Citat:
Ursprungligen postat av
Bellania
Tror knappast att halvblatten och chef-J på DN och hans "oberoende liberala" vänstervridna medarbetare med sin agenda kan påverka SD:s kommande framgångar i opinionen relevant i något avseende.
De kommande samhällsproblemen är alltför omfattande och uppenbara för att nämnda personer ska kunna påverka SD negativt, givetvis!
Med de hot som föreligger mot Sverige och vår kultur kan därför dessa fientliga pellejönsar kasta sig i väggen omgående...
Jag bor i ett svindyrt helvitt övre medelklass/överklassområde. Folk har långa akademiska utbildningar och/eller driver företag/är VDs på företag av olika storlekar. Det bor knappt ens några assimilerade invandrare här.
Jag tycker inte man ska prata politik med barn, men när min son kom hem för ett antal år sedan och sa att vi måste ge pengar till tiggarna kände jag att det här behöver vi prata om. Lugnt, sakligt, förnuftigt gick vi igenom det orimliga i att rumänska romer som inte har några pengar ändå har råd att resa till Sverige för att sitta utanför ICA och tigga 8 timmar per dag. Inte en och inte två utan tusentals. Vi hade långa samtal många kvällar eftersom han hade mycket frågor. Plötsligt kom han hem och sa att hans klasskamrater kallar honom rasist. Samma klasskamrater som retar min son för att de har 10000,- på bankboken och han bara 1500,-. Samma klasskamrater som retar honom för att han inte har någon smartphone medan de har. Idag sa han att alla tyckte det var dåligt att Trump blev president och när han sa att han inte tyckte det sa alla att han var dum i huvudet. Jag har aldrig sagt till honom att det är bra om Trump blev president utan på direkta frågor har jag lite luddigt sagt att jag tror Clinton vore dåligt för USA och framför allt för stora delar av världen, inklusive Sverige. De säger att Trump kommer starta världskrig och eftersom min son nu tydligen sagt att han tyckte Trump var bra så gäller önskan om att starta världskrig även på min son.
Jag kan av detta inte dra andra slutsatser än att övriga föräldrar enbart läser/lyssnar på MSM och accepterar flödet från DN/SvD/SVT/SR osv rakt av.
Tiggardebatten har upphört sedan över ett år tillbaka. Min son förstår att jag hade rätt och hans klasskamrater hade fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bellania
Inte förvånande börjar t.o.m. Expressen nu, sent om sider, förstå vad som sker politiskt i landet och att SD är på väg mot 30 procent i opinionen och bli ännu större som nuvarande största riksdagsparti...
Länk:
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/se-oron-innan-trump--vralet-nar-sverige-2018/
Jag tror de och övriga PK har fattat det sedan länge. Jag tycker snarare vi ska undra varför man lyfter detta nu? Kan det vara så att SD inte alls är på väg mot 30% utan kanske +40%? Man har flaggat för att IS tappar militärt i mellanöstern och att det kommer leda till en kraftig ökning av terrordåd i Europa. Är det detta de har inside information om, att terrordåd står i farstun, även för svenskt vidkommande?