2016-11-13, 23:03
Medlem
Om vi inte tror en GM är anledning till att Emilie skickar ett screen shot till sin vännina, varför skickade Emilie då ett screen shot, när hon lyssnade på musik?
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 23:05.
Citera
2016-11-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Så tänker jag: Vi vet att Emilie stod på Korsør station och sa farvel till sina kompisar.
Från taxins bakfönster såg vänninan Emilie kämpa med sina hörluror på p-platsen.
Kl är 04.00-04.01 (Dom ankom med tåget kl 04.00 och taxin vär bestäld och väntade på dom).

Kl 04.03 dog mobilen.
Emilie kan inte ha gått långt på typ 2 min - OM vi tror att en GM är anledning till att Emilie skickar ett screen shot till sin vännina och att mobilen dör ut/blir avstängd.

2 min är det typ 150-200 meter?

Tåget stannade kl03:53. Mobilen slocknade senast kl04:03. Det lämnar ett tidsspann på absolut maximalt 10 min.
MEN i verkligheten skildes vännerna åt först någon gång kl03:55-04:00 vilket lämnar ett verkligt tidsspann på maximalt 8min. Men med tanke på att hon fipplat med mobilen och musik plus skickat ett meddelande till sin väninna så är tidsspannet i praktiken kanske närmare 3-6min. Kanske bara 2min som du säger. Hon kom nog inte så långt.

Min gissning är att hon kidnappades på stationsområdet innan hon hann till stigen.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 23:29.
Citera
2016-11-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Tåget stannade kl03:53. Mobilen slocknade senast kl04:03. Det lämnar ett tidsspann på absolut maximalt 10 min.
MEN i verkligheten skildes vännerna först åt någon gång kl03:55-04:00 vilket lämnar ett verkligt tidsspann på maximalt 8min. Men med tanke på att hon fipplat med mobilen och musik plus skickat ett meddelande till sin väninna så har är tidsspannet i praktiken kanske närmare 3-6min. Kanske bara 2min som du säger. Hon kom nog inte så långt.

Min gissning är att hon kidnappades på stationsområdet innan hon hann till stigen.

My bad! Och ja, jag tror också det har hänt på stationsområdet.
Om hon har blivit fört bort i bil, ger det ingen mening att vänta med att överfalla henne till hon är inne på stigen. Det vill vara bättra att slå henne ner på p-platsen.

Och varför håller en "ljus skåpbils-liknande" bil utanför en outlet butik på Tårnborgvej med ljuset på mellan 3 och 4? Väntade chauffören på någon?

Vi vet att taxin med Emilies kompisar körde på Tårnborgvej. Kan den vita bilen ha väntat på taxin för att se om att det fattades en person i bilen?
Skåpbilen kör sen till stationen och in på den breda stigen, ser Emilie, hon går kanske in till sidan för att ge plats. Chauffören springer ut, överfaller Emilie, slänger henne in i bilen och kör iväg till hamnen - och på väg till hamnen ser vittnet bilen.

Vad skulle bilen med Emilie i hamnen? Kanske hämta en annan GM?
Kanske dumpa Emilie? Kanske hämta något GM hade glömt?
Vittnet ser skåpbilen köra jävligt fort väck från hamnen - kanske med Emilie inne i bilen.
Kanske lever hon fortfarende. Kanske är hon redan död?

Kanske var hon inte med i bilen.

Men varför köra så fort på väg ner til hamnen?
Citera
2016-11-13, 23:38
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
MEN i verkligheten skildes vännerna åt först någon gång kl03:55-04:00 vilket lämnar ett verkligt tidsspann på maximalt 8min. Men med tanke på att hon fipplat med mobilen och musik plus skickat ett meddelande till sin väninna så är tidsspannet i praktiken kanske närmare 3-6min. Kanske bara 2min som du säger. Hon kom nog inte så långt.

O det fanns inga kameror kring stationen eller alldeles i dess närhet?
Vet vi något om det?
Citera
2016-11-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vet vi något om det?

Hon fångades på bild på en kamera inne på station. Om det finns kameror längs vägen in mot Korsør vet jag inte men hon har i alla fall inte fångats på någon.
Citera
2016-11-13, 23:42
Medlem
Citat:
Vet vi något om det?

Det finns kameror på Korsør station. Dom visar Emilie och hennes kompisar kliva av tåget. Sen klivar en tjej och en kille av tåget.
Polisen har pratat med dom och dom är inte misstänkt.
Citera
2016-11-13, 23:47
Medlem
JSelwyns avatar
Skulle vara intressant o se kamerabilder från området runtomkring också. Finns säkert men polisen kanske vill hålla dom för sig själv.
Som nämnts. Tidspannet är oherhört kort så någon/någonting måste ha fastnat.
Citera
2016-11-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
My bad! Och ja, jag tror också det har hänt på stationsområdet.
Om hon har blivit fört bort i bil, ger det ingen mening att vänta med att överfalla henne till hon är inne på stigen. Det vill vara bättra att slå henne ner på p-platsen.

Och varför håller en "ljus skåpbils-liknande" bil utanför en outlet butik på Tårnborgvej med ljuset på mellan 3 och 4? Väntade chauffören på någon?

Vi vet att taxin med Emilies kompisar körde på Tårnborgvej. Kan den vita bilen ha väntat på taxin för att se om att det fattades en person i bilen?
Skåpbilen kör sen till stationen och in på den breda stigen, ser Emilie, hon går kanske in till sidan för att ge plats. Chauffören springer ut, överfaller Emilie, slänger henne in i bilen och kör iväg till hamnen - och på väg till hamnen ser vittnet bilen.

Vad skulle bilen med Emilie i hamnen? Kanske hämta en annan GM?
Kanske dumpa Emilie? Kanske hämta något GM hade glömt?
Vittnet ser skåpbilen köra jävligt fort väck från hamnen - kanske med Emilie inne i bilen.
Kanske lever hon fortfarende. Kanske är hon redan död?

Kanske var hon inte med i bilen.

Men varför köra så fort på väg ner til hamnen?

Tror det är mer troligt att den vita bilen cruisat på måfå och kanske då mer eller mindre av en slump hammat vid stationen alternativt att ew passerat bilen på Tårnborgvej.

Ja vad kan den vita skåpbilen gjort vid hamnen flera timmar senare på morgonen? Min första tanke är dumpning. Men det passar inte riktigt. Tror inte kidnapparen är från Korsør. Tror också att kidnappningen var mer eller mindre planerad. Borde han inte haft vett att lämna Korsør så fort som möjligt?

Men den vita skåpbilen har setts vid tre olika ställen. Behöver inte vara samma bil.
Citera
2016-11-13, 23:49
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant o se kamerabilder från området runtomkring också. Finns säkert men polisen kanske vill hålla dom för sig själv.
Som nämnts. Tidspannet är oherhört kort så någon/någonting måste ha fastnat.

Men ju kortare tidsspann desto mindre sannolikhet för spår. Så tänker jag. Eftersom hon inte kan ha hunnit särskilt långt på kort tid.
Citera
2016-11-13, 23:54
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Men ju kortare tidsspann desto mindre sannolikhet för spår. Så tänker jag. Eftersom hon inte kan ha hunnit särskilt långt på kort tid.

Mm men någonting måste ha fastnat innan om inte annat men det är ju allt beroendes på vad kamerorna är runt stationen etc.
Citera
2016-11-14, 00:14
Medlem
Citat:
Mm men någonting måste ha fastnat innan om inte annat men det är ju allt beroendes på vad kamerorna är runt stationen etc.

Tror det bara finns en inne på stationen. Om hon försvunnit strax utanför stationen så har hon av förklarliga skäl inte fångats på bild av någon annan kamera närmare centrum.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-14 kl. 00:21.
Citera
2016-11-14, 00:28
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Tror det bara finns en inne på stationen. Om hon försvunnit strax utanför stationen så har hon av förklarliga skäl inte fångats på bild på någon annan kamera närmare centrum.

Skall villigt erkänna att jag inte tittat på området så noga förrens nu.

Men man ser ju klart o tydligt att det inte alls finns mycket utrymme/lägliga platser att kidnappa Emelie. O den bästa platsen är nog själva järnvägsstationen. Jag skulle nog säga parkering. Väcker minst uppmärksamhet dvs att folk blir upphämta därifrån etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in