2016-11-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack för det! Den trevliga Yougov mätningen har jag inte sett. SD störst! Mp under strecket.

Ja, det var dålig kvinnouppslutning. Det blir bättre.
Med ny och manligare partiledare, ja.
2016-11-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är bara för Åkesson att fortsätta med samma konsekventa politik och invänta. Med en trevlig framtoning kommer man långt.
I modebranschen kanske.
2016-11-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Är så jävla trött på feminiserade män (har sett i flera inlägg från dig att du tassar som katten runt het gröt för att inte säga nåt som kan vara icke-pk) som ska visa hur goda dom är i tänket kring kvinnor. Fan har det med kvinnosynen att göra att säga att kvinnor inte sluter upp bakom Åkesson. Det är fakta att stora delar av landets kvinnor har lågt förtroende för honom.

Jag tror på demokrati, gör du det?

Om man ska ändra på saker så är det smart att göra det i systemet, typ i riksdagen och ännu bättre i regering!

Tillhör du de 500 nassarna som demonstrerar på en bakgata och motas bort av polisen?
2016-11-15, 23:05
Medlem
Citat:

Om man ska ändra på saker så är det smart att göra det i systemet, typ i riksdagen och ännu bättre i regering!

Tillhör du de 500 nassarna som demonstrerar på en bakgata och motas bort av polisen?
Är du brorsa med Anders Lindberg? Dags att #hyfsa debatten"?
2016-11-15, 23:10
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I modebranschen kanske.
Nja, håller med Vresrosen, som jag inte lyckas citera, om att det är bra att Åkesson håller en trevlig och saklig ton. Flertalet svenskar, och framförallt kvinnor, uppskattar det. SD har andra sympatisörer som kan förmedla tuffare uttryck.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
SD är väl som starkast i den absoluta glesbygden så där vet jag inte riktigt var du fått tag i den informationen. Men du har rätt, städerna med diverse löst folk som det kryllar av där är oerhört ickebenägna till att gå över till SD. Det är troligtvis bara folk med nån anknytning eller förflutet till landsbygden som röstar på SD i de stora städerna. Sen så har det Republikanska partiet aldrig vunnit i städerna så det var inget nytt med Trump

På den absoluta glesbygden sticker C ut som stark parti. Det finns ofta ganska förmögna personer på vischan, som har betydande innehav av mark och skog.
Men SD är betydligt starkare på absoluta glesbygden än i riket totalt sett, dock ej så starka som på småorter (500 - 2000 inv).
Medlem
Citat:

En stark demokratisk ledare som tilltalar kvinnor är odemokratisk?

Citera gärna var jag sade nånting om att göra saker utanför systemet...det är inte värdigt att hitta på saker.

Oerhört fjantigt hela ditt inlägg.
Senast redigerad av Djimmie 2016-11-15 kl. 23:19.
2016-11-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Nja, håller med Vresrosen, som jag inte lyckas citera, om att det är bra att Åkesson håller en trevlig och saklig ton. Flertalet svenskar, och framförallt kvinnor, uppskattar det. SD har andra sympatisörer som kan förmedla tuffare uttryck.

Tydligen inte då kvinnor i landet saknar förtroende för honom..
2016-11-15, 23:17
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Tydligen inte då kvinnor i landet saknar förtroende för honom..
Må så vara, men för att vinna fler av kvinnornas sympatier krävs det förmodligen en saklig och trevlig ton samt viss ödmjukhet… Då är Åkesson rätt person.
2016-11-15, 23:22
Medlem
Citat:
En stark demokratisk ledare som tilltalar kvinnor är odemokratisk?

Jag tolkar önskan att få bort Åkesson som att otack är världens lön. Det du vill ha är inte lika bra om man också vill bilda regering.

Åkesson har en framtoning som vilken ungmoderat som helst, och det är inte illa pinkat med tanke på vad han hade att arbeta med när han kom och blev partiledare.

Vad är det som får dig att tro att kvinnor gillar busar, eller en partiledare som är stark enligt dina kriterier?
2016-11-15, 23:27
Medlem
Citat:
Må så vara, men för att vinna fler av kvinnornas sympatier krävs det förmodligen en saklig och trevlig ton samt viss ödmjukhet… Då är Åkesson rätt person.

Det krävs en alfahane med sakliga argument som beskriver verkligheten och som ej tar skit från nån i debatter/intervjuer. Kvinnor gillar vinnare, det är därför blyga pojkar ej får kyssa vackra flickor. Det är dessutom en enklare startsträcka för nån som inte "stigmabagaget" som Jimmie har.
2016-11-15, 23:27
Medlem
Citat:
Nej det gör de uppenbarligen inte, det är enkelt att bevisa, titta bara på andelen kvinnliga väljare som SD har. Jimmie har misslyckats kapitalt där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in