2016-11-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag kollade på priserna igår och kände inte alls det var värt det. Men jag är snål, 2k är min smärtgräns för en värdelös brons/silver som jag behöver. Möjligen att jag kan tänka mig 5-6k om det är sista spelaren jag behöver för att komplettera, men annars låter jag bli.

Jag ser "leagues"-SBC som ett maraton. Plöj av de enklaste med bra packs tidigt (PSG, Porto, Benfica, LA Galaxy osv), resten får vänta till i vår någon gång när folk slutat bry sig. Om jag hade 10 millar på kontot kanske jag hade sett saken annorlunda. Jag tror ju också SBC Jonas, SBC Lacazette osv kommer bli mindre attraktiva ju längre fram i tiden vi kommer, så då går priserna följaktligen ner också.

Med det sagt kliar det såklart i fingrarna. Öppna packs är roligt, komplettera SBCs likadant. Tipsa gärna vilka lag du gjorde som du kom undan billigt med! Jag kollade själv på NYCFC och New England Revolution som jag tyckte var alldeles för dyra.

Sååå nu är jag färdig och har SBC Giovinco. Fick mer ånger förut då jag ju sitter med två lag som jag är nöjd med. Måste ju bygga om helt om han skall in.... haha. Blir nog bra. Kul testa något nytt. Började med 240k i kassan och nu har jag 195k. Så det blev ändå helt OK! Ungefärlig kostnad på 50k. Sålde av en del dyrare consumables efter mitt förra inlägg. Hunter, shadow kemi, squad fitness mm. Gav en del intäkter.

Men det kändes sådär att behövs lägga typ 7,9k på en spelare i laget du hade kollat upp, new england... Blev ganska många silverspelare man fick lägga 2-3k för. Men även en del brons för 150 coins som man kunde klämma in. Dem två lagen du kolla var nog båda rätt saftiga. Hann kolla New England innan jag skicka iväg den och låg väl runt 18k varav en spelare kosta 7,9k.... har jag för mig.

Jag gjorde 7 av dem 8 lagen längst ner i listan först, förutom Sporting någonting, den var dyr. Efter det låg jag plus. Men hade som sagt lite tur med paketen (Ligue1 och pro league spelare). Fick även Varane och nån spelare till som jag fick in 10k på i ett pack. Har annars ingen större koll på vad jag gav lag för lag. Funderade på att föra lite protokoll och screenshota varje lag men orkade inte. Var knappt vid medvetande när jag pillade med det inatt, sjukt trött men ville köra på.

Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Vilka är de som är värt att göra?

Finns det något lag i pro l som är värt att göra?

Läs ovanför. Inte riktigt koll vad jag gav lag för lag. PRO League har jag inte kört ännu. Inte speciellt sugen på den heller.
Citera
2016-11-14, 18:45
Medlem
Varför tappar jag alltid anslutningen till EA servers? Mitt internet är online på både datorn och xboxet med helt random tappar jag anslutningen, gärna ska det också vara när jag lirar semifinal eller final. Har 100/10 och modemet är cirka 1 meter ifrån xboxet.

Hjälp.
Citera
2016-11-14, 18:48
Medlem
Dags för POTM nu på fredag, vem tror vi på? Motivera gärna. Själv tror jag (och hoppas) på Hazard. Det är jämnt mellan honom och Joe Allen men Hazard har levererat mot större klubbar samt blev framröstad till månadens spelare av oss tittare den gången då Häng Min Son vann. Det som talar för Allen skulle väl vara att han har levererat i en mindre klubb...

Vad tror ni? Känns som man behöver höra lite andra motiveringar. Man har trots allt investerat en hel del. Goddag
Citera
2016-11-14, 19:03
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
Dags för POTM nu på fredag, vem tror vi på? Motivera gärna. Själv tror jag (och hoppas) på Hazard. Det är jämnt mellan honom och Joe Allen men Hazard har levererat mot större klubbar samt blev framröstad till månadens spelare av oss tittare den gången då Häng Min Son vann. Det som talar för Allen skulle väl vara att han har levererat i en mindre klubb...

Vad tror ni? Känns som man behöver höra lite andra motiveringar. Man har trots allt investerat en hel del. Goddag
Inte sett en enda match i premier league men köpte in ett helt Stoke och Wales-lag för någon vecka sen så hoppas på Allen.

Tänkte köpa massa Ledley då. Borde ha gjort det för nu går han för 3k. Hur kommer det sig? Vet att han inte finns i paket för han är med i movember, men är det enda anledningen?

Uppe ny SBC där man kan få Zlatan som lån 15matcher för övrigt. Ej värt det imo. Synd att man inte har massa svenska spelare.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-14 kl. 19:05.
Citera
2016-11-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Inte sett en enda match i premier league men köpte in ett helt Stoke och Wales-lag för någon vecka sen så hoppas på Allen.

Tänkte köpa massa Ledley då. Borde ha gjort det för nu går han för 3k. Hur kommer det sig? Vet att han inte finns i paket för han är med i movember, men är det enda anledningen?

Uppe ny SBC där man kan få Zlatan som lån 15matcher för övrigt. Ej värt det imo. Synd att man inte har massa svenska spelare.

hoppas också på allen..köpte på mig ett 20-30 tal wales/stoke spelare för discard pris
Citera
2016-11-14, 19:15
Medlem
Citat:

Tack för info! Missat helt. Gött att jag köpte på mig ett svenskt guldlag inkl Seb Larsson och Jonas Olsson häromdan. Minst 6-7k/st iaf. Hade varit kul att testa Z men känns tråkigt med 15 matcher lån....
Citera
2016-11-14, 19:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ännu en värdelös Movember SBC. Blir till att sälja av mina guldsvenskar direkt och hoppas jag får bra betalt. Zlatan är Zlatan, men otroligt ovärt att lägga tusentals coins på ett lånekort.

Stop jerking us around EA. Släpp den där SBCn som kräver Movember-kort already. Om de bara har sådana här lånekort som rewards skulle det kunna vara det mest värdelösa specialkort som någonsin existerat.
Citera
2016-11-14, 20:08
Medlem
K.Bs avatar
Tja

Har en grej jag undrar som jag hoppas nån kan svara på.
Det som sker är att när jag lirar FUT online season lr draft online å möter nån lirare å så tar han ledningen säger vi, direkt efter 1-0 målet pausar han spelet å sen några sekunder senare så har matchen avbrutits å han tilldelas segern (tror jag) efter matchrapporten granskats.
I draften torskar jag inget utan jag kan spela om igen men alla jag har mött på senare tid har gjort så.
Dom kan väl knappas få kick allihop?
Är det nått fusk som florerar lr vad är de?

/K.B
Citera
2016-11-14, 21:01
Medlem
Halvdan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.B
Tja

Det som sker är att när jag lirar FUT online season lr draft online å möter nån lirare å så tar han ledningen säger vi, direkt efter 1-0 målet pausar han spelet å sen några sekunder senare så har matchen avbrutits å han tilldelas segern (tror jag) efter matchrapporten granskats.
I draften torskar jag inget utan jag kan spela om igen men alla jag har mött på senare tid har gjort så.

/K.B

Det är en bugg som av någon anledning fortfarande inte har fixats. Helt absurd att ingenting har gjorts då det varit så i ett par veckor nu. Det är precis som du skriver. Hoppas alla som gör så där blir straffade på ett eller annat sätt, men tvivlar på att det kommer ske.
Citera
2016-11-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.B
Tja

/K.B

Som tidigare sa så är det en glitch som gör att han som gör 1-0 får vinsten..vilket gör att man kan vinna draften tex hur lätt som helst..
Citera
2016-11-14, 21:06
Medlem
Skall man inte vara direktkvalificerad till nästa weekend league om man fick ett visst antal vinster senaste gången? fick 25 och trodde jag skulle vara det men när jag går in på fut champions i ps4:an så verkar det som jag inte är det, den gröna symbolen är inte där.
Citera
2016-11-14, 21:15
Medlem
Halvdan-s avatar
För en som är lite dåligt insatt, är det smart att sälja av sitt lag nu? Enligt Futbin har mitt lag gått ner relativt mycket i värde de senaste dagarna. Får runt miljonen iaf.
http://www.futbin.com/17/squad/330862
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in