2016-11-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, det har man ju vetat om ett bra tag. Vad är det han heter, ser arabisk ut.

Kom på det nu, Arash Bayat. Så han har inte arbiska rötter, utan persiska.
2016-11-16, 15:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Verkar som Simon Skrabb är på väg till Peking. Gillar det jag har sett av honom och var ju rätt nära i somras så det känns som en logisk och klok värvning.

Ser du honom som mittfältare eller anfallare?
2016-11-16, 15:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Han har heltestatus her. Så mange fans drømmer om å få Høgmo tilbake, sa Viktor Adolfsson da han snakket med VG tirsdag.

Les også: Høgmo ferdig som landslagssjef
– Utrolig tungt

Han er styreleder i Djurgårdens supporterklubb, Järnkaminerna.

– Samtidig er det litt delte meninger. Det er en del som tror at fallhøyden kan stor fra det han gjorde her sist. Mange har også fått med seg resultatene han har hatt med det norske landslaget, sier Adolfsson.

DIF:are här vad säger ni om att få tillbaka Högmo?
2016-11-16, 15:46
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
DIF:are här vad säger ni om att få tillbaka Högmo?

Älskar Högmo och tror han hade gjort ett bra jobb, nu har vi ju dessutom en bättre trupp än den han jobbade med senast. Står valet mellan Özcan (som jag innan Högmo sparkats gärna sett som tränare) och Per-Mathias är jag glad att det inte är jag som väljer...
2016-11-16, 16:56
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Älskar Högmo och tror han hade gjort ett bra jobb, nu har vi ju dessutom en bättre trupp än den han jobbade med senast. Står valet mellan Özcan (som jag innan Högmo sparkats gärna sett som tränare) och Per-Mathias är jag glad att det inte är jag som väljer...
En elva med bl.a. Nymann, Amartey, Emil, Haris, Adde, Tibbling, Erton, Prio och Jawo, som vi hade 2013, är ändå av hyfsad klass.

Funkar det ekonomiskt ser jag helst Högmo framför bänken på SA nästa år. Därefter verkar Özcan som ett OK alternativ.
2016-11-16, 17:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
10 miljoner av de totalt 25 som det påstods att Blåvitt skulle få "up-front" har inte kommit in på Blåvitts konto. Såklart.

Inte skulle något få vara och förbli en positiv överraskning i Blåvitt-läger 2016.

Då vart det väl bara 15 miljoner i bud + massa klausuler som aldrig lär nås. Således räknar jag tyvärr med att vi går typ +/- noll i år eller liknande. Kanske minus igen med tanke på vilka ekonomer vi har på vårt kansli.
2016-11-16, 19:01
Medlem
Godslayers avatar
Högmo får ju 3,8 miljoner av norska förbundet nästa år för att inte göra någonting, känns som läge att lite semester.
2016-11-16, 20:49
Medlem
Steff83s avatar
Om jag var djurgården skulle jag mycket hellre vilja ha Özkan M. än en trött Högmo.

Özkan förtjänar chansen i en storklubb nu. Han är uppenbart en skicklig tränare. Står för en positiv fotboll. Hellre en som är på väg och vill uppåt än någon som trappar ner ett tag.
2016-11-17, 00:40
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
ESPN rapporterar nu om att PSG har lagt fram ett bud på tio miljoner euro – cirka 98 miljoner svenska kronor – för Isak, men att AIK vill ha 15 miljoner euro – cirka 148 svenska – för att sälja.
http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2016/11/16/uppgifter-psg-med-bud-pa-isak-men-aik-vill-ha-mer/

Ska bli intressant att följa det här.
2016-11-17, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2016/11/16/uppgifter-psg-med-bud-pa-isak-men-aik-vill-ha-mer/

Ska bli intressant att följa det här.
Om budet på 10 miljoner euro är verklighet och AIK har tackat nej så tror jag faktiskt att de skjuter sig själv lite i foten.
2016-11-17, 00:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaermorsmardroem
Om budet på 10 miljoner euro är verklighet och AIK har tackat nej så tror jag faktiskt att de skjuter sig själv lite i foten.

Varför då? Det finns många intressenter med stora plånböcker, inte minst PSG, finns inget behov av att acceptera första budet.
2016-11-17, 00:51
Medlem
Samizdats avatar
Om budet stämmer, tycker jag inte att man ska acceptera. Man får anta att intresse finns från fler än en klubb, och att då acceptera första bästa bud vore dumt.

Värt att påminna om att Renato Sanches (förvisso född 1997) i somras, då 18 år gammal, såldes till Bayern München för €35+45m. Inga jämförelser i övrigt mellan Sanches & Isak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in