Citat:
Ursprungligen postat av
hesh123
Bump!
Jag har aldrig provat röka weed med hjälp av en vaporizer man av vad jag förstått så ska det dels:
- Lukta mycket mindre (Luktar röken som vanlig gräsrök eller annrolunda?) vilket är tacksamt om man bor i lgh.
- Konsumera mindre gräs för samma effekt, alltså att man blir mer hög/ det behövs mindre gräs för att bli bäng.
- Inte lika skadligt för lungorna (Detta bryr jag mig mindre om, röker inte så ofta ändå..)
Är ovanstående korrekt? berätta gärna om era erfarenheter, speciellt rörande doft!
Jag undrar även kring vilken vap som lämpar sig för att röka weed. Har ni några tips på dels modell samt även på återförsäljare vore jag mycket tacksam. Jag är relativt prisokänslig och kan tänka mig att betala upp emot ~2000 kr för en vap av god kvalite. Går det att få billigare är jag naturligtvis tacksam.
tack på förhand!
Lukten är lite beroende på vilken temperatur du använder.
Själv kör jag med volcano digital och kan således ställa in den själv.
Nog luktar det gräs iaf, men betydligt lättare att filtrera bort ångorna från vappen än från pipan.
Ja, man får ju verkligen i sig "allt" så att säga.
Ingen rök går åt spillo utan allt ned i lungorna.
Det är mindre skadligt enligt vissa studier men det är aldrig bra att inhalera annat än luft i lungorna.