Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Svannelunda
Säger mycket om hans förmåga att ta rätt och bra beslut. Att bara ta en tränarposition bara för dom ger en. Dåliga beslut har ändå lätt att han senare står där utan jobb.
Så om man likt en projektledare (vilket tränarjobbet i mångt och mycket kan liknas vid) efter ett projekt lämnar ett jobb och tar ett annat för att han erbjuds det är det också fel?
Återigen, han lyckades hos oss och i Grekland och Kina får ju varenda en sparken. Finns det ens någon grekisk eller kinesisk klubb som haft en tränare i tre år?
Han har börjat med ungdomslag, blev sedan assisterande i AIK, tog över Väsby och gick sedan till AIK igen och tog en dubbel. Levde sedan på lön från Grekland innan han tog över oss och efter ett förstaår där han inte fick igång det spel han ville med det materialet så var han stor nog att ändra spelsätt och resultaten kom.
Att sedan kineserna imponerades av namnet "Atletico Madrid" när dom tog en delegation därifrån har ju resultmässigt visat sig vara idioti.
Jag hävdar på intet sätt att Stahre är den bästa tränaren vi haft men att han, tillsammans med Arne, är den bäste under 2000-talet står jag fast vid. (Rogers höst 02 undantagen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Jag tycker Stahre är en skön karaktär, egentligen raka motsatsen mot JL, fast personligheterna går väl hem olika hos olika människor, JL är för mycket klämkäck go gubbe för mig, det blir speciellt irriterande när det går åt helvete resultatmässigt men så är han ändå så positiv. Hängmattan får tillbaka en kund, han bor la där i krokarna, borde ha varit ett ganska bra beslut att inte sälja bostaden när han drog till Kina. Prisformationen har varit och är positiv.
Han letar tydligen ny bostad för info.
Det är i Gbg men betydligt mindre. Det är väl troligt att det beror på att familjen fortsatt inte kommer vara med honom här och då räcker det med något mindre. Han skaffade väl lägenheten där du nämner (Hängmattan är en del av Majorna för de mer oinvigda) för att familjen längre fram skulle komma hit om han fått förlängt hos oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
svaermorsmardroem
Ingen göteborgare som hade en åsikt om detta?
Det har diskuteras mycket innan och det är givetvis mycket bra även om jag hade gett upp hoppet innan nyheten kom igår.
Att det dröjt lite beror väl antagligen också på att Elias varit med Islands landslag.