2016-11-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tveksamt om det verkligen var ett planerat brott. Just därför som jag skulle vilja veta (har säkert redan skett) att man letar reda på ALLA telefoner som var verksamma den natten/morgonen.

Tror du att det var en olycka eller ett oplanerat brott? Varför tror du det?

Ja det vore smart att pejla all mobilaktivitet i området den natten. Men hoppas och antar att polisen redan gjort det.

Vet inte hur mycket av polisens arbete som läcker till media i Danmark. Någon som har koll?
Citera
2016-11-13, 21:10
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Tror du att det var en olycka eller ett oplanerat brott? Varför tror du det?

Ja det vore smart att pejla all mobilaktivitet i området den natten. Men hoppas och antar att polisen redan gjort det.

Vet inte hur mycket av polisens arbete som läcker till media i Danmark. Någon som har koll?

Jag tror inte att det var en olycka eller planerat i den mån att han/hon suttit på kammaren och planerat utan mer stundens ingivelse. Allt stämde i gm's ögon/värld och därför blev det just då och tyvärr Emelie.
Citera
2016-11-13, 21:15
Medlem
En mobil som stänger av eller stängs av skickar en hej då-ping till mobilleverantören medans en mobil som går sönder inte gör det. Info från mobiloperatören avslöjar alltså både mobilens senaste lokalisation och om den stängts av eller gått sönder. Inte hittat info i media om hur ew:s mobil försvunnit från nätverket. Tror dock polisen sitter på den informationen.
Citera
2016-11-13, 21:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det var en olycka eller planerat i den mån att han/hon suttit på kammaren och planerat utan mer stundens ingivelse. Allt stämde i gm's ögon/värld och därför blev det just då och tyvärr Emelie.

Men ett oplanerat brott i stundens ingivelse tenderar att lämna spår. I det här fallet verkar det inte finnas ett endaste spår. Det stämmer inte.
Citera
2016-11-13, 21:24
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Men ett oplanerat brott i stundens ingivelse tenderar att lämna spår. I det här fallet verkar det inte finnas ett endaste spår. Det stämmer inte.

Håller med dig delvis.
Men kan ju också vara så (hittintills) att gm haft en oerhörd tur. Är ju inte första gången i världshistorien som det händer.
Som jag nämnt tidigare så ligger lösningen i att man letar sig bakåt i tiden. Eftersom man inte har fått fram något nämnvärt från försvinnandet o senare/till dags dato.
Citera
2016-11-13, 21:47
Medlem
Citat:
Skall väl tillägga att jag som sagt inte tror att detta är ett planerat brott. Även om gärningsmannen har dylika böjelser etc...så i polisarbete skall man också ha tur och därför tänkte jag som så att man skulle leta reda på/verifiera alla nummer som var aktiva strax före Emelie försvann för att sedan få reda på varför den personen var i området. Med den utgångspunkten att alla tillsdess det bevisats motsatsen är/blir P.O.I.

Det är minst sagt irriterande att man inte har hittat något spår så här långt. Om jag inte har fel, så inte en tillstymmelse att hon skulle ha sets någon annanstans. Brukar ju alltid vara folk som tycker sig ha sett någon som liknar...i detta fallet Emelie.

Polisen verkar ha pejlat mobiltrafiken. Tydligen 50 personer/mobiler i närområdet den tiden. Sedan står det att ew:s mobil blivit strömlöst. Tolkar det som att den inte gått sönder.

http://nordjyske.dk/nyheder/mystik--ingen-spor-efter-forsvundne-emilie/8bcba3db-6953-4b3f-864e-8acf5e04ea29/112/1513
Citera
2016-11-13, 21:49
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
En mobil som stänger av eller stängs av skickar en hej då-ping till mobilleverantören medans en mobil som går sönder inte gör det. Info från mobiloperatören avslöjar alltså både mobilens senaste lokalisation och om den stängts av eller gått sönder. Inte hittat info i media om hur ew:s mobil försvunnit från nätverket. Tror dock polisen sitter på den informationen.

Låter rimligt. Som sagt...är så gott som säker på att om man rullar tillbaks händelserna och vi förutsätter att Emelie har blivit bortförd mot sin vilja, så finner vi lösningen där. Det här föregicks inte alls av någon lång planering.
Citera
2016-11-13, 21:56
Medlem
Citat:
Polisen verkar ha pejlat mobiltrafiken. Tydligen 50 personer/mobiler i närområdet den tiden. Sedan står det att ew:s mobil blivit strömlöst. Tolkar det som att den inte gått sönder.

http://nordjyske.dk/nyheder/mystik--ingen-spor-efter-forsvundne-emilie/8bcba3db-6953-4b3f-864e-8acf5e04ea29/112/1513

Vi vet att Emilies mobil hade problem med att hålla på strömmen, så polisen tänker att den antigen igen har fått problem eller så har hon eller en annan släckt för den.
Vi vet också at Emilie lånade en charger i tåget av en av sina kompisar, så hon kunne lyssna på musik på promenaden hem. Och vi vet att hennes mobil hade runt 20% när hon klev av tåget.

http://www.b.dk/nationalt/da-emilie-meng-ikke-kom-hjem
Citera
2016-11-13, 21:57
Medlem
Citat:
Låter rimligt. Som sagt...är så gott som säker på att om man rullar tillbaks händelserna och vi förutsätter att Emelie har blivit bortförd mot sin vilja, så finner vi lösningen där. Det här föregicks inte alls av någon lång planering.

Hur kan du vara så säker?

Polisen har koll på alla mobilnummer som rört sig i området den tiden utan att ha hittat någonting. Kontantkort eller mobillös? Tyder på planering.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 22:02.
Citera
2016-11-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Vi vet att Emilies mobil hade problem med att hålla på strömmen, så polisen tänker att den antigen igen har fått problem eller så har hon eller en annan släckt för den.
Vi vet också at Emilie lånade en charger i tåget av en av sina kompisar, så hon kunne lyssna på musik på promenaden hem. Och vi vet att hennes mobil hade runt 20% när hon klev av tåget.

Ja batteriet i en gammal iphone kan verkligen krångla.

Polisen säger att mobilen försvunnit från radarn för att den blivit strömlös och inte för att den gått sönder. Det gör det svårare att sätta fingret på exakt när och var det hänt nåt.
Citera
2016-11-13, 22:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker.

Polisen har koll på alla mobilnummer som rört sig i området den tiden utan att ha hittat någonting. Kontantkort eller mobillös? Tyder på planering.

Som jag skrev tidigare...allt bara stämde i gm's ögon och därför blev det just då.
Sen tror jag förstås att han haft de tankegångarna en tid alt. kan ju ha gjort/försökt det tidigare. Ingen som vet.

Det är iaf den teorin som jag tror är mest trolig...utan att låsa mig fast vid den.
Citera
2016-11-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ja batteriet i en gammal iphone kan verkligen krångla.

Polisen säger att mobilen försvunnit från radarn för att den blivit strömlös och inte för att den gått sönder. Det gör det svårare att sätta fingret på exakt när och var det hänt nåt.

"Lidt efter afskeden på parkeringspladsen den aften modtog Emilies bedste veninde en besked fra Emilie på Facebook Messenger, mens hun sad i taxaen. Det var et screenshot af en tekstbesked. Veninden svarede omkring kl. 4.03, men kunne se, at den aldrig blev leveret og læst. Det er også heromkring, at politiet har opsnappet de sidste signaler fra Emilie Mengs telefon. Om den gik ud, eller om nogen slukkede den, er uvist."

Jag är för tröt i skallen till att översätta den till svenska, så ta den evt. på Google Translate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in