2016-11-14, 18:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Problemet är att fortfarande har de flesta inte märkt särskilt många negativa effekter av asylturismen.

Visst sjukvården kanske är sämre nu men de flesta besöker inte
sjukhus särskilt ofta. Skatterna har inte höjts ännu utan staten lånar istället. Bostadsbubblan har gjort delar av medelklassen till miljonärer (på pappret). Vissa bostadsområden är brottsdrabbade visst men det är ännu inget som man märker av i villaområden.

Det är så för egen del också. Inga som helst negativa erfarenheter själv. All oro som finns beror på att man funderar på hur det skall gå lite mer långsiktigt. Regeringen kommer att göra allt för att samhället rullar på så gott det går. Men förr eller senare kommer det att spricka. Det är då (SD) kommer att växa i oponionen på allvar. Inte förr....

Vad som kan få det att spricka vet jag inte? Kanske Trump som tydligt säger att som icke-Nato medlem borde man kanske satsta 3% av BNP på försvaret snarare än 2% ifall man vill förvänta sig någon hjälp? Med drastiska nedskärningar och panik satsningar som följd? Kanske plötslig oro för statens långsiktiga möjlighet att betala sina lån med 5-6% statslåne ränta som följd (och givetvis efterföljande bostadskrasch)? Eller kanske bara att brottsligheten börjar sprida sig till välbärgarde villaområden?

Tror att en större andel svenskar behöver känna negativa konsekvenser i vardagen för att opinionen skall ta fart på allvar. För mig är det fortfarande en teoretisk insikt att det kanske kan bli dåligt framöver. Det är inget som baseras på faktiska upplevelser. Det gäller stora delar av medelklassen i sverige tror jag.
Beror på var du bor, varenda kommun utanför de 7-8 största är nedlusade med asylturister.
Så nog fan märks det och SD kommer växa kraftigt i nästa val.
2016-11-14, 19:18
Medlem
Citat:
Problemet är att fortfarande har de flesta inte märkt särskilt många negativa effekter av asylturismen.

Visst sjukvården kanske är sämre nu men de flesta besöker inte
sjukhus särskilt ofta. Skatterna har inte höjts ännu utan staten lånar istället. Bostadsbubblan har gjort delar av medelklassen till miljonärer (på pappret). Vissa bostadsområden är brottsdrabbade visst men det är ännu inget som man märker av i villaområden.

Det är så för egen del också. Inga som helst negativa erfarenheter själv. All oro som finns beror på att man funderar på hur det skall gå lite mer långsiktigt. Regeringen kommer att göra allt för att samhället rullar på så gott det går. Men förr eller senare kommer det att spricka. Det är då (SD) kommer att växa i oponionen på allvar. Inte förr....

Vad som kan få det att spricka vet jag inte? Kanske Trump som tydligt säger att som icke-Nato medlem borde man kanske satsta 3% av BNP på försvaret snarare än 2% ifall man vill förvänta sig någon hjälp? Med drastiska nedskärningar och panik satsningar som följd? Kanske plötslig oro för statens långsiktiga möjlighet att betala sina lån med 5-6% statslåne ränta som följd (och givetvis efterföljande bostadskrasch)? Eller kanske bara att brottsligheten börjar sprida sig till välbärgarde villaområden?

Tror att en större andel svenskar behöver känna negativa konsekvenser i vardagen för att opinionen skall ta fart på allvar. För mig är det fortfarande en teoretisk insikt att det kanske kan bli dåligt framöver. Det är inget som baseras på faktiska upplevelser. Det gäller stora delar av medelklassen i sverige tror jag.

Helt rätt, än har inte medelsvensson märkt av de massiva skattehöjningar som krävs och neddragningar i välfärden för svensson för några indragna bidrag för invällarna är inte tänkbart för då kommer svaret som ett brev på posten eller förresten posten fungerar ju inte heller men omgående kommer bilbränder, fönsterkrossning och plundring i ett senare skede.

Du säger att ingen märkt något ännu men det gäller inte dem som reser.
På bara ett par år har svenska kronan förlorat 50% och mer mot dollarn och 25 % mot Euron utan att någon avrättas för denna svindlande devalvering !!!! Rena rånet av svenskarna !!
2016-11-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Helt rätt, än har inte medelsvensson märkt av de massiva skattehöjningar som krävs och neddragningar i välfärden för svensson för några indragna bidrag för invällarna är inte tänkbart för då kommer svaret som ett brev på posten eller förresten posten fungerar ju inte heller men omgående kommer bilbränder, fönsterkrossning och plundring i ett senare skede.

