Vogt som båda är gudomliga med rätt chem card

Har inte testat Douglas Costa ännu men skulle nog spelat Hahn(OP) där gillar inte lägre Chem

Edit: glömde det bästa.... SIF Forsberg (!) outstanding. Kan inte tänka mig att muller kommer vara ens i närheten av Foppa som CAM. Kika recensioner på youtube, har Forsberg själv och han är helt crazy!

Tack för tipsen.
Är inte heller något fan av dålig-chem, men det har funkat väldigt bra med Costa faktiskt - Skönt att ha två st. med 5 star skill där framme.

Hahn funkar också bra, dock har jag ett CM kort på honom, han har ändå M/H i workrates så hans stats är grymt bra som CM - Skaffade även Luiz Gustavo så nu kanske det känns lite tyngre bakåt :-)

Angående Emil Forsberg så ska jag nog överväga honom, dock vill jag inte peta Müller (sen HATAR jag att spela med spelare som inte har riktiga game-faces), lite sjukt - jag vet.
Citera
2016-11-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Luiz Gustavo som CDM istället för Castro. Bättre stats och även korrekta workrates med M/H.

Tack för tipset. Kör med Gustavo nu :-)
Citera
2016-11-16, 16:31
Medlem
Nyss när jag lirade kvalet så blev matchkameran helt skum, följde med spelarna på ett konstigt sätt och var mycket mer inzoomad än jag är van vid. Trodde först att det var den andra spelarens arena det var fel på men det var tydligen min arena som jag lirade på. Antingen var det arenan som var skum och detta var den första gången på ca 200 matcher som jag lirade där (mindre troligt) eller så hade han jag mötte någon konstig inställning som även jag fick ta del av? Spelet blev skitkonstigt när kameran flög fram och tillbaka i varje rörelse så jag släppte in 3 mål första 10. Någon som råkat ut för det tidigare?
Citera
2016-11-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
TOTW ute: http://bit.ly/2f09zKV

Segt att Neymar fick en IF, hade hoppats på att hans kort skulle sjunka med typ 50 k till men det lär ju inte hända nu gissar jag.
Citera
2016-11-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Håller helt med dig om balotelli! Spelade bara runt 30 matcher med honom men han hade ett positivt goal/game ratio plus även ett flertal assist.

Till din andra fråga, dra ner pressen på custom tactics till runt 30 eller kör med kontringar som taktik för att få din försvarslinje att ligga djupare i plan. Detta hjälper dig med att stoppa din motståndare från att sätta de farliga djupledsbollarna bakom din backlinje.
Ha alltid dina ytterbackar på stay back while attacking och använd ALDRIG offside trap som custom taktic!

EDIT: Nya TOTW ute! Kan vara smart att köpa på sig några NIF Moses & Mertens då de antagligen kommer behövs inför en potentionell POTM Hazard.

Tack för tipset! Har köpt på mig ett par NIF mertens för 2k styck nu, peppar peppar att de stiger!
Citera
2016-11-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Har testat stänga av och logga in igen. Har för mig det funkat andra gånger. dock inte denna gång....

Då alla korten är av enstaka olika spelare (flera av samma) så blir det svårt :

Stäng din konsol. Vänta en kvart ish. Logga in på WEB-Appen. Sälj tills du har plats i bytespoolen.
Citera
2016-11-16, 17:49
Medlem
vad tror ni om IF Firmino...stiger han efter ikväll? Runt 100k nu
Citera
2016-11-16, 18:26
Medlem
Nån som vet om spelarna har "form"? Tycker de ibland kan vara sjukt loja och inte vilja ha bollen, passar massa fel och missar brytningar osv. Nu bröstade Boateng ner bollen framför en fri Lukaku
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in