Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-15, 19:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vad tycker ni Trump ska göra med Syrien?

Gå ifrån Syrien och göra Saudiarabien besvikna med dyrare olja som straff.

Eller köra på samma plan och då hålla oljepriserna nere i USA som just nu ligger på låga 2 dollar.

Geopolitik är inte Trumps starkaste sida.
USA är ju numera självförsörjande på olja så. Lämna Syrierna åt sina öden efter att IS förintats.

Visserligen SR som sagt att USA är självförsörjande på olja men tror faktiskt på dom angående det.
2016-11-15, 20:03
Bannlyst
Credible source tells me KRIS KOBACH likely Attorney General.
https://twitter.com/kerpen/status/798585141148815360

Libsen kallar honom för en vit nationalist, white supremasict, hitler, herman goering och lite annat, så då måste han vara bra.
2016-11-15, 20:41
Medlem
Nu kan kanske dessa komma till användning om det är många som protesterar mot Trumps politik.
http://www.globaltruth.net/fema-camps-pictures/
Det är ju synd att de bara står oanvända precis som kärnvapnen, när man har investerat så mycket pengar.
2016-11-15, 20:42
Medlem
Xeliouss avatar
Det här "Drain the swamp" betyder alltså att Trump vill ta alla från "träsket" för att anställa dom till sin administration? Har den där juden mnuchin eller vad han heter fått sin plats än? har han sagt upp sig från Goldman Sachs eller ska han jobba på två ställen?
2016-11-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det här "Drain the swamp" betyder alltså att Trump vill ta alla från "träsket" för att anställa dom till sin administration? Har den där juden mnuchin eller vad han heter fått sin plats än? har han sagt upp sig från Goldman Sachs eller ska han jobba på två ställen?

Du kan ju gärna peka ut exakt hur många från etablissemanget som har blivit anställda och samtidigt passa på att förklara varför Bannon blev vald till en av de viktigare posterna.

"Skämten om Trump och hans värdelösa valkampanj kommer det talas om, skämtas om länge, det förstår vi. Amerikaner hatar förlorare. Trumps business lär aldrig hämta sig." - Citat från dig

Den enda vi skämtar om är dig och hur fullständigt fel du hade. Jag råder dig att vara tyst och inte försöka förutspå hur framtiden utspelar sig med tanke på hur fel du haft hittills.
2016-11-15, 20:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Jo, ganska kul att Trumps sk. "löften" var så ihåliga. Han verkar verkligen gilla "träskmänniskor" och lobbyister, då han anställer dem för fullt.

Dock: Trump hade tydligen öra för vad som bekymrade vanliga amerikaner. Det pågår t.ex. en omfattande heroinepidemi i USA nu. Det hela tillverkas i Mexiko och förs över gränsen, enligt smugglaren som intervjuades i BBC reportaget, lika lätt som att gå och köpa en läsk.

Tydligen har ca en fjärdedel av den vuxna befolkningen känt att de styrande skitit fullständigt i de problem de upplever till vardags. Synd bara att en demagog, kanske med en fascistisk agenda, vad vet jag, var den som faktiskt började bry sig om denna stora minoritet.
2016-11-15, 21:07
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
"Drain the swamp"

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Dock: Trump hade tydligen öra för vad som bekymrade vanliga amerikaner. Det pågår t.ex. en omfattande heroinepidemi i USA nu. Det hela tillverkas i Mexiko och förs över gränsen, enligt smugglaren som intervjuades i BBC reportaget, lika lätt som att gå och köpa en läsk.

Tydligen har ca en fjärdedel av den vuxna befolkningen känt att de styrande skitit fullständigt i de problem de upplever till vardags. Synd bara att en demagog, kanske med en fascistisk agenda, vad vet jag, var den som faktiskt började bry sig om denna stora minoritet.

Var är det ni två inte förstår? Ni beter som media, ni förstår ingenting.
Obama går inte hem särskilt bra, ens hos svarta.

Jag gillar inte Trump, men jag avskydde Hillary ska tilläggas.

Förstår ni inte att det är ni som blundar för verkligheten och bara spelar med, ni är verkligen typexempel på sådana Trump är och som folk röstat emot.
Noll kontakt med verkligheten, detta är ert och medias problem.

Det är fascinerande tycker jag.
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-15 kl. 21:10.
2016-11-15, 21:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Var är det ni två inte förstår? Ni beter som media, ni förstår ingenting.
Obama går inte hem särskilt bra, ens hos svarta.

Jag gillar inte Trump, men jag avskydde Hillary ska tilläggas.

Förstår ni inte att det är ni som blundar för verkligheten och bara spelar med, ni är verkligen typexempel på sådana Trump är och som folk röstat emot.
Noll kontakt med verkligheten, detta är ert och medias problem.

Det är fascinerande tycker jag.
Hade Obama kunnat ställa upp i valet hade han vunnit. Han är mer populär än Hillary och Trump. Obama fick 65 respektive 69 miljoner röster när han blev vald. Trump bara 59 nu.

Det är rätt ointressant vad du som person tycker förstår du. Fakta är det som vi kan diskutera.

Citat:
Det är upplagt för nästan vilken demokrat som helst om 4 år. Trumps misstag kommer stå som spön i backen, tveksamt om han ens klarar sig i 4 år. Lär hamna inför krigsrätt.
2016-11-15, 21:14
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Hade Obama kunnat ställa upp i valet hade han vunnit. Han är mer populär än Hillary och Trump. Obama fick 65 respektive 69 miljoner röster när han blev vald. Trump bara 59 nu.

Det är rätt ointressant vad du som person tycker förstår du. Fakta är det som vi kan diskutera.
Om vi nu skall hålla oss till fakta och använda samma avrundning på siffrorna som du gjorde fick Trump 61 miljoner (60,5; alla röster inte räknade än).

http://www.nytimes.com/elections/results/president
2016-11-15, 21:18
Medlem
Jag tror man måste förstå att Trump gör vad som helst för att få makten. Det innebar att utnyttja missnöjet som finns hos många människor gentemot eliten. Trump är inte politiker och kommer därför att i många fall agera lite hursomhelst som han själv känner för.

Det roliga i sammanhanget är att pk-folk blivit så upprörda över hans uttalanden. Vi vet att man kan säga väldigt mycket, men när det kommer till handling är det en helt annan sak. Trots detta så kommer han säkerligen att kunna genomföra betydligt fler beslut än vad Obama kunde, eftersom han inte kommer att bli blockerad på samma sätt som Obama blev.

En annan lustig sak är att flera av hans uttalanden låter värre än de är. Han vill utvisa 3 miljoner människor, framförallt kriminella, men också papperslösa och illegala. Det låter jättemycket, men så framgår det plötsligt att självaste Obama har redan utvisat 2,5 miljoner människor.

Likaså Trump vill bygga en mur. Men så påpekar någon mexican lite försynt att muren redan finns där och att den byggdes av Bill Clinton. Ehum...

Således, väldigt mycket är ordvrickningar och ett spel för galleriet. Inte desto mindre så är det självklart att Trump är väldigt oberäknelig. Ingen vet riktigt vad för politik han kommer att genomföra och på sätt och vis så tror jag inte han vet det själv.
2016-11-15, 21:38
Medlem
Det jag ville lyfta fram egentligen var att många av Trumps sk löften inte är speciellt uppseendeväckande egentligen. T ex om Obama utvisat 2,5 miljoner, så ska väl egentligen 3 miljoner inte vara någon stor sak.

Situationen i USA är säkerligen mycket värre än så och ska man uppnå någon märkbar effekt så borde siffran på utvisningar snarare vara kring 10-15 miljoner. Speciellt när man i antalet utvisade även räknar in de som ganska snabbt blir utvisade efter att illegalt försökt ta sig in i USA.

I flertalet andra sk vallöften kan man märka lite sådana glidningar. Trump har dessutom ofta gett sina löften via sk one-liners som det sedan i konkreta sammanhang kan bli lite hursomhelst med.
2016-11-15, 21:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jo, ganska kul att Trumps sk. "löften" var så ihåliga. Han verkar verkligen gilla "träskmänniskor" och lobbyister, då han anställer dem för fullt.

De flesta av problemen i "rostbältet" och liknande är inte direkt nya. De har funnits sedan slutet av 60-talet. 2 val i rad har folket röstat på Obama och han är fortfarande mer populär än Trump och Hillary. Trump har inte sagt något som lockat folket mer än vad Obama gjorde, och Obama hade inte lika galen agenda som Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in