Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-13, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vi får vänta med att se om det fortfarande är Trump som bestämmer.

Annars kan Trump dra åt helvete.

Det är nog inte han som bestämmer om man ger nycklarna till dom som man har spenderat hela året på att kampanja emot.
2016-11-13, 22:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Ok nu är jag orolig, hela det här drain the swamp kan man ju glömma nu när eliten själv har tagit top platsen i hans administration.
Priebus som Chief of Staff och Bannon som Chief Strategist.
2016-11-13, 23:01
Medlem
Citat:
Det är nog inte han som bestämmer om man ger nycklarna till dom som man har spenderat hela året på att kampanja emot.

Reince Priebus är ett säkert val killen kan sin grej.

Men om Trump skiter i politiken som jag får känslan med att han gör nu med sina uttalanden just nu.

Så är det ett av de största sveken i modern historia.
2016-11-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Känner inte riktigt till vad Reince Priebus står för ?

Så vad är han "för" respektive "emot" i frågor ?

Han är en funktionär som visat lojalitet. Vad han tycker eller inte tycker är irrelevant.
2016-11-13, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jaha nu ramlade polletten ner. Att han är en total lögnare fattade jag nästan direkt efter att han hade vunnit. Han kommer definitivt inte att sätta åt den korrupta eliten eller Wallstreet.
Han sa i en intervju efter valet "Yes I am a little bit against the establishment."

Det sjuka är att det räcker med att uppfylla ett enda vallöfte för att få hjältegloria och det är att bygga muren. Detta med demografi och kulturell identitet står över allt. Jag tror inte ens folk skulle tröttna på honom om han blev en diktator.

Vad jag förstår så har Bannon mer makt över Priebus, men det är ju helt idiotiskt att ha en GOP party boss som CoS.

Folk lär sig fan inte från historien. JFK blev skjuten, Reagan blev skjuten. Bush blev Reagans VP. Skakar på huvudet..så har man alla idioter på reddit som jublar och har inte en aning om vad det betyder att sätta Priebus där.

Nu kommer ju alla gangsters och maffiosos komma krypande och be efter saker, Priebus är liksom portalen till det. -Och Trumps liv står på spel ännu mer än vad det redan gör
2016-11-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ok nu är jag orolig, hela det här drain the swamp kan man ju glömma nu när eliten själv har tagit top platsen i hans administration.

Du förstår nog inte innebörden av "Drain the Swamp". Det syftar på alla i och runt Washington vars levebröd kommer från politiken.

Priebus är inte "elit" i något avseende annat än att han är en bra arbetare.
2016-11-13, 23:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han är en funktionär som visat lojalitet. Vad han tycker eller inte tycker är irrelevant.

Det vet jag, men tänkte på att det förefaller vara människor i tråden som ger ett "tummen ner" för honom.

Och undrar bara varför..
2016-11-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det vet jag, men tänkte på att det förefaller vara människor i tråden som ger ett "tummen ner" för honom.

Och undrar bara varför..

Jag tror att det har psykologiska skäl. Ta bara seeeg321, han får en massa "känslor" om än det ena än det andra.

Jag hänvisar till auktoritet. D.v.s mig själv.
2016-11-13, 23:07
Bannlyst
Citat:
Vad jag förstår så har Bannon mer makt över Priebus, men det är ju helt idiotiskt att ha en GOP party boss som CoS.

Folk lär sig fan inte från historien. JFK blev skjuten, Reagan blev skjuten. Bush blev Reagans VP. Skakar på huvudet..så har man alla idioter på reddit som jublar och har inte en aning om vad det betyder att sätta Priebus där.

Nu kommer ju alla gangsters och maffiosos komma krypande och be efter saker, Priebus är liksom portalen till det. -Och Trumps liv står på spel ännu mer än vad det redan gör

Och ja jag håller med dig, politiken är helt sjuk där borta, så lätt det verkar vara att blåsa folk.
2016-11-13, 23:10
Medlem
Citat:
Och ja jag håller med dig, politiken är helt sjuk där borta, så lätt det verkar vara att blåsa folk.

Du håller med dig själv? Konstigt vore det annars.

Trump och Bannon vet säkerligen bättre vad Priebus går för och hur han funkar än vad du eller jag gör. Jag får definitivt inga Bush Sr.-vibbar av Priebus.

I värsta fall så får han sparken. Reagan sparkade sin första CoS.
2016-11-13, 23:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Vad är det för underbart med det? Vad tror du egentligen kommer att hända?

- Respekt för de traditionella värderingar som byggt vårt västvärld senaste 2000 åren?
- En förståelse för att vi är utsatta för en stark konkurrens (från ex. Asien) och måste skärpa till oss?
- Att inte västvärlden har resurser att vara hela världens frälsare och betalare?

Daa?
2016-11-13, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du håller med dig själv? Konstigt vore det annars.

Trump och Bannon vet säkerligen bättre vad Priebus går för och hur han funkar än vad du eller jag gör. Jag får definitivt inga Bush Sr.-vibbar av Priebus.

I värsta fall så får han sparken. Reagan sparkade sin första CoS.
Det var menat till climasol :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in