Citat:
Ursprungligen postat av
FinaSpirulina
Tåget stannade kl03:53. Mobilen slocknade senast kl04:03. Det lämnar ett tidsspann på absolut maximalt 10 min.
MEN i verkligheten skildes vännerna först åt någon gång kl03:55-04:00 vilket lämnar ett verkligt tidsspann på maximalt 8min. Men med tanke på att hon fipplat med mobilen och musik plus skickat ett meddelande till sin väninna så har är tidsspannet i praktiken kanske närmare 3-6min. Kanske bara 2min som du säger. Hon kom nog inte så långt.
Min gissning är att hon kidnappades på stationsområdet innan hon hann till stigen.
My bad! Och ja, jag tror också det har hänt på stationsområdet.
Om hon har blivit fört bort i bil, ger det ingen mening att vänta med att överfalla henne till hon är inne på stigen. Det vill vara bättra att slå henne ner på p-platsen.
Och varför håller en "ljus skåpbils-liknande" bil utanför en outlet butik på Tårnborgvej med ljuset på mellan 3 och 4? Väntade chauffören på någon?
Vi vet att taxin med Emilies kompisar körde på Tårnborgvej. Kan den vita bilen ha väntat på taxin för att se om att det fattades en person i bilen?
Skåpbilen kör sen till stationen och in på den breda stigen, ser Emilie, hon går kanske in till sidan för att ge plats. Chauffören springer ut, överfaller Emilie, slänger henne in i bilen och kör iväg till hamnen - och på väg till hamnen ser vittnet bilen.
Vad skulle bilen med Emilie i hamnen? Kanske hämta en annan GM?
Kanske dumpa Emilie? Kanske hämta något GM hade glömt?
Vittnet ser skåpbilen köra jävligt fort väck från hamnen - kanske med Emilie inne i bilen.
Kanske lever hon fortfarende. Kanske är hon redan död?
Kanske var hon inte med i bilen.
Men varför köra så fort på väg ner til hamnen?