2016-11-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
"Lidt efter afskeden på parkeringspladsen den aften modtog Emilies bedste veninde en besked fra Emilie på Facebook Messenger, mens hun sad i taxaen. Det var et screenshot af en tekstbesked. Veninden svarede omkring kl. 4.03, men kunne se, at den aldrig blev leveret og læst. Det er også heromkring, at politiet har opsnappet de sidste signaler fra Emilie Mengs telefon. Om den gik ud, eller om nogen slukkede den, er uvist."

http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem

Jag är för tröt i skallen till att översätta den till svenska, så ta den evt. på Google Translate.

Det är ju ett väldigt kort tidsspann som det hela hände på, i alla fall att telefonen slutade fungera nästan omedelbart efter att de skilts åt. Undrar vad det stod det meddelandet?
Citera
2016-11-13, 22:33
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
"Lidt efter afskeden på parkeringspladsen den aften modtog Emilies bedste veninde en besked fra Emilie på Facebook Messenger, mens hun sad i taxaen. Det var et screenshot af en tekstbesked. Veninden svarede omkring kl. 4.03, men kunne se, at den aldrig blev leveret og læst. Det er også heromkring, at politiet har opsnappet de sidste signaler fra Emilie Mengs telefon. Om den gik ud, eller om nogen slukkede den, er uvist."

Jag är för tröt i skallen till att översätta den till svenska, så ta den evt. på Google Translate.

Det där förstod vi :-)
Citera
2016-11-13, 22:35
Medlem
Citat:

Ok. Om man sätter ihop info så slocknade mobilen någon gång kl03:52-04:03 för att strömmen tog slut. Sedan vet vi inte vad som hände.

Min känsla säger att den vita skåpbilen från outlet är inblandad.
Citera
2016-11-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Det är ju ett väldigt kort tidsspann som det hela hände på, i alla fall att telefonen slutade fungera nästan omedelbart efter att de skilts åt. Undrar vad det stod det meddelandet?

Om man ska lita på mediauppgifter så slocknade mobilen för att strömmen tog slut och INTE för att den gick sönder. Med det sagt lämnar det ett större tidsspann för händelser och lämnar därmed också större utrymme för oklarheter om var exakt hon försvunnit.
Citera
2016-11-13, 22:43
Medlem
Hur kidnappar man ens någon utan planering? En vanlig ung tjej springer ju iväg om en okänd karl försöker närma sig henne mitt i natten på en okänd gata. Och skriker om han mot all förmodan råkar få fatt på henne.

En kidnappare måste ha överraskat henne. Kanske med ett vapen. Kanske genom att stå gömd bakom nåt hus eller en buske. Eller kan de varit flera stycken?

Som sagt tror jag på planering.

Fy vilket obehagligt fall. Stackars tjej
Citera
2016-11-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan

Som jag förstår det, var det inget viktigt. Det var ett screen shot på en gammal konversation på Facebook. Kanske har Emilie kämpat med en GM, och har försökt att ringe upp, men har tryckt fel?

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det där förstod vi :-)

Bra

Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Om man ska lita på mediauppgifter så slocknade mobilen för att strömmen tog slut och INTE för att den gick sönder. Med det sagt lämnar det ett större tidsspann för händelser och lämnar därmed också större utrymme för oklarheter om var exakt hon försvunnit.

Berlingske skriver, at (i denne artikeln: http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem), att polisen inte vet om det är pga. ett fel på telefonen (som hon har hänt flera gångar i perioden upp till den morgon hon försvann, eller om det var pga. den blev slocknat av någon. Polisen vet dock, at mobilen var avstängd efter kl. 04.03. Polisen liter också på Emilies kompisar, som säger att mobilen hade runt 1/5 ström på, när dom kom til Korsør station kl. 04.00.

3 min sen var telefonen avstängd.
Citera
2016-11-13, 22:47
Medlem
katws avatar
Citat:

Har de två männen som gick med en "damhandväska" klockan 05.00 på söndagen inte långt från Emilie:s hem identifierats?

Citat:
Korsør: Der er måske kommet nye oplysninger i Emilie-Sagen fra Korsør, Søndag morgen klokken ca 05.00 en time efter Emilie Meng er forsvundet Fanger et Overvågningskamera to mænd som kommer gående ude på vejen ikke langt fra Emilies hjem.

Overvågningskameraet er sat op ved Johnny Andersens hjem i Korsør, efter en opfordring fra Johnnys bror som har fulgt meget med i Emilie-Sagen om at Johnny skulle prøve og tjekke båndet igennem fra den Morgen Emilie forsvandt.

