2016-10-30, 23:37
Medlem
AhmenTjenas avatar
Någon som har tips på en bra portabel vaporizer ?
Får kosta max 1.500 SEK.

Funderar på att köpa Flowermate 5.0S pro.
Citera
2016-10-31, 17:43
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmenTjena
Någon som har tips på en bra portabel vaporizer ?
Får kosta max 1.500 SEK.

Funderar på att köpa Flowermate 5.0S pro.

Jag har själv en Magic Flight Launch Box som jag är grymt nöjd med, kostar runt tusenlappen. Lätt att använda och riktigt effektiv! Nu är det den enda jag har testat så jag kan inte jämföra den med andra, men jag är i alla fall väldigt nöjd.
Citera
2016-10-31, 19:15
Avstängd
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesh123
Bump!

Jag har aldrig provat röka weed med hjälp av en vaporizer man av vad jag förstått så ska det dels:
- Lukta mycket mindre (Luktar röken som vanlig gräsrök eller annrolunda?) vilket är tacksamt om man bor i lgh.
- Konsumera mindre gräs för samma effekt, alltså att man blir mer hög/ det behövs mindre gräs för att bli bäng.
- Inte lika skadligt för lungorna (Detta bryr jag mig mindre om, röker inte så ofta ändå..)

Är ovanstående korrekt? berätta gärna om era erfarenheter, speciellt rörande doft!

Jag undrar även kring vilken vap som lämpar sig för att röka weed. Har ni några tips på dels modell samt även på återförsäljare vore jag mycket tacksam. Jag är relativt prisokänslig och kan tänka mig att betala upp emot ~2000 kr för en vap av god kvalite. Går det att få billigare är jag naturligtvis tacksam.

tack på förhand!

Lukten är lite beroende på vilken temperatur du använder.
Själv kör jag med volcano digital och kan således ställa in den själv.
Nog luktar det gräs iaf, men betydligt lättare att filtrera bort ångorna från vappen än från pipan.

Ja, man får ju verkligen i sig "allt" så att säga.
Ingen rök går åt spillo utan allt ned i lungorna.

Det är mindre skadligt enligt vissa studier men det är aldrig bra att inhalera annat än luft i lungorna.
Citera
2016-10-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Lukten är lite beroende på vilken temperatur du använder.
Själv kör jag med volcano digital och kan således ställa in den själv.
Nog luktar det gräs iaf, men betydligt lättare att filtrera bort ångorna från vappen än från pipan.

Ja, man får ju verkligen i sig "allt" så att säga.
Ingen rök går åt spillo utan allt ned i lungorna.

Det är mindre skadligt enligt vissa studier men det är aldrig bra att inhalera annat än luft i lungorna.

Tack för det snabba svaret. Det blir fortfarande en gräsdoft alltså? Men inte lika kraftig som när man kör joint? Vilket är vad jag uteslutande röker egentligen. Gräs blandat med tobak i joint, ingen höjdare ur ett doftperspektiv, iaf inte om man är mån om diskretion

I vanlig ordning blev jag lite för otålig och skicka iväg en beställning på en PAX 2, Charcoal (black) ifrån vaposhop.se, håller tummarna för att både modellen och hemsidan är OK.

Om fler personer har info kring mina frågor får ni gärna svara. Är mest nyfiken på luktfrågan samt effekt per gram eller vad man ska kalla det.
Citera
2016-10-31, 21:23
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Tack för det snabba svaret. Det blir fortfarande en gräsdoft alltså? Men inte lika kraftig som när man kör joint? Vilket är vad jag uteslutande röker egentligen. Gräs blandat med tobak i joint, ingen höjdare ur ett doftperspektiv, iaf inte om man är mån om diskretion

I vanlig ordning blev jag lite för otålig och skicka iväg en beställning på en PAX 2, Charcoal (black) ifrån vaposhop.se, håller tummarna för att både modellen och hemsidan är OK.

Om fler personer har info kring mina frågor får ni gärna svara. Är mest nyfiken på luktfrågan samt effekt per gram eller vad man ska kalla det.

Det luktar gräs, men inte på samma sätt som när man röker de eftersom man inte "bränner" gräset. Det luktar också väldigt mycket mindre och lukten försvinner snabbt. Jag använder ofta min vape även om det är folk i rummet brevid utan att dom känner att de luktar så du behöver inte oroa dig för att folk i lägenheterna runt om dig ska känna det.

När jag använder min vaporizer (Magic Flight Launch Box) så använder jag ungefär hälften så mycket gräs som jag gjorde när jag rökte för att uppnå samma effekt, så man får definitivt ut mer av sitt gräs med en vaporizer. Dessutom kan du spara ditt AVB (already vaped bud) och göra edibles med det.

