2016-11-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Nu tycker jag du är taskig. Jag har ju ödslat min tid på dig.
Du försöker osynliggöra mig och använder härskartekniker som att använda obegripliga förkortningar.

Citat:
Over and Out. Bättre?

lol
2016-11-16, 14:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
Fortsätt ni tro att ni kan påverka någon här till att tänka som ni.
#lyckatillibubblan

Det är i stort sett bara ett parti som ökat sedan valet, och de har typ fördubblat sig (inte riktigt men troligen innan nästa val i alla fall). Vilket? Iom att du är så duktig på att besvara frågor tänkte jag.
2016-11-16, 15:00
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Over and Out. Bättre?

Jag tolkar det som att ditt von oben perspektiv är ute. Tack för att du tog dig tid att förklara för en outbildad lantis som tyr sig till SD därför att jag är så rädd för förändringar. Vi är så fördomsfulla att vi inte väntar oss morsekod på ett forum.
2016-11-16, 15:04
Medlem
Guitarsmokes avatar
Den västerländska hegemonins fall har fått genomslag ända ner på medborgarnivå. Snart röstar så gott som hela den vita majoritetsbefolkningen i respektive västland på det alternativ som ser deras rädsla och erbjuder dem trygghet. Tror det är därför som SD lyckats ta väljare från samtliga partier, för avståndet till SD är lika kort för en rädd M-väljare som för en rädd V-väljare.
2016-11-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Den västerländska hegemonins fall har fått genomslag ända ner på medborgarnivå. Snart röstar så gott som hela den vita majoritetsbefolkningen i respektive västland på det alternativ som ser deras rädsla och erbjuder dem trygghet. Tror det är därför som SD lyckats ta väljare från samtliga partier, för avståndet till SD är lika kort för en rädd M-väljare som för en rädd V-väljare.
De vita männen (och kvinnorna, fast något färre) lärde (i sveriges fall, håller på att lära sig) sig att till sist att rösta enligt den påbjudna identitetspolitiken.
2016-11-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ökning för tredje månanden på raken. Även om siffrorna i sig inte är någon jordbävning så är det ju en tydlig trend.

Förmodligen har både Grand och Trump spelat in i någon mening, för annars har ju SD legat väldigt låt. Möjligen kan väljare se det som att man löste Hagwall & Sjöstedt-tramset bra (även om inte jag tycker det).

När det gäller Hagwall handlade det väl om något betydelselöst sakfel i något sammanhang. Tror ytterst få väljare bryr sig när en helt okänd riksdagsman påstår något totalt oviktigt som inte är helt riktigt.

När det gäller Sjöstedt uppfattade i alla fall jag det som han hånade nazister. Har själv inga högre tankar om nazister, och tycker därför det fullt legitimt göra narr av dylika.

Grand-skandalen är väl heller inte så mycket att orda om, då den tillhör historien.

Det finns en naturlag för SD som lyder, all publicitet är god publicitet.
2016-11-16, 16:13
Medlem
Syd12norrs avatar
Trump segern verkar uppenbarligen satt fart på sd igen i opinionen, läste ex idag att de tagit väljare från m o kd.
2016-11-16, 16:15
Medlem
BWV639s avatar
SD kommer att fortsätta växa tills de får vara del av en regering. Då kommer de sjunka i popularitet. Detta är fallet både med höger och vänsterpopulistiska partier runtom i Europa. Vi ser det t.ex. bland gröna partier (inklusive MP) men också bland högerpartier som Sannfinländarna.
2016-11-16, 16:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Det ser ljust ut mao.

Håller inte alls med om att det ser ljust ut...eller det kanske SER ljust ut när SD skiner men det är bara för att det är nattsvart i landet

Personligen är jag övertygad om att SD är klart störst just nu, det är ju vad "alla" säger i soffor och paneler just nu, antingen mellan raderna eller rakt ut i stridens hetta.

Det är bara svårt att glädjas åt detta eftersom vi vet varför SD växer, nämligen därför att vårt samhälle håller på att kollapsa pga övriga partiers inkompetens/feghet och/eller samhällshat. Dessvärre för både folket och SD finns denna inkompetens/feghet och eller samhällshat även inom alla myndigheter, lärosäten och domstolar vilket kommer att blockera och försena alla försök att återställa ordningen i Sverige.
2016-11-16, 16:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det tror faktiskt jag också. Men är det bra eller dåligt att mörka, om vi ser på det från ett opinionsmässigt perspektiv? Trump visade ju att det lönande sig kolossalt att vara åtminstone retoriskt uppriktig, dvs att ställa sig utanför åsiktskorridoren samt identifiera och utmana den verkliga fienden, dvs media. Så länge man inte utlyser några konkreta löften förefaller det som att man kan vara fullständigt uppriktig (så länge man inte hycklar förstås), och belönas för det.
Trump deltog i ett personval ditt lågpannade stolpskott.
SD och Åkesson har att övertyga medelsvensson, inte lågpannor i Nordfront.

SD växer och kommer så fortsätta göra, SD skall bli så stora som möjligt och framstå som en vettig sammarbetspartner för ex M. Inte en samling vrålande populister som gör sig helt omöjliga och som om de hamnar i en regering får svika varenda hjärtefråga.
Dvs. den sits Mp satt sig i.
2016-11-16, 16:36
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
30%? 50%? Dream on. Så många rasister, eller väljare som kan tänka sig att rösta på ett rasistiskt parti, finns inte.
Där har du helt rätt, däremot så kan säkert 50 procent tänka sig att rösta på SD!
2016-11-16, 16:43
Medlem
orrtupps avatar
Ett problem för mig är detta ständiga fjäskande för M ifrån Åkesson, låt istället M och S slåss om att samarbeta med SD. Varför försöka bli en variant av M?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in