Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Anders Lindbergs brorsa nummer 2? Din falskt förbindliga ton, till trots? Du borde fatta ätt dessa insinuationer bara slår tillbaka på dig själv. Det blir patetiskt. MSM och etablissemanget har agerat precis som du, och vad blev resultatet? Ett SD större än någonsin och Trump president. Jag hoppas ni är nöjda med er själva när ni går och lägger er ikväll. För det hade förstås inte behövt sluta så här, det var inte förutbestämt. För folk av er sort är det förstås ingen uppbygglig tanke att tvingas inse att spelet är över. Att ni kommer behöva ta emot folkets vrede, förlora lönande PK-karriärer och känna skammen att kastas undan för en ny generation står nu utom tvivel. Hade man "hyfsat debatten" och intellektet från början hade situationen sett helt annorlunda ut.
Jag sympatiserar med etablissemanget och applåderar därför den gradvisa etablissemangsanpassning, som SD numera uppvisar under Jimmie Åkessons förfarna ledning.
Du brukar ju själv ideligen skriva om ditt partis anpassning. Vi är således tämligen överens om vad som sker med SD. Ändå skriver du:
"För folk av er sort är det förstås ingen uppbygglig tanke att tvingas inse att spelet är över." Hurdå över? Jag har flera gånger förklarat dels att ytterligare framgångar sannolikt väntar SD, dels att partiets etablissemangsanpassning fortsätter. Skulle tro att många sverigedemokrater värdesätter att jag, som i grunden ogillar SD, gör en sådan prognos.
Om du avskyr ditt partis utveckling, ska du inte skylla på mig. Jag styr inte SD. Ditt evinnerliga tjat här på FB om att "Åkesson måste bort" ger ett tämligen desperat intryck. Du får väl arbeta internt inom partiet för att åstadkomma en kursändring. Kandidera själv istället! Jag varken kan eller vill förbjuda dig.