Som sagt tidigare i tråden så har ju Milan under en lång tid haft en brist på att utveckla unga lovande spelare, särskilt från egna ungdomsleden. Intressant, kan jag tycka, att läsa om Mihajlovic tankar om två av hans favoriter. Jag vet ej källan på intervjun, uppsnappat från Twitter idag.
Mihajlovic:
Citat:
"Berlusconi came to Milanello twice to convince me to keep Diego Lopez in the starting Xl when I wanted to start Donnarumma.
I told him: You have two options; Either you send me away and keep Diego Lopez or you keep me and see Donnarumma in goal.
He kept me, luckily for him."
Det här var alltså under samma period som Berlusconi gjorde ett antal uttalanden i media där han pressade Mihajlovic och resultaten var ganska svaga. Starkt av Mihajlovic att stå på sig där, och kul att det går bra för honom i Torino.
Citat:
"Romagnoli would have never joined Milan without me, because nobody wanted to pay €25M for him.
The fee was exaggerated then, but in perspective it wasn't. Even then, again, I had to convince the president.
Silvio said he was too expensive. I said 'if you resell him for less than €25M, I'll pay the difference. If higher I get half."
Angående spanien vs italien gällande sportmanship, så bad ju Casillas domaren att blåsa vid 90 prick då Spanien ledde stort mot Italien i EM-finalen. Jag vill minnas att domare blåste av avgjorda matcher vid 90 prick oftare förr, men det förekommer knappt alls längre? Jag gillar i alla fall att inbördes målskillnad går före total målskillnad i Italien (och Spanien, men ej Premier League väl?) vilket gör att lag som leder stort kan kosta på sig att slå av efter 3 eller 4 måls ledning. Håller med om att det är stiligare än 5,6-0 vilket ger en viss besk smak.