Jag tror du kommer bli grymt nöjd med din PAX 2, jag har hört mycket bra om den! Du får gärna skriva vad du tycker om den och vaping när du har provat. Tänk på att det kan ta några gånger innan du får till tekniken och temperaturen. Lycka till
Citera
2016-10-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Det luktar gräs, men inte på samma sätt som när man röker de eftersom man inte "bränner" gräset. Det luktar också väldigt mycket mindre och lukten försvinner snabbt. Jag använder ofta min vape även om det är folk i rummet brevid utan att dom känner att de luktar så du behöver inte oroa dig för att folk i lägenheterna runt om dig ska känna det.

När jag använder min vaporizer (Magic Flight Launch Box) så använder jag ungefär hälften så mycket gräs som jag gjorde när jag rökte för att uppnå samma effekt, så man får definitivt ut mer av sitt gräs med en vaporizer. Dessutom kan du spara ditt AVB (already vaped bud) och göra edibles med det.

Jag tror du kommer bli grymt nöjd med din PAX 2, jag har hört mycket bra om den! Du får gärna skriva vad du tycker om den och vaping när du har provat. Tänk på att det kan ta några gånger innan du får till tekniken och temperaturen. Lycka till

Yes, återkommer med mina intryck när jag hunnit testa den!

Låter som en win-win. Mindre doft och mer effekt, känns som att pengarna man lägger ut betalar igen sig relativt snabbt.

Tack för bra svar!
Citera
2016-11-07, 21:30
Medlem
Felstavarens avatar
Som e-cigarettfantast är jag ganska sugen på att beställa en sån här:

https://www.migvapor.com/black-sub-herb-vaporizer

Det är en tankliknande vape-kopp som kan skruvas på en vanlig boxmod. Förmodligen blir det en blandning av vape och combustion, men det kan vara värt att prova!

Har redan en magic flight, men den är ganska dryg att använda imo (ett batteri per session blir en jävla massa batterier att släpa runt på). MIG sub-herb skall köras på 15-27w, vilket ger betydligt längre batteritid med min Evic vtc mini eller Snow wolf.

Någon som testat denna produkt och kan ge lite synpunkter? Har bara läst amerikanska recensioner hittills och där har det varit både blandade och positiva utlåtanden.
Citera
2016-11-08, 16:19
Medlem
elmerengues avatar
Tycker vape luktar lika mycket gräs som en bong eller pipa. Kanske inte som joint men det luktar tydligt. Skillnaden är väl att det inte luktar rök och att lukten inte sitter i lika länge. Åtminstone om man vapar från en lite kraftigare stationär.
Citera
2016-11-08, 17:41
Medlem
Heinekishs avatar
Köpte mig en Vape, som var relativt billig, 110kr, tror det är något kinaskit, iaf.

Märket var peoplesmoker, och modellen var EVOD-MT3,

Öppnade förpackningen och tog ut vapen, satte i laddaren i datorn, som hade relativt lågt batteri. Laddaren visade rött, och vapen lyste blått, efter cirka 45 sekunder, så började den blinka, och efter 20 sekunder så slutade den blinka, gjorde samma sak på bussen, bussresan tog ungefär 20 minuter.

Satte i laddaren ännu en gång när jag väl kom hem, och då laddade den i ungefär 15 minuter och sedan blev svart. Testar nu en till gång, och denna gång sätter i laddaren i datorn, och nu har den lyst i cirka 10 minuter.

Så fort jag drar ut laddaren, så startar den inte.

Tips?

Är den sönder? Har fyllt den med juice ftr.
Citera
2016-11-08, 17:52
Medlem
Citat:
Yes, återkommer med mina intryck när jag hunnit testa den!

Låter som en win-win. Mindre doft och mer effekt, känns som att pengarna man lägger ut betalar igen sig relativt snabbt.

Tack för bra svar!

Intryck? :-)
Citera
2016-11-09, 08:38
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag söker en vape-pen med olika strain-cartridges man kan beställa ifrån USA.

Gillar att det är så diskret och att man kan röka dessa överallt. Vart rekommenderar ni att man beställer ifrån ?
Citera
2016-11-16, 13:45
Medlem
Gissar att den nämnts många gånger här men vill nämna den igen, vaporizern Mighty, köpte min på smoketower.com, kan verkligen inte vara mer nöjd med den, allt ifrån batteri tiden, till hur lätt den är att fylla/rensa, smaken, effekten, allt är bara helt perfekt, i en tidigare version så tyckte folk de va jobbigt att den bara stängdes av efter en min av inaktivitet så man va tvungen o starta om konstant, men de har dem fixat nu, den vibrerar några gånger innan så man lätt märker när den stängs av, den är dyr men verkligen värt varje krona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in