Du säger att ingen märkt något ännu men det gäller inte dem som reser.
På bara ett par år har svenska kronan förlorat 50% och mer mot dollarn och 25 % mot Euron utan att någon avrättas för denna svindlande devalvering !!!! Rena rånet av svenskarna !!

Det borde ju vem som helst begripa, regeringen finansierar floden av negrer och araber med sedelpressarna! Därför försvagas kronan hela tiden.
2016-11-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det borde ju vem som helst begripa, regeringen finansierar floden av negrer och araber med sedelpressarna! Därför försvagas kronan hela tiden.

Nu kan ju i och för sig eller WTF en devalvering med rörlig krona hjälpa exportindustrin. Jag tror man kan erbjuda låga priser på JAS Gripen och, Ericsson radar, Hägglunds och Bofors, förhoppningsvis också våra fina ubåtar. Och mycket annat know how.

Men till slut kommer verkligheten ifatt. Det syns nu på planerade kommunalskattehöjningar. I min kommun 55 öre. Det är bara början.

Sossarna gör allt för att dölja förfallet och FY FAN, WTF, Polisen går ju helt åt helvete, snart har man inte ens pengar att försvara sig mot snöbollar...

Nu gäller det SD:s siffor. Jag tror på en jämn ökning, inte så stor, men månad för månad gör tiondelar mycket. Det känns mycket bra nu. Snart ger även massmedia upp förföljelsen mot SD, det börjar bli försvarspositioner.
2016-11-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Beror på var du bor, varenda kommun utanför de 7-8 största är nedlusade med asylturister.
Så nog fan märks det och SD kommer växa kraftigt i nästa val.

Visst jag bor i en av de större städerna. Dessutom är det skillnad på att märka att asylturisterna finns och att känna sig drabbad. Jag är definitivt inte drabbad personligen ännu. Vi får se hur det går.

Min gissning är att fram till valet kommer (SD) öka ibland och minska ibland. Kanske öka lite oftare än de minskar. Förr eller senare kommer dock något att hända som plötsligt gör det hela mer påtagligt för större grupper och då kommer det att bli en rejäl ökning på kort tid. Kanske från 25% till 35% eller så.
2016-11-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag tror ju som sagt på två möjliga plus-faktorer på SD i mätningarna framöver:

1. En - förvisso oförtjänt - boost av att kopplas samman med Trump och därmed förknippas med framgång och energi. Antietablissemangssentiment och nationalism ligger i tiden och om SD uppfattas som dess representant i svensk politik, kan det bara vara positivt.

Det parodiska, tragikomiska är alltså att det krävs att någon som Jan Guillou skriver om en "sverigedemokrat i Vita Huset", för att i någon mån uppväga Åkesson som är ytterst ängslig att förknippas med seklets största politiska succé.

2. Till denna eventuella verkliga ökning, bör också läggas en tendens att ta intryck av den internationella debatten om misslyckade mätinstitut. Nu står trovärdigheten på allvar på spel, även i mainstream-diskussionen.

Inte så att man omedelbart och resolut skruvar upp viktningarna, men tendensen att kompensera uppåt bör finnas och ge utslag över tid.

Ja, det kan rentav vara så att räknenissen nu äntligen får göra justeringar han velat hela tiden, men inte vågat. Förut kan säljchefen haft övertaget internt, men nu kan det på allvar funderas på om man inte skadar trovärdigheten och därmed vinstmarginalen på sikt.

Jag har ju en misstanke om att det inte är så helt omöjligt att korrigera någorlunda, bara man har incitamenten. Hur nu foliehattarna som torgför teorier om ärliga-avsikter-mot-omöjliga-odds ska förklara att det plötsligt är helt möjligt att konsekvent multiplicera med 1.8 istället för 1.3 på räknedosan.

Skulle vara intressant om någon (Franzlizt kanske) här kunde göra en beräkning med avseende på andel "osäkra" i OU. Det är nog ganska stor del av dessa som utgörs av "tysta" SD are men det borde gå att använda pe tillsammans med faktorn för icke PK-partier.
Håller tummarna för att någon orkar kolla sambandet om det finns något.
2016-11-15, 08:02
Medlem
När kommer nästa OU?
2016-11-15, 12:01
Medlem
Citat:
Visst jag bor i en av de större städerna. Dessutom är det skillnad på att märka att asylturisterna finns och att känna sig drabbad. Jag är definitivt inte drabbad personligen ännu. Vi får se hur det går.

Min gissning är att fram till valet kommer (SD) öka ibland och minska ibland. Kanske öka lite oftare än de minskar. Förr eller senare kommer dock något att hända som plötsligt gör det hela mer påtagligt för större grupper och då kommer det att bli en rejäl ökning på kort tid. Kanske från 25% till 35% eller så.

Att komma upp till 35% är nog ganska omöjligt, jag tror att 35% eller mer kan sympatisera med det är inte detsamma som att rösta. Betänk på hur många som vaneröstar på sossarna, kanske mest bland dom äldre. Jag är glad för 23% men jag hoppas på över 25% naturligtvis.

Jag märker inte direkt av invasionen och ännu har jag inte drabbats ekonomiskt. Men när jag någon gång går på stan, då what the fuck, det ser ut som om inte ens 50% är Svenskar. Drömmer jag eller är detta Sverige? Och naturligtvis drabbas även jag efter hand av kostnaderna.

Hur kunde det bli så här? Det måste ha pågått en längre tid den här invasionen när vi vanliga Svenskar var upptagna av jobb och fritid.
2016-11-15, 17:14
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att komma upp till 35% är nog ganska omöjligt, jag tror att 35% eller mer kan sympatisera med det är inte detsamma som att rösta. Betänk på hur många som vaneröstar på sossarna, kanske mest bland dom äldre. Jag är glad för 23% men jag hoppas på över 25% naturligtvis.

Jag märker inte direkt av invasionen och ännu har jag inte drabbats ekonomiskt. Men när jag någon gång går på stan, då what the fuck, det ser ut som om inte ens 50% är Svenskar. Drömmer jag eller är detta Sverige? Och naturligtvis drabbas även jag efter hand av kostnaderna.

Hur kunde det bli så här? Det måste ha pågått en längre tid den här invasionen när vi vanliga Svenskar var upptagna av jobb och fritid.

Jag har sett någonstans att sjuprocent av S väljare dör bort varje år(eller om det var procentenheter),så S dominans är över ,och även M,s storhetstid. Så de som kommer att ta väljarröster närmaste tiden är SD,ingen annan.
2016-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag har sett någonstans att sjuprocent av S väljare dör bort varje år(eller om det var procentenheter),så S dominans är över ,och även M,s storhetstid. Så de som kommer att ta väljarröster närmaste tiden är SD,ingen annan.

Så många som 7% är det nog inte tyvärr, såvida inte man sprider någon dödlig infektion.... ...men då är det också tyvärr SD sympatisörer som går över till det eviga livet....

Men visst sker det en avtappning av sossar och jag tror inte att egentligen sossarna har någon politiker som väcker massorna så att många ungdomar strömmar till.

Inte ens dom muslimer som fått svenskt medborgarskap, dom går nog hellre till MP (Muslimska Partiet).

Nu har det blivit andefattigt på nytt från M, där händer inget,så förmodligen kommer man att tappa ytterligare till SD. Dom som stannar kvar i M är dom som mest hatar höga skatter.

Vi som prioriterar vårt lands Svenskhet går till SD.

Jag tror att det är taktik nu som gör att SD mer angriper globalisering och EU än Islam. Det skall bli intressant att se utvecklingen nästa år, det är ju helt dött i Svensk politik, bara en sorts dov rädsla för SD som genomsyrar all debatt och det gynnar SD naturligtvis.
Senast redigerad av ShariaInstructor 2016-11-15 kl. 17:30.
2016-11-15, 19:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

De flesta normala individer känner stark olust när deras tidigare lugna och vita stad helt plötsligt fylls med hundratals negrer och araber dagtid som i horder driver omkring. regelbundna ofredanden, incidenter och sexualbrott ökar känslan av belägring.
I större städer kan man gömma sig och drabbas endast mer indirekt då akuten har högre beläggning och kommunen får börja smygspara för att ha råd med asylturisterna, mer direkt om man går till folktandvården och snällt får vänta flera månader på en tid.
Än värre är den allt större del av kommunernas budget som asylturisterna slukar, det kommer komma rejäla besparingar och skattehöjningar de närmaste åren. Men som sagt, du kan lugnt klia dig på magen och tro att det är lugnt. Det är det inte, samhället har börjat krackelera runt om dig.

Själv sitter jag i Storstockholm och upplever den sämsta snöröjningen på alla de år jag bott här, men givetvis saknas samband mellan den bristande allokeringen till entreprenörsfordon och den allt större mängd offentliga medel som sugs in i slukhålet asylturismen.

Som sagt, alla är inte lika ouppmärksamma som dig och det ger SD dagligen nya väljare.
2016-11-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

OM SD lyckas hitta en partiledare som även attraherade kvinnliga väljare skulle man ha 35% i ett nafs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in