Da Johnny kigger båndet igennem og ser de to mænd i linsen ser han noget meget mistænkeligt ved de to mænd, Mændene kommer gående hvor af den ene går og svinger med en lille måske sort dame taske i hånden, noget Johnny normalt ikke ser i dagligdagen.

Sydsjælland og Lolland Falsters Politi Efterlyste den 21 juli en lille sort dametaske eller skuldertaske som kunne have været fundet ved Korsør Station mellem søndag morgen den 10 juli til Mandag den 11 juli, denne taske skulle Emilie Meng have på sig da hun var i byen med Veninderne Lørdag aften den 9 Juli

http://112news.dk/?p=3056
Citera
2016-11-13, 22:51
Medlem
Citat:
Hur kidnappar man ens någon utan planering? En vanlig ung tjej springer ju iväg om en okänd karl försöker närma sig henne mitt i natten på en okänd gata. Och skriker om han mot all förmodan råkar få fatt på henne.

En kidnappare måste ha överraskat henne. Kanske med ett vapen. Kanske genom att stå gömd bakom nåt hus eller en buske. Eller kan de varit flera stycken?

Som sagt tror jag på planering.

En vilken som helst genomsnitlig man vill kunne slå en spinkel 17-årig tjej till jorden. Och sen sparka henne i huvudet så hon blir medvetslös - tex.
Sen är det bara att lägga henne in i bilen och köra i väg.

Om det är planerat, hur skulle han/hon/dom veta att Emilie ville promenera hem? Och inte ta en taxi?

Citat:
Fy vilket obehagligt fall. Stackars tjej

Big time!
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 22:54.
Citera
2016-11-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har de två männen som gick med en "damhandväska" klockan 05.00 på söndagen inte långt från Emilie:s hem identifierats?

http://112news.dk/?p=3056

Jag kommer inte ihåg om det var en damhandväska (jag tror det var nånting som liknade en damhandväska), men polisen har pratat med dom och dom är inte längare int. för fallet.
Citera
2016-11-13, 22:54
Medlem
Citat:
Som jag förstår det, var det inget viktigt. Det var ett screen shot på en gammal konversation på Facebook. Kanske har Emilie kämpat med en GM, och har försökt att ringe upp, men har tryckt fel?

Bra

Berlingske skriver, at (i denne artikeln: http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem), att polisen inte vet om det är pga. ett fel på telefonen (som hon har hänt flera gångar i perioden upp till den morgon hon försvann, eller om det var pga. den blev slocknat av någon. Polisen vet dock, at mobilen var avstängd efter kl. 04.03. Polisen liter också på Emilies kompisar, som säger att mobilen hade runt 1/5 ström på, när dom kom til Korsør station kl. 04.00.

3 min sen var telefonen avstängd.

Citat:
Emilie Mengs telefon gik tør for strøm, da hun forsvandt, og derfor kan den heller ikke hjælpe politiet på vej.
http://nordjyske.dk/nyheder/mystik--ingen-spor-efter-forsvundne-emilie/8bcba3db-6953-4b3f-864e-8acf5e04ea29/112/1513

Inte så haj på danska men tolkar det som att mobilen slocknat på grund av batteriet blivit strömlöst. Men de uppgifterna behöver ju inte stämma. Man kan aldrig lita på mediauppgifter helt.
Citera
2016-11-13, 22:56
Medlem
Citat:
http://nordjyske.dk/nyheder/mystik--ingen-spor-efter-forsvundne-emilie/8bcba3db-6953-4b3f-864e-8acf5e04ea29/112/1513

Inte så haj på danska men tolkar det som att mobilen slocknat på grund av batteriet blivit strömlöst. Men de uppgifterna behöver ju inte stämma. Man kan aldrig lita på mediauppgifter helt.

Du har rätt. Det står i artikeln, men efteråt har Belingske pratat med polisen och dom kom så med den uppdaterade infon.
Citera
2016-11-13, 23:00
Medlem
Så tänker jag: Vi vet att Emilie stod på Korsør station och sa farvel till sina kompisar.
Från taxins bakfönster såg vänninan Emilie kämpa med sina hörluror på p-platsen.
Kl är 04.00-04.01 (Dom ankom med tåget kl 04.00 och taxin vär bestäld och väntade på dom).

Kl 04.03 dog mobilen.
Emilie kan inte ha gått långt på typ 2 min - OM vi tror att en GM är anledning till att Emilie skickar ett screen shot till sin vännina och att mobilen dör ut/blir avstängd.

2 min är det typ 150-200 meter?
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in