Hej.
Häromdagen när frun skulle iväg gick hon ut och startade bilen för att sedan gå in och göra ungarna klara för avfärd, dom blev klara och satte sig i bilen igen. Men eftersom backen börjat krångla fick hon lov att stänga av bilen för att få i backen, efter att hon gjort det gick inte bilen igång igen.
Jag har varit ute nu och testat med startkablar för att försöka få igång bilen,den startade och gick kanske 2 sek första gången jag prövade att starta. Men på dom andra försöken då ville den inte starta alls.
har hört att det kan vara tändkassetten, men det tror jag inte eftersom den startade 2 sek och att den tänder när man vrider på nyckeln.
Kan också vara Vevaxellägesgivaren, och då har jag hört att om varvräknaren är död när man försöker starta bilen så är den givaren trasig. och varvräknaren visade inga livstecken nyss när jag var ute.
Bensinpumpen kan också vara felkälla, men jag tror inte det heller. Eftersom den startade nån sek på första försöket nu idag och jag tycker den låter när man vrider på nyckeln.
Eller vad tror ni, mina medmänniskor? finns det andra felkällor? Säkringar eller Reläer?
och så undrar jag vad det är för säkringar i denna låda?
den sitter bakom stora säkringslådan
sitter 5st där på 50A tror jag det var.
http://www.imagebam.com/image/f43b7e514980610
Med Vänlig Hälsning.