2016-11-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du ser bara ekonomiska motiv, när det uppenbart handlar om religiösa motiv.

Aha jag har som sagt ingen bakgrundsfakta läste på aftonbladet.
Citera
2016-11-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
2 saker jag inte fattar. 8(!!!) Mördare i ett fall, måste vara rekord i Sverige, helt absurt många.

Motivet? Kan ju inte bara vara ekonomiskt?

Hur mycket pengar var dom skyldiga transan? Man mördar väl inte för en tusenlapp eller två?

Nej på något sätt känns det som att motivet och hur det utfördes inte stämmer ihop.
Över huvud taget är det märkligt att 11 personer tillsammans mördar för några tusenlappar, men sedan tillvägagångssättet, det verkar nästan rituellt. Som om de alla verkligen hatade henne.
Citera
2016-11-16, 12:15
Medlem
enrosafisks avatar
Omkring 20 dagar kommer rättegången vara, shit.

Och sen hur fick 7 personer plats i en och samma bil?

Edit: "De två männen ska ha suttit i bilens bagageutrymme, och under färden ha lutat sig fram och strypt Madeleine som satt i bilens baksäte mellan två av de andra satt på var sin sida om henne."

http://www.expressen.se/nyheter/11-atalas-efter-mordet-pa-madeleine-62/
Senast redigerad av enrosafisk 2016-11-16 kl. 12:27.
Citera
2016-11-16, 12:16
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
2 saker jag inte fattar. 8(!!!) Mördare i ett fall, måste vara rekord i Sverige, helt absurt många.

Motivet? Kan ju inte bara vara ekonomiskt?

Hur mycket pengar var dom skyldiga transan? Man mördar väl inte för en tusenlapp eller två?

Det ska ha handlat om över 100.000 kr.
Citera
2016-11-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
Det ska ha handlat om över 100.000 kr.

Här snackar vi om riktigt fattiga människor som är desperata. 100K delat på 11 är ju inte något att mörda för.
Citera
2016-11-16, 12:22
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här snackar vi om riktigt fattiga människor som är desperata. 100K delat på 11 är ju inte något att mörda för.

Vissa var väl mer skyldiga än andra. Madde skrev upp i en bok hur mycket hon lånat ut till andra.
Citera
2016-11-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du ser bara ekonomiska motiv, när det uppenbart handlar om religiösa motiv.

Religiösa motiv, inom vilken religion då?
Citera
2016-11-16, 12:33
Medlem
Och jag antar att vi kommer få vänta på fup ytterligare någon (några) veckor eftersom rättsväsendet nu mer tar "hänsyn" till integritet och därför använder sig av mer sekretess.
Citera
2016-11-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
Omkring 20 dagar kommer rättegången vara, shit.

Och sen hur fick 7 personer plats i en och samma bil?

Edit: "De två männen ska ha suttit i bilens bagageutrymme, och under färden ha lutat sig fram och strypt Madeleine som satt i bilens baksäte mellan två av de andra satt på var sin sida om henne."

http://www.expressen.se/nyheter/11-atalas-efter-mordet-pa-madeleine-62/

Enligt uppgift skall dessa vara H*essling och B*roling. H*okkanen skall därefter tagit vid. Dessa uppgifter har jag delgivits utifrån en person med insyn i utredningen. Denne person har dock inte nämnt något om vare sig strypning eller flaggstångslina varför jag bedömer dessa uppgifter som mindre trovärdiga. Men ändå en beskrivning av ev händelseförlopp. Återstår att se sanningeshalten.
Citera
2016-11-16, 13:09
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Enligt uppgift skall dessa vara H*essling och B*roling. H*okkanen skall därefter tagit vid. Dessa uppgifter har jag delgivits utifrån en person med insyn i utredningen. Denne person har dock inte nämnt något om vare sig strypning eller flaggstångslina varför jag bedömer dessa uppgifter som mindre trovärdiga. Men ändå en beskrivning av ev händelseförlopp. Återstår att se sanningeshalten.
Enligt den länkade artikeln ska männen i baksätet vara 21 och 26 år vilket gör att de bör vara födda ca. -90 och -95 och bör stämma in på DVW och JH. Kvinnan som messade ska det vara EA eller eventuellt MJ? (Med reservation för osäkra uppgifter och hänvisning till https://minfil.org/LeJ3nabcb9/lkhggkhj.png)
Citera
2016-11-16, 13:17
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Enligt den länkade artikeln ska männen i baksätet vara 21 och 26 år vilket gör att de bör vara födda ca. -90 och -95 och bör stämma in på DVW och JH. Kvinnan som messade ska det vara EA eller eventuellt MJ? (Med reservation för osäkra uppgifter och hänvisning till https://minfil.org/LeJ3nabcb9/lkhggkhj.png)

EA borde det väl vara då hon är född-86.
MJ är född -87.
(Beroenden på födelsedatum iofs)
Citera
2016-11-16, 13:27
Medlem
Någon vänlig själ som har fup och kan slänga upp den här så jag får min kvällsläsning? Tack